Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο

Αντώνη Χρυσάκη, γιατί οι Ισλανδοί βάζουν πυροτεχνήματα στη λίμνη των φαντασμάτων;

25 υπέροχες φωτογραφίες από ένα καλοκαιρινό ταξίδι στην Ισλανδία των αιώνιων πάγων και της απόκοσμης φύσης.

30.12.2018
Πρώτη Δημοσίευση: 01/12/2016

Ο φωτογράφος Αντώνης Χρυσάκης της ομάδας Reflex Photographers πέρασε το καλοκαίρι του 2016 στην Ισλανδία. Απαντά στις ερωτήσεις της Popaganda για την εμπειρία του και παρουσιάζει τις 25 αγαπημένες του φωτογραφίες από τη χώρα των γκέιζερ.

Γιατί η Ισλανδία ως προορισμός; Η Ισλανδία ήταν ένας στόχος που είχα βάλει εδώ και τρία χρόνια. Είχα εντυπωσιαστεί από φωτογραφίες του Sebastiao Salgado και το βιβλίο του Genesis καθώς και από σκηνές από τη ταινία The Secret Life of Walter Mitty.

chrissakis_icelandr8

Το κόστος όμως του ταξιδιού και ο λιγοστός ελεύθερος χρόνος με ανάγκαζε να το αναβάλω αρκετές φορές. Μάλιστα την απόφαση να πραγματοποιήσω το ταξίδι τη πήρα εντελώς ξαφνικά, μόλις μερικές εβδομάδες πριν, επηρεασμένος από ένα αιφνίδιο θάνατο ενός φιλικού προσώπου που με έβαλε σε σκέψεις για τη ζωή και το ότι πρέπει να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας χωρίς αναβολές.

Πώς ήταν η καλοκαιρινή ισλανδική σου εμπειρία; Τι σου έκανε περισσότερο εντύπωση στην καθημερινότητα των κατοίκων; Ήταν πραγματικά η πιο εντυπωσιακή εμπειρία που έχω ζήσει. Το ταξίδι ήταν αρκετά δύσκολο, συνολικά πήραμε τρία αεροπλάνα για να φτάσουμε στο Ρέικιαβικ και άλλα τόσα στην επιστροφή μας στην Αθήνα.  Για τη μεταφορά και διαμονή μας είχα ενοικιάσει ένα camper van. Νομίζω ότι αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος για να δεις την Ισλανδία καθώς δε σε περιορίζει στον βραδινό ύπνο και στο πόσο μακριά μπορείς να ταξιδέψεις.

chrissakis_icelandr15

Τους μήνες του καλοκαιριού η χώρα έχει περίπου 18-20 ώρες ημέρας κάτι που σου επιτρέπει να επισκεφτείς τους δημοφιλείς προορισμούς ακόμη και στις 3 το βράδυ ώστε να αποφύγεις τα πλήθη.

Στο ταξίδι μας καλύψαμε περίπου το μισό τμήμα της χώρας. Περπατήσαμε πάνω σε glacier, κατεβήκαμε μέσα στο κρατήρα ηφαιστείων, σκαρφαλώσαμε στη κορυφή πελώριων καταρρακτών. Η πιο εντυπωσιακή μέρα (ή μάλλον νύκτα) ήταν στις 13 Αυγούστου, στη λίμνη των φαντασμάτων όπως ονομάζεται, που οι κάτοικοι με βάρκες τοποθέτησαν πυροτεχνήματα μέσα στα σπασμένα παγόβουνα που καταλήγουν στον ωκεανό και στις 12 τα μεσάνυχτα και για μία ώρα ο ουρανός γεμίζει χρώματα.

chrissakis_icelandr9

Σε σχέση με τους ανθρώπους και τη ζωή τους ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε το πόσο ασφαλής χώρα είναι η Ισλανδία. Για παράδειγμα στο Ρέικιαβικ, που επισκεφτήκαμε τη τελευταία μέρα του ταξιδιού μας, είδαμε δεκάδες καροτσάκια (με τα μωρά μέσα) να είναι σταθμευμένα  απέξω από μαγαζιά και καφετέριες ενώ οι γονείς έκαναν ανενόχλητοι τα ψώνια τους.

Τέλος πολύ σημαντικό είναι το honor system. Στα περισσότερα μέρη (camping, μουσεία, ιδιωτικά parking), η πληρωμή, ενώ είναι υποχρεωτική, δεν επιβάλλεται από κάποιον. Αντίθετα οι Ισλανδοί βασίζονται στο αντίστοιχο Ελληνικό φιλότιμο δηλαδή ότι από μόνος σου θα φιλοτιμηθείς να πληρώσεις για τις υπηρεσίες που σου παρείχαν.

chrissakis_icelandr10

Ποιο είναι το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ισλανδικών τοπίων;
Σε σχέση με την Ελλάδα αυτό που μου έκανε τρομερή εντύπωση είναι το πόσο συχνά και απότομα εναλλάσσονται οι εικόνες που βλέπεις.  Τη μία στιγμή βρίσκεσαι μπροστά σε ένα πελώριο παγόβουνο γεμάτο με φώκιες και μετά από 10 λεπτά οδήγηση είσαι σε μια απέραντη έρημο λάβας, από ένα ηφαίστειο που εξερράγη πριν από 400 χρόνια.

Χαρακτήρισε τη ζωή στην Ισλανδία με πέντε λέξεις και με άλλες  πέντε τη φύση της.
Ασφάλεια, Ισότητα, Ακρίβεια, Ελευθερία, Μοναξιά
Μεγαλειώδη, Εύθραυστη, Ακραία, Επικίνδυνη, Αναλλοίωτη

Ποιος θα είναι ο επόμενος προορισμός σου; Τα Χριστούγεννα, μαζί με τα άλλα μέλη των Reflex Photographers, θα μας βρουν στη Βόρεια Ελλάδα, στα χωριά γύρω από τη λίμνη Κερκίνη για να φωτογραφίσουμε τα τοπία, τους ανθρώπους και παραδόσεις για την καινούρια μας δημιουργία, την εφαρμογή pculiar.com