Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο

Guardians of the Galaxy vol. 2: Θορυβώδης αφορμή για ποπ χαχανητά

Λιγότερο αυθάδες κι ευρηματικό από την πρώτη ταινία, το sequel της παρέας αταίριαστων φρουρών του γαλαξία μας κάνει μια χαρά δουλειά στο να κρατήσει ψηλά τις προσδοκίες της Marvel σε θέαμα, αλλά όχι και πολλά περισσότερα.

null

Guardians of the Galaxy Vol. 2 / Φύλακες του Γαλαξία 2 (2,5/5)

Κωμική περιπέτεια φαντασίας σε σκηνοθεσία και σενάριο James Gunn, με τους Chris Pratt, Zoe Saldana, Kurt Russel κ.ά., διάρκειας 136 λεπτών, σε διανομή της Feelgood Entertainment

Προσπαθώντας να ξεφύγουν από άλλη μια απ’ αυτές τις φασαρίες στις οποίες μπλέκουν για κανέναν άλλον λόγο πέρα απ’ την σκανδαλιάρικη φύση τους, οι Φύλακες του Γαλαξία βρίσκουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την νεφελώδη καταγωγή του ηγέτη τους, και στην πορεία να διευθετήσουν τα οικογενειακά και των υπολοίπων μελών της παρέας.

Αναπόφευκτο και πλήρως ευπρόσδεκτο sequel ενός franchise που αποδείχθηκε πολύ λαοφιλέστερο του κάπως εξειδικευμένων γούστων ομότιτλου κόμικ της Marvel, το δεύτερο κεφάλαιο στις κινηματογραφικές περιπέτειες των φρουρών του γαλαξία ξεκινά ολότελα συναρπαστικά: με μια εναρκτήρια σεκάνς πιο πέρα κι απ’ τα όρια της φαντασμαγορίας, όπου οι Peter “Star-Lord” Quill και η παρέα των αταίριαστων υπασπιστών του πλακώνονται με μια θεόρατη διαγαλλαξιακή σκουληκαντέρα, ο James Gunn κρατώντας την κλοτσοπατινάδα στο μπαγκράου, και κεντράροντας την κάμερά του στον μπέμπη-Grut που περιφέρεται στο πεδίο της μάχης χορεύοντας και τραγουδώντας και κυνηγώντας αρουραίους, υποδηλώνει θαρρείς και τις προθέσεις της ταινίας ολόκληρης: δεν είμαστε εδώ για να ανατινάξουμε την οθόνη απ’ τα εφέ, είμαστε εδώ να διασκεδάσουμε –κι ας διαλύεται ο γαλαξίας από πίσω. Ύστερα όμως, πριν προλάβει να τελειώσει η σκηνή, τα παίρνει όλα πίσω και σου δείχνει και τη μάχη.

Αυτή η απογοήτευση που νιώθεις απ’ την εμπιστοσύνη που σου δείχνει κι ύστερα την παίρνει πίσω, αυτό είναι το συναίσθημα που συνοδεύει κι όλη την υπόλοιπη ταινία λίγο-πολύ, με το σενάριο να μην μπορεί, ή να μην τολμάει να φτάσει στα επίπεδα της αυθάδειας που έδειχνε η πρώτη ταινία κόντρα στις συμβάσεις των κομικ-ο-μεταφορών, αλλά και των υπερ-franchise εν γένει: εξαντλώντας σ’ αυτήν την πρώτη εναρκτήρια σεκάνς όλην την ευρηματικότητά του, παρά την εξαντλητική, δίωρη-plus διάρκειά του το σενάριο ελάχιστα έχει να επιδείξει στο πεδίο του σασπένς και της ίντριγκας, με την πλοκή να ξεδιπλώνεται σαν ένα κουβάρι από οικογενειακές φαγωμάρες, που δεν φαίνεται να έχουν κανέναν άλλο χειροπιαστό λόγο να επιλυθούν, πέρα απ’ το να δικαιολογήσουν μερικά τραμπαρίσματα στρατοπέδων των περιφερειακών χαρακτήρων, που μετακινούνται τόσο αυτοβούλως όσο τα πιόνια στη σκακιέρα του Κασπάροφ, δηλαδή καθόλου.

Με το χέρι του σεναριογράφου να πέφτει βαρύ και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, ελάχιστα είναι αυτά που μαθαίνουμε για οποιονδήποτε ήρωα πέρα απ’ τον έναν και μοναδικό που κάνει (μάλλον) την τελευταία εμφάνισή του σ’ αυτό το επεισόδιο. Παράλληλα, μηδαμινός φαίνεται να ‘ναι κι ο αντίκτυπος που έχει στον Peter Quill η αποκάλυψη της πραγματικής καταγωγής του, κι έτσι, φορετά κι εκβιασμένα, η παρέα μαθαίνει ότι εκτός από συμμαχία, αυτό που έχουν σχηματίσει είναι και μια αναπάντεχη οικογένεια. Η οποία ευχαρίστως θα πήγαινε στο σινεμά να δει αυτήν την άκρως απολαυστική, από άποψης εφέ και μουσικής και έξυπνων χαβαλεδιάρικων αναλαμπών, οικογενειακή περιπέτεια, δύσκολα όμως θα κατέπνιγε την πικρή επίγευση απ’ το πώς η αιρετική θρασύτητα του πρωτότυπου, θάβεται άδοξα κάτω απ’ το θορυβώδες ψηφιακό μπάχαλο, που καταπίνει την αφήγηση όπως καταπίνει τους πλανήτες ο αναπάντεχα ευκολοδιαχειρίσιμος αρχικακός του επεισοδίου.


 

1

Apprentice / Μαθητευόμενος (2,5/5)

Ψυχολογικό δράμα υποψήφιο για το βραβείο του τμήματος Un Certain Regard του Φεστιβάλ Κανών, σε σκηνοθεσία και σενάριο Junfeng Boo, με τους  Firdaus Rahman, Wan Hanafi Su και Mastura Ahmad, διάρκειας 115 λεπτών, σε διανομή της Weird Wave

Νεαρός δεσμοφύλακας με προβλήματα οικογενειακής συνοχής βρίσκει το κάλεσμά του όταν ο εκτελεστής του σοφρωνιστικού ιδρύματος τον αγκαλιάζει με πατρική στοργή και τον προετοιμάζει να πάρει τη θέση του δίπλα στον λεβιέ της κρεμάλας.

Εξερευνώντας το αχανές κεφάλαιο των daddy issues στα αγόρια που αναγκάστηκαν να αναζητήσουν στη δουλειά τους την πειθαρχία που δεν έβρισκαν στο σπίτι, η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Μαλαισιανού σκηνοθέτη ξετυλίγεται ως ένα ιδιαίτερα απορροφητικό, αν και κατάτι αργόσυρτο ψυχολογικό δράμα, που χωρίς να προσπαθεί να σε περιπλέξει με την πλοκή του, κατορθώνει ωστόσο να σε περικυκλώσει με την δραματουργική του διαδρομή. Παρακολουθώντας την σταδιακή ωρίμανση του κεντρικού του χαρακτήρα από έναν νεαρό άνδρα σε άρνηση του παρελθόντος του, σε έναν άνθρωπο αντιμέτωπο με την αποδοχή του μέλλοντός του, ο Junfeng Boo εντοπίζει στην φαινομενικά κοινότοπη ρουτίνα ενός δεσμοφύλακα το ψυχικό κενό που τον οδήγησε σε μια διόλου αναμενόμενη πορεία, και σκιαγραφεί τον τρόπο που η αναζήτηση της αποδοχής μιας πατρικής φιγούρας παρασέρνει τον ήρωα σε ταραχώδη συναισθηματικά μονοπάτια, βοηθώντας τον ωστόσο, τελικά, να βρει την εντελώς απροσδόκητη θέση του, ακριβώς στο σημείο εκείνο όπου πίστευε ότι είχε χαθεί ο προσανατολισμός του εξ αρχής. Ταινία όχι χωρίς τις απαιτήσεις της από τον θεατή, τόσο σε επίπεδα ρυθμού, όσο και σ’ αυτά της αρκετά βαριάς της τονικότητας, μπορεί να μην κατορθώνει απαραίτητα να οριοθετήσει την ηθική του εκτελεστή όπως θα περίμενε κανείς, ωστόσο ό,τι της λείπει σε δραματουργική αιχμή το αναπληρώνει στις τεχνικές λεπτομέρειες, με το ηχητικό μιξάζ να αναγάγει την φυλακή σε υποστηρικτικό χαρακτήρα, και την κρυπτική φωτογραφία να επιτρέπει στην μπάντα του ήχου να αναπληρώνει συναισθηματικά και διανοητικά όσα αφήνει ο φακός εκτός εικόνας.


 

evojyzesgu590396f103c60

Mean Dreams / Άγρια Όνειρα (2,5/5)

Κοινωνικό δράμα σε σκηνοθεσία Nathan Morlando και σενάριο Kevin Coughlin και Ryan Grassby, με τους Sophie Nélisse, Josh Wiggins και Bill Paxton, διάρκειας 108 λεπτών, σε διανομή της Odeon.

Αγόρι συναντά κορίτσι στους αγρούς της αχανούς αμερικανικής υπαίθρου, και μετατρέπεται στον ήρωα του western της όταν για να τη σώσει απ’ τον καταπιεστικό πατέρα της, τού κλέβει τα λεφτά από ναρκο-ανταλλαγή που πάει στραβά, και την παίρνει μαζί του σ’ ένα road trip γεμάτο κινδύνους.

Λυρικό και ζοφερό εναλλάξ, σαν ένα μακρινό ξαδερφάκι του Badlands που έχει δει δυο τρεις φορές παραπάνω απ’ όσο έπρεπε το A Simple Plan / Ένα Απλό Σχέδιο, αυτό το νεογουέστερν παύλα θρίλερ καταδίωξης με αρκετές δόσεις εφηβικού άγχους για υπαρξιακό υπόβαθρο, μπορεί να πάσχει στα επίπεδα της σεναριακής πρωτοτυπίας (κυρίως λόγω της κοινότοπης δραματουργίας και της επιρρεπούς του στάσης απέναντι στις συμπτώσεις της πλοκής), έχει όμως να περηφανεύεται πλούσια και μεστή κινηματογράφιση από τον δ/ντη φωτογραφίας του (ο Steve Cosens αναδεικνύει σε οργανικό κομμάτι της αφήγησης τις φθινοπωρινές παλέτες που πλαισιώνουν την ιστορία του), κι έχει και για βασικό υπερατού τον πρόωρα χαμένο δευτεραγωνιστή του: σε μια ατυπική εμφάνιση σε σχέση με τους καλοπροαίρετους λαμπροπρόσωπους χαρακτήρες με τους οποίους συνήθιζε να γεμίζει τρύπες στα casting περιφερειακών ρόλων, ο Bill Paxton κρατά εδώ τον ρόλο του καταχρηστικού τραμπούκου με αξιώσεις, χτίζοντας ως ένα θεριό της φύσης τον μεθύστακα πατέρα, που δεν διστάζει να ξυλοφορτώσει ακόμη και το παιδί του γείτονα, αν τον διακόψει απ’ το τουλούμιασμα του δικού του σπλάχνου. Στη προτελευταία ερμηνεία πριν τον ξαφνικό τερματισμό ζωής και καριέρας τον περασμένο Φεβρουάριο, Paxton γεμίζει τα κενά του ισχνού χαρακτήρα με τον οποίο τον προμηθεύουν οι σεναριογράφοι, παραδίδοντας μια μεστή, κι ολότελα επιβλητική εμφάνιση, που κάνει τον χαμό να φαίνεται ακόμα πιο πρόωρος, δεδομένων των ανεξερεύνητων δυνατοτήτων που αφήνει να φανούν εδώ.


 

The Act of Killing / Η Πράξη του Φόνου (4,5/5)

Τα μέλη των ταγμάτων εξολόθρευσης αντιφρονούντων του απολυταρχικού καθεστώτος της Ινδονησίας καλούνται να αναπαραστήσουν τα ανδραγαθήματά τους εν είδη χολιγουντιανών μπλοκμπαστεριών, κι αυτοί ανταποκρίνονται με περίσσια ζέση και περηφάνια, σε ένα από τα πιο αιχμηρά κι αποστομωτικά ντοκιμαντέρ που γυρίστηκαν ποτέ. Ντοκιμαντέρ βραβευμένο από την Οικουμενική Επιτροπή του Φεστιβάλ Βερολίνου και υποψήφιο για Όσκαρ, σε σκηνοθεσία Joshua Oppenheimer, διάρκειας 115 λεπτών, σε διανομή της Filmcenter Τριανόν


 

Επίσης στις αίθουσες:

Ejhdeha Vared Mishavad! (A Dragon Arrives!) / Ένας Δράκος Έρχεται!
Η δολοφονία του Πρωθυπουργού του Ιράν γίνεται αφορμή για να ξεδιπλωθεί ένα κουβάρι μυστηρίων, εξαφανίσεων, και ανερμάτιστων ερευνών, σε ένα φιλμ που χοροπηδάει από το ένα κινηματογραφικό είδος στο άλλο, υπογραμμίζοντας ότι το σινεμά είναι τόσο αναξιόπιστος αφηγητής όσο κι ο ίδιος ο άνθρωπος. Δραματική σάτιρα μυστηρίου υποψήφια για Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, σε σκηνοθεσία και σενάριο Mani Haghighi, με τους Amir Jadidi, Ehsan Goodarzi, Homayoun Ghanizadeh κ.ά., διάρκειας 105 λεπτών, σε διανομή της Ama Films

Geumul (The Net) / Το Δίχτυ
Βορειοκορεάτης ψαράς χάνει τον έλεγχο της βάρκας του και παρασέρνεται στην νότια γείτονα όπου περνάει τα μύρια όσα μέχρι να τους πείσει ότι δεν είναι κατάσκοπος. Κοινωνικό δράμα σε σκηνοθεσία και σενάριο Kim Ki-duk, με τους Ji-il Park, Ha-dam Jeong, Hyun-Ah Sung κ.ά., διάρκειας 114 λεπτών, σε διανομή της Danaos Films

Tout en Haut du Monde (Long Way North) / Στην Κορυφή του Κόσμου
Νεαρή αριστοκράτης της Ρωσίας του 1880 ξεκινά ένα επικό, περιπετειώδες ταξίδι, προκειμένου βρει τα χνάρια του παππού της και να σώσει το όνομα της οικογένειάς της. Παιδική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων βραβευμένη από το κοινό του Φεστιβάλ του Annecy, σε σκηνοθεσία Rémi Chayé και σενάριο Fabrice de Costil, με τις φωνές των Christa Théret, Peter Hudson, Féodor Atkine κ.ά., διάρκειας 81 λεπτών, σε διανομή της Weird Wave

L’ Economie du Couple (After Love) / Όταν Τελειώσει ο Έρωτας
Μετά από 15 χρόνια φαγούρας, ζευγάρι με δυο παιδιά αποφασίζει να χωρίσει, όμως κανείς από τους δυο δεν έχει που να πάει, οπότε αναγκάζονται να συγκατοικήσουν μέχρι να φάνει της σάρκες τους. Ή, εν πάσει περιπτώση να τα ξαναβρούν. Δραμεντί σε σκηνοθεσία Joachim Lafosse και σενάριο του ιδίου και των Fanny Burdino και Mazarine Pingeot, με τους Bérénice Bejo, Cédric Kahn, Marthe Keller κ.ά., διάρκειας 100 λεπτών, σε διανομή της Feelgood Entertainment

Reparer Les Vivantes (Heal the Living) / Δυο Καρδιές
Όσα φέρνει μια στιγμή δεν τα φέρνει μια ζωή, ιδίως όταν πρόκειται για τη ζωή ενός νεαρού σέρφερ που κρατιέται από μια κλωστή, κι εκείνη μιας γυναίκας που περιμένει έναν θάνατο για να σωθεί από μεταμόσχευση οργάνου. Δράμα υποψήφιο για Cesar Διασκευασμένου Σεναρίου, σε σκηνοθεσία Katell Quillévéré και Katell Quillévéré και Gilles Taurand (από τη νουβέλα της Maylis De Kerangal), με τους Tahar Rahim, Emmanuelle Seigner, Anne Dorval κ.ά., διάρκειας 103 λεπτών, σε διανομή Rosebud / Seven Films

Fallen / Άγγελοι
Νεαρό κοράσιο βρίσκει εαυτόν σε αναμορφωτήριο, όπου και νιώθει ανεξήγητη έλξη προς αγγελικό αγόριο, το οποίο αποδεικνύεται άγγελος πραγματικός, με φτερά και φωτοστέφανο. Εφηβική δραμεντί σε σκηνοθεσία Scott Hicks, Michael Arlen Ross, Kathryn Price και Nichole Millard (απ’ τη νουβέλα της Lauren Kate), με τους Hermione Corfield, Addison Timlin, Joely Richardson κ.ά., διάρκειας 91 λεπτών, σε διανομή Seven Films / Spentzos Film

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
NEWS
Save