Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
23.04.2018

Περάσαμε ένα πρωί μαθαίνοντας πώς γεννιέται η μόδα στην Ελλάδα

Βρεθήκαμε στα κεντρικά της attrattivo όταν αποφασίσαμε να ανακαλύψουμε περισσότερα για την εταιρεία που έχει διαμορφώσει το εγχώριο casual chic. Μάθαμε λοιπόν πώς φτάνουν τα ρούχα της στη ντουλάπα μας.

Φωτογραφίες: Παντελής Χαδούλης

Φέτος, η attrattivo κλείνει 30 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά μόδας. Μέσα σε αυτές τις τρεις δεκαετίες απέδειξε πως πρόκειται για ένα success story του στυλ, έχει πλέον το απαραίτητο know-how στον τομέα της, φαίνεται πως έχει μια συνέπεια στα βήματα που ακολουθεί για να δημιουργηθεί η κάθε ποιοτική συλλογή της. Ποια είναι όμως η διαδικασία που ακολουθεί η εταιρεία για να φτάσουν τα ready to wear κομμάτια της μέχρι την ντουλάπα μας;  

Με αφορμή τα σημαντικά γενέθλιά της, βρεθήκαμε στα κεντρικά του brand, εκεί που η σχεδιαστική ομάδα της attrattivo περνάει ώρες συζητώντας για το τι θα φορέσουμε κάθε σεζόν. Και μπορεί εμείς απλώς να μπαίνουμε σε ένα κατάστημα, να δοκιμάζουμε τα ρούχα της αρεσκείας μας και τελικά να επιλέγουμε εκείνα που μας ταιριάζουν περισσότερο, όμως, πόσος καιρός χρειάζεται για να δημιουργηθούν; «Η προετοιμασία για κάθε συλλογή κρατάει περίπου έναν χρόνο. Ταξιδεύουμε, επισκεπτόμαστε εκθέσεις υφασμάτων και έχοντας ένα πρώτο ερέθισμα για το πώς θα κινηθεί η επόμενη σεζόν ξεκινάμε να φτιάχνουμε τα mood boards.  Αφού έχουμε συλλέξει τις τάσεις που μας ταιριάζουν, προκύπτει το concept της συλλογής, βρίσκουμε δηλαδή μια κεντρική ιδέα στα μέτρα μας και πάνω σε αυτήν σχεδιάζουμε. Στηριζόμαστε κάθε φορά σε μια ιστορία που τη χωρίζουμε σε επιμέρους μικρότερες», εξηγεί η creative director, Ευτυχία Ξυλούρη.

Πώς επηρεάζει η παραπάνω δημιουργική διαδικασία την καθημερινότητά μας, πώς διαμορφώνει την γκαρνταρόμπα μας κάθε φορά; Για παράδειγμα, η νέα συλλογή της attrattivo υποδέχεται την πιο ζεστή εποχή του χρόνου με όχι μία αλλά 6 σειρές, με διαφορετικές θεματικές αλλά έναν κοινό παρονομαστή. Μένοντας πιστή στη φιλοσοφία της, συνδυάζοντας δύο δικές της αγάπες, τα trends και την τέχνη, στη συλλογή Spring/Summer 2018 ένας πίνακας με θέμα την Αμερικάνικη ύπαιθρο του 19ου αιώνα, η Μεξικάνικη κουλτούρα και οι ανθισμένοι κήποι των ζωγράφων της Αναγέννησης σε συνδυασμό με τις κυρίαρχες τάσεις στη μόδα έδωσαν το έναυσμα στη σχεδιαστική ομάδα για τη δημιουργία της.

 «Πέρυσι εντοπίσαμε ότι θα υπάρξει ένα μεγάλο κίνημα γύρω από την τέχνη. Μας ενέπνευσε, αναζητήσαμε πίνακες και μελετήσαμε το έργο των καλλιτεχνών που αγαπάμε για να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε. Αντίστοιχα, την προηγούμενη σεζόν, διαπιστώσαμε πως υπάρχει επιστροφή προς τα παραμύθια, ακόμα και το φαγητό σχετίστηκε με αυτά, και τελικά δημιουργήσαμε μια συλλογή βασισμένη σε κορίτσια που γίνονται γυναίκες, είπαμε τη δική τους παραμυθένια ιστορία μέσα από τα ρούχα», περιγράφει η Ευτυχία Ξυλούρη ενώ η σχεδιαστική ομάδα έχει αρχίσει ήδη να γράφει τις γραμμές που θα φορεθούν σε έναν χρόνο από τώρα. 

Τα trends είναι η αδυναμία της. Τα παρακολουθεί, τα γνωρίζει, μας τα μεταφέρει μέσα από το προσωπικό της στίγμα, «τα χρησιμοποιούμε και τα προσαρμόζουμε σε εμάς πάντα με έναν αφαιρετικό και δημιουργικό τρόπο». Το brand δεν ακολουθεί όλες τις τάσεις αλλά επιλέγει προσεκτικά εκείνες που ταιριάζουν σε αυτό και κατ' επέκταση, στη γυναίκα attrattivo. Έτσι καταφέρνει να προσφέρει πάντα ρούχα με ταυτότητα. «Θέλουμε να διαφέρουμε. Μπορεί να βρεις σε εμάς ριγέ που είναι στη μόδα αλλά θα προσπαθήσουμε να βρούμε εκείνο που ξεχωρίζει ή να το μεταφράσουμε σε ένα ρούχο που θα είναι διαφορετικό από ό,τι θα βρεις στην αγορά».

Ο σχεδιασμός των ρούχων attrattivo γίνεται εξ ολοκλήρου από την ομάδα της. «Τα mood boards γίνονται σχέδια, τα σχέδια γίνονται ρούχα. Έπειτα από μια σειρά ραντεβού θα επιλέξουμε αυτά που τελικά θα μπουν στη συλλογή και σε κάθε θεματική. Επιπλέον, δεν σχεδιάζουμε μόνο ρούχα αλλά συχνά φτιάχνουμε τα δικά μας patterns». 

Παραμένοντας πάντα πιστή στον χαρακτήρα της και το πρότυπο της γυναίκας που εκφράζει, όλα τα παραπάνω βήματα γίνονται για ικανοποιηθούν τελικά οι ανάγκες της γυναίκας που επιλέγει την attrattivo. Ποια είναι αυτή; «Έχει πολύπλευρη προσωπικότητα, αν και είμαστε ένα νεανικό brand δεν κατηγοριοποιούμε τις γυναίκες με βάση την ηλικία τους. Το κοινό που έχουν όλες εκείνες που μας επιλέγουν είναι η διαφορετικότητά τους, η πεποίθησή τους ότι μέσα από τα ρούχα που φοράς δείχνεις πως ξεχωρίζεις, χωρίς να το φωνάζεις. Αν κάτι είναι στη μόδα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορεί να φορεθεί κι απ' όλες, γι' αυτό προσπαθούμε να προσαρμόζουμε τις τάσεις στις γραμμές μιας γυναίκας ανεξάρτητης, που είναι ελεύθερο πνεύμα, που της αρέσει να μαθαίνει τι συμβαίνει στην πόλη της, να περνάει όμορφα με την παρέα της. Η γυναίκα attrattivo δεν είναι μονοδιάστατη, είναι απόλυτα σημερινή». 

Τα περισσότερα patterns που φοράμε είναι δικά της, τα πατρόν γίνονται όλα από εκείνη, κομμάτια που την καθιέρωσαν όπως τα παντελόνια τύπου βράκα υπάρχουν σε κάθε της συλλογής όπως και τα φορέματά της που -σε όποιο μήκος κι αν είναι- έχουν μια σχεδιαστική πολυπλοκότητα. Παράλληλα, η attrattivo δεν παρασύρθηκε ποτέ από την τάση που ήθελε τα μεγέθη να συρρικνώνονται, αλλά έμεινε σταθερή στο τι θεωρεί υγιές και όμορφο.

Όμως, το πιο βασικό χαρακτηριστικό της attrattivo που ανακαλύψαμε με μια επίσκεψη στα κεντρικά της είναι πως από το σχεδιαστικό της τμήμα μέχρι το εμπορικό και την ομάδα που θα οργανώσει τη διακόσμηση των βιτρινών στα καταστήματα, υπάρχει μια άρρηκτη και δυνατή συνεργασία που πιστεύει κάθε σεζόν με το ίδιο πάθος στην ίδια ιδέα. «Αν και η διαδικασία για να βγει μια συλλογή είναι πολύπλοκη, λειτουργούμε κάθε φορά σαν ομάδα. Επιδιώκουμε ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον γιατί αυτό είναι που τελικά μας εξελίσσει κι αυτός είναι ο λόγος που η συνεργασία μεταξύ όλων των τμημάτων της εταιρείας είναι τόσο στενή».

Και κάπως έτσι γεννιέται η μόδα στην Ελλάδα...

Stay tuned στις εξελίξεις. Ακολουθήστε και χρησιμοποιήστε το hashtag των γενεθλίων #30YRSattrattivo ώστε να μείνετε συντονισμένες αλλά και να είσαστε μία από τις μεγάλες τυχερές! Περισσότερες πληροφορίες για την attrattivo θα βρείτε στο www.attrattivo.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΟΔΑ
NEWS
Save