Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο

Η σχέση της Ξανθής Γεωργακοπούλου με την μουσική ξεκίνησε όταν άρχισε να ερωτεύεται

Έκτοτε την ακούσαμε ως Blondie.G.D., πλέον μας ξανασυστήνεται ως Xanthí, αναλαμβάνει η ίδια την παραγωγή στην επερχόμενη δουλειά της και προβλέπει πως σε λίγο το Spotify θα είναι τόσο διαδεδομένο που θα γίνει «η ΔΕΗ της μουσικής».

Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος/FOSPHOTOS

Σου δίνει την αίσθηση πως είναι η χαρά της ζωής όταν μπαίνει στον χώρο και ότι δεν «χαμπαριάζει» ιδιαίτερα (ακόμη κι αν στη συνέχεια της κουβέντας μας είπε πως «είναι μεγάλη κότα, το άγχος την παραλύει»). H μουσική πάντως, όπως λέει η Ξανθή Γεωργακοπούλου, μπήκε στη ζωή της από όταν ερωτεύτηκε, δηλαδή...από τα 5 της. Κι όπως συνέβη με τα περισσότερα κορίτσια της γενιάς της, όλα ξεκίνησαν με την Britney Spears (ενώ όταν άκουσε punk από τον ξάδερφό της στην εφηβεία άρχισε να ξεχωρίζει τα μουσικά όργανα, όπως λέει γελώντας). 

Αρκετά χρόνια μετά από αυτό τον πρώτο της έρωτα (#diplis) συστήθηκε δισκογραφικά (έχοντας περάσει νωρίτερα από διάφορα σχήματα από τα 18 της κι έπειτα) ως Blondie.G.D. (η μετάφραση δηλαδή του ονόματος-αρχικών της), κυκλοφορώντας το 2013 τον δίσκο της, Dramatic Theories. Μην παρασέρνεστε από τον...βαρύγδουπο τίτλο, αυτό που έκανε είναι φρέσκια ποπ με μια σαφή αγάπη για το μαύρο ηχόχρωμα που ενσωμάτωσε στον τρόπο που τραγουδάει (έχει άλλωστε κορώνες στο κεφάλι της τις κυρίες Amy Winehouse, Nina Simone και Billie Holiday). Όλα αυτά τα επέβλεπε από την καρέκλα του παραγωγού ο King Elephant (τον γνωρίσαμε από τους Baby Guru, συνέχισε και σε σόλο μονοπάτια όμως).

Τι συνέβη ανάμεσα στην Blondie.G.D. και την Xanthí, όπως μας ξανασυστήνεται; «Μουσικά δεν άλλαξε κάτι, ήταν ψυχολογικό απλά όλο αυτό», εξηγεί η Ξανθή Γεωργακοπούλου. «Η μουσική μου έχει αλλάξει, αλλά πριν αλλάξω το όνομα. Από όταν άρχισα να κάνω παραγωγή μόνη μου έχει αποκτήσει λίγο διαφορετικό χαρακτήρα».

Με μια συνολικότερη λοιπόν εποπτεία επί του έργου, η μουσικός και παραγωγός πλέον έχει ηχογραφήσει ήδη την επερχόμενη δουλειά της που υπολογίζει να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες. Σε αυτήν θα συναντήσουμε και τον ράπερ Θανάσιμο στην παραγωγή δύο κομματιών, ενώ σε άλλο ένα τον παλιό γνώριμο King Elephant. Μάλιστα θα είναι και η πρώτη της κυκλοφορία σε φυσική μορφή. Όπως φαίνεται, είναι πολύ πιθανό να κυκλοφορήσει τον δίσκο ανεξάρτητα, μιας και νιώθει ότι «είναι δύσκολο να σε καλύψει αυτή την εποχή ένα label». Παραδέχεται βέβαια πως μια δισκογραφική θα μπορούσε να συνεισφέρει σημαντικά στο κομμάτι των session μουσικών που θα χρειαστεί ώστε να βγει και ζωντανά στη σκηνή, κάτι που αγαπά πολύ αλλά έχει χρόνια να κάνει. 

Όσον αφορά τον ήχο του νέου της δίσκου, η Xanthí λέει με ειλικρίνεια πως οι περισσότεροι της λένε πως τα κομμάτια δεν έχουν μια κοινή ηχητική κατεύθυνση κι αυτό γιατί όπως εξηγεί «Όταν γράφω δεν σκέφτομαι ότι "Α, τώρα θα γράψω ένα synth pop ή ένα electro pop κομμάτι". Στο νέο δίσκο κάποια κομμάτια είναι pop, κάποια πιο ηλεκτρονικά, κάποια trip hop, αλλά νομίζω πως τα δένει όλα η προσέγγιση της φωνής μου». 

Για την ώρα, το πρώτο δείγμα που έχουμε από τον δίσκο της είναι το "Someone Better", ένα downtempo electro pop κομμάτι που αναπόφευκτα με κάνει να θέλω να την ρωτήσω τη γνώμη της για το hot topic των ημερών, την Billie Eilish. «Ε, είναι θεά», είναι η πρώτη της αντίδραση. Για να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει, χρησιμοποιώντας και κάτι που έχει πει άλλη μια αγαπημένη της μουσικός που «συμβαίνει τώρα», η Lizzo: «Η Billie Eilish είναι ένα κορίτσι που έχει φοβερό ταλέντο, υπέροχη φωνή και σκηνική παρουσία, απλά συμμερίζομαι την άποψη της Lizzo, ότι αντί να καθόμαστε τώρα να θεοποιούμε όλους τους νέους ανθρώπους, καλύτερα να κοιτάξουμε λίγο τι έχει συμβεί με παλαιότερους καλλιτέχνες που δεν ακούστηκαν τόσο λόγω των media». 

Ως κορίτσι των καιρών της (και ως «σωστός νάρκισσος» όπως λέει αυτοσαρκαστικά) η Ξανθή Γεωργακοπούλου χρησιμοποιεί πολύ τα social media, τόσο για επικοινωνία όσο φυσικά και για την προώθηση της δουλειάς της, ενώ το Spotify ήταν το αντικείμενο της πτυχιακής της στο master της στο Λονδίνο. Κάτι που την έκανε να καταλάβει την πλατφόρμα-βασίλισσα του streaming καλύτερα, και φυσικά να επιλέγει να ανεβάζει μόνη της την μουσική της εκεί.

Η Ξανθή Γεωργακοπούλου θα ανοίξει για άλλη μια φορά το κεφάλαιο «μουσικοί στην εποχή του ίντερνετ», που έχει βαρεθεί να συζητάει, αλλά αυτό δεν την πτοεί από το να πει με ειλικρίνεια: «Θεωρώ πως το ίντερνετ δεν αφαιρεί κάτι από τα προνόμια που είχαμε ως μουσικοί, γιατί ποτέ δεν είχαμε προνόμια. Όταν δεν υπήρχε το ίντερνετ, υπήρχαν λιγότεροι καλλιτέχνες που γνώριζε ο κόσμος. Τώρα μπορεί να μην βγάζεις πολλά λεφτά, αλλά σε γνωρίζει περισσότερος κόσμος και μπορεί να σε στηρίξει στα live σου. Αυτό είναι εύκολο μέσα από το Spotify, από λίστες, κλπ. Παλαιότερα δεν είχαμε τίποτα, τώρα έχουμε κάτι. Κι όσοι περισσότεροι άνθρωποι γράφονται στο Spotify –που αργά ή γρήγορα θα γίνει σαν τη ΔΕΗ της μουσικής- τόσο θα μεγαλώνουν και αυτά που μας δίνει το Spotify».

Κατά τ΄άλλα, έκανε ένα γρήγορο πέρασμα από τον χώρο της διαφήμισης, αλλά τον εγκατέλειψε για να αφοσιωθεί εξ' ολοκλήρου στη μουσική και κάποιο βράδυ μπορεί να την πετύχετε πίσω από τα decks κάποιου μπαρ της πόλης ως «dj, όπως είναι όλη η Ελλάδα», όπως λέει γελώντας η Ξανθή Γεωργακοπούλου. 

Όσο αναμένουμε τον νέο της δίσκο ως Xanthí, την ρωτάω που φαντάζεται τον εαυτό της σε πέντε χρόνια από τώρα και φαίνεται από την αντίδρασή της πως δεν είναι άνθρωπος που θέλει να προβλέπει πράγματα για τόσο μακριά, μπορώντας για την ώρα να μοιραστεί μόνο τις παρακάτω σκέψεις: «Νιώθω ότι όσο μεγαλώνω τόσο δεν έχω δικαίωμα να είμαι σε αυτή τη βιομηχανία. Σαν να αυτοεξορίζομαι από αυτήν. Νιώθω πως τα δημιουργικά χρόνια του ανθρώπου είναι ως κάποια ηλικία, παρ’ όλο που τώρα νιώθω πιο παραγωγική από ποτέ. Δεν ξέρω πόσο θα κρατήσει αυτό και το να με σκέφτομαι ρυτιδιασμένη να κάνω μουσική ποπ μου φαίνεται λίγο αστείο. Θέλω να έχω βγάλει άλλα δυο άλμπουμ μέχρι τα 35 μου. Και θα ήθελα να κάνω παραγωγές σε νέους καλλιτέχνες».

Περισσότερη Xanthí μπορείτε να βρείτε στο Facebook, το Youtube και φυσικά, το Spotify

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΟΥΣΙΚΗ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
NEWS
Save