Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
13.10.2021

Αποκλειστικό: 3 πρεμιέρες που έρχονται στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Το μεγαλύτερο ελληνικό φεστιβάλ επιστρέφει στις αίθουσες από τις 4 ως τις 14 Νοεμβρίου.

To 62o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης βρίσκεται προ των πυλών, με τη φετινή διοργάνωση να επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες, μετά την περσινή digital διεξαγωγή της, από τις 4 Νοεμβρίου και για τις δέκα επόμενες μέρες, που θα είναι γεμάτες σινεμά (και φέτος θα υπάρχει διαδικτυακό κομμάτι, αλλά η έμφαση δίνεται, αναμενόμενα, στους φυσικούς χώρους του φεστιβάλ).

Με πυξίδα την αριστουργηματική ταινία του Ζαν Ρενουάρ, Ο Κανόνας του Παιχνιδιού, η οποία έχει εμπνεύσει όχι μόνο το φετινό πρόγραμμα, αλλά και μια συνοδευτική έκθεση, με αφιερώματα στην τεχνική του μοντάζ αλλά και στο σκηνοθέτη du moment, Ντενί Βιλνέβ (του οποίου το Dune κυκλοφορεί στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα) και με ταινία έναρξης το γαλλικό Το Γεγονός της Οντρέ Ντιγουάν, που βραβεύτηκε με το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας, το φεστιβάλ επιστρέφει δυναμικά στο μετα-πανδημικό πολιτιστικό τοπίο.

Παρακάτω, η Popaganda παρουσιάζει σε αποκλειστικότητα 3 από τους τίτλους που θα κάνουν πρεμιέρα στο φετινό πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης και μιας από τις πολυσυζητημένες εφηβικές ταινίες της χρονιάς με ελβετική υπογραφή.

Private Desert, του Άλι Μουριτίμπα

(στην ενότητα Open Horizons)

Ο Ντανιέλ, ένας 40χρονος αστυνομικός, έχει μπει σε διαθεσιμότητα, ενόσω διεξάγεται εσωτερική έρευνα για πιθανή βίαιη συμπεριφορά. Όταν η Σάρα, η ερωμένη που απέκτησε μέσω ίντερνετ, σταματήσει να απαντά στα μηνύματά του, αποφασίζει να οδηγήσει εκατοντάδες χιλιόμετρα με προορισμό τον φτωχό βραζιλιάνικο βορρά για να τη βρει, σε μια αναζήτηση που φαντάζει μάταιη. Ο Ντανιέλ δείχνει την εικόνα της Σάραg σε ανθρώπους από την περιοχή, αλλά κανείς δεν φαίνεται να αναγνωρίζει τη συγκεκριμένη γυναίκα. Ωσότου εμφανίζεται ένας άντρας, ο οποίος διατείνεται ότι μπορεί να τον φέρει σε επαφή μαζί της, αλλά μονάχα κάτω από πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. To μυστήριο πυκνώνει και θα φέρει στο φως ανομολόγητες αλήθειες και αφανέρωτες επιθυμίες. Μια ερωτική ιστορία τεράστιας ανθρωπιάς, που κέρδισε το βραβείο των θεατών στο τμήμα Giornate degli Autori του Φεστιβάλ Βενετίας.

The Fam, του Φρεντ Μπαγίφ 

(στην ενότητα Open Horizons – Another Take)

Μια ομάδα από έφηβες κοπέλες διαμένουν σε ένα σπίτι φροντίδας για ανήλικους, όπου συμβιώνουν με κοινωνικούς λειτουργούς. Αυτή η καταναγκαστική «οικογενειακή» εμπειρία δημιουργεί απροσδόκητες εντάσεις, αλλά και στιγμές οικειότητας, ενώ ένα σκληρό περιστατικό έρχεται να πυροδοτήσει μια αλυσίδα από υπερβολικές αντιδράσεις. Ως αποτέλεσμα, έρχονται στο προσκήνιο οι αδυναμίες που εμφανίζει το οπισθοδρομικό σύστημα δικαιοσύνης για ανήλικους, καθώς και οι δαίμονες που στοιχειώνουν αυτή τη «φαμίλια». Ένα κοινωνικό δράμα που αντικατοπτρίζει την ηθική κατάπτωση της εποχής μας. Με σκληρή αλλά κομψή ματιά, αυτό το υβρίδιο ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας από την Ελβετία καταγράφει με στυλ “σινεμά βεριτέ” το νήμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης. 

Bebia, à mon seul désir, της Γιούγια Ντομπρακούς

(στην ενότητα Meet the Neighbors)

Μετά το θάνατο της γιαγιάς της, η 17χρονη Αριάντνα επιστρέφει στη Γεωργία για την κηδεία, όπου της ζητείται να εκπληρώσει ένα ασυνήθιστο και απροσδόκητο αίτημα. Σύμφωνα με μία αρχαία παράδοση, ως το νεότερο μέλος της οικογένειας, καλείται να επανενώσει το σώμα και την ψυχή της γιαγιάς, κουβαλώντας ένα νήμα από το σημείο του θανάτου έως την τελευταία κατοικία. Αρχικά απρόθυμη να εκπληρώσει ένα τόσο παράξενο τελετουργικό, η σύγχρονη Αριάδνη καταλήγει να ξεδιπλώνει τον δικό της μίτο στο τραχύ και άγριο γεωργιανό τοπίο, έχοντας ως συνοδοιπόρο έναν νεαρό οικογενειακό φίλο με αβέβαια κίνητρα. Σταδιακά, η Αριάντνα έρχεται αντιμέτωπη με τις επώδυνες μνήμες μιας όχι και τόσο μακρινής παιδικής ηλικίας. Ένα δυναμικά γυρισμένο γεωργιανό ντεμπούτο για την αναζήτηση της ατομικής ταυτότητας, με εξαιρετική χρήση της ασπρόμαυρης φωτογραφίας.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΙΝΕΜΑ
NEWS
Save