Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο

«Circuses and Taxidermists - Κυριακάτικες αφηγήσεις» στο θερινό θέατρο Ριβιέρα

Οι Κυριακάτικες Αφηγήσεις παρουσιάζουν μέσα από το έργο ανεξάρτητων δημιουργών, επιλεγμένες αφηγήσεις για τις μεταβολές στην παγκόσμια και τοπική κοινωνία.

Το πρόγραμμα περιοδικών προβολών Κυριακάτικες Αφηγήσεις αλλάζει μέρα και έρχεται στην θερινή πόλη της Αθήνας, την Τρίτη 29 Μαΐου στις 9 μ.μ. με το πρόγραμμα “Circuses and Taxidermists” που αποτελείται από τέσσερις ταινίες μικρού μήκους των διακεκριμένων εικαστικών καλλιτεχνών και σκηνοθετών Pauline Curnier Jardin και Assaf Gruber στον θερινό κινηματογράφο Ριβιέρα. Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει συζήτηση και με τους δύο σκηνοθέτες στα αγγλικά.

Οι βραβευμένες ταινίες Blutbad Parade (2015) και Explosion Ma Baby (2016) της Pauline Curnier Jardin και Binding (2011) και The ConspicuousParts (2018) του Assaf Gruber έχουν προβληθεί σε εκθέσεις και φεστιβάλ όπως στην Μπιενάλε της Βενετίας, στην Tate Modern του Λονδίνου, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Βερολίνου και στο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους του Oμπερχάουζεν, ανάμεσα σε άλλα. Οι ταινίες είναι στα Αγγλικά και Γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους και η συζήτηση με τους σκηνοθέτες που θα ακολουθήσει θα γίνει στα Αγγλικά. Γενική είσοδος 5 ευρώ.

Σύντομη περιγραφή ταινιών:

Η Blutbad Parade της Pauline Curnier Jardin είναι η ιστορία ενός τσίρκου-φαντάσματος: επιστρέφει κάθε εκατό χρόνια για να παίξει ξανά στο χώρο μιας αυθεντικής βίας, μεταφέροντας στο κοινό του μερικές από τις ανωμαλίες και τις υπερβολές αυτής της μοιραίας ημέρας. Το 1916 η Καρλσρούη υπέστη ένα από τα πιο τραγικά γεγονότα της ιστορίας αυτής της μικρής συνοριακής πόλης. Η γαλλική αεροπορία βομβάρδισε ένα τσίρκο στη μέση μιας παράστασης, σκοτώνοντας εκατοντάδες πολίτες, συμπεριλαμβανομένων πολλών γυναικών και παιδιών.¨Ένα κοινότυπο γεγονός στον σύγχρονο πόλεμο, ήταν ανήκουστο κατά τη διάρκεια του Πρώτο Παγκοσμίου Πολέμου των αναχωμάτων, που είχε ελάχιστα πολιτικά θύματα. Με μια κίνηση προς το ποιητικό και το καρναβαλικό, η ταινία επιδιώκει να συσχετίστει με ελευθεριακούς όρους με αυτή την τραγική - και σε καμία περίπτωση μη κωμική - ιστορία. 



Η Explosion ma baby είναι σύμφωνα με την Pauline Curnier Jardin, μια ταινία που αποτελείται από: Τραγούδια, χρώματα, ψαλμωδίες και εκρήξεις. Χρήματα-γιρλάντες. Φανταστείτε καμία γυναίκα εκτός από εμένα. Περιμένετε, ναι, απο πίσω μας οι γυναίκες ακολουθούν με αφοσίωση, όλοι ντυμένοι με καλά σιδερωμένα ρούχα. Τώρα, επιστρέψτε εδώ. Φανταστείτε πόσο έντονα το ερωτεύτηκα όλο αυτό. Απλώς θέλω να είμαι μέρος του. Να είμαι εκεί. Ήθελα να ανήκω. Αλλά ξέρω ότι δεν μπορώ. Και έτσι προσπαθώ να το καταγράψω στην ταινία. Πηγαίνω εκεί και το τραβάω κάθε χρόνο, ξανά και ξανά, ξανά και ξανά. Μια μέρα θα πω την ιστορία ενός φτωχού και στείρου ανθρώπου που θέλει να αντικαταστήσει τον Σαν Σεμπάστιαν. Αλλά περισσότερα καλοκαίρια θα πρέπει να περάσουν πριν εμφανιστεί ο ήρωας μας.”

Στο Binding του Assaf Gruber, ένας πατέρας και ο γιος του βρίσκονται μόνοι, γυμνοί και χαμένοι στο γήπεδο γκολφ της Καισαρείας. Επιδιώκουν έναν τρόπο να διευκολύνουν την ένταση που φαίνεται να
συνοδεύει τη σχέση τους με το τοπίο. Η διχοτόμηση ανάμεσα στην αμήχανη αισθητική της σκηνοθετημένης φύσης του γηπέδου γκολφ και το γεωγραφικό πλάτος των γυμνών σωμάτων δημιουργεί μια φαντασμαγορική ιστορία για τη σχέση μεταξύ θρησκευτικών μύθων, σύγχρονου πολιτισμού και ανθρώπινης επιθυμίας να σηματοδοτήσει τα εδάφη.

Η The Conspicuous Parts από τον Assaf Gruber είναι η ιστορία της Daphne και της Catherine, που εργάζονται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Βερολίνου. Η πρώτη είναι ταριχεύτρια. Η άλλη είναι μια Βρετανίδα συγγραφέας που ήρθε στο Βερολίνο για να ερευνήσει στο αρχείο του μουσείου για το νέο της μυθιστόρημα. Το ενδιαφέρον της προσηλώνεται σε κάτι που της φαίνεται σαν μια περίεργη μουσειολογική αποστολή στους κοραλλιογενείς υφάλους της Κούβας που ανέλαβε η Ανατολική Γερμανία στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Κατά την τυχαία συνάντησή τους, οι δύο γυναίκες αρχίζουν μια μάλλον ασυνήθιστη επικοινωνία. 

Save