Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
27.03.2023

Τριγμοί και αδιέξοδα στην γερμανική κυβέρνηση συνασπισμού

«Παραλύει» σήμερα η Γερμανία, λόγω της σημερινής απεργίας σε σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, λιμάνια και αυτοκινητοδρόμους.

Τα αδιέξοδα του κυβερνητικού συνασπισμού αναδεικνύει η συνεδρίαση των επικεφαλής των τριών κυβερνητικών εταίρων (SPD, Πρασίνων, FDP), η οποία ξεκίνησε χθες, Κυριακή, το απόγευμα, διεκόπη τις πρώτες πρωινές ώρες και συνεχίζεται από νωρίς σήμερα, μέχρι τώρα χωρίς αποτέλεσμα.

«Έχουμε πολλά μπροστά μας, τα οποία πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε επειγόντως, ειδικά στον τομέα της κλιματικής κρίσης», δήλωσε πριν από λίγη ώρα στο ARD η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Πρασίνων Ιρένε Μίχαλιτς και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο ζήτημα της θέρμανσης των κτιρίων, το οποίο αποτελεί και βασικό αγκάθι των συνομιλιών. «Οι πολύωρες συνομιλίες είναι απόδειξη ότι καταβάλλονται προσπάθειες συμβιβασμού», δήλωσε από την πλευρά του στη Γερμανική Ραδιοφωνία ο αρμόδιος των Φιλελευθέρων (FDP) για τη δημοσιονομική πολιτική, Ότο Φρίκε.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητούνται είναι η επέκταση των αυτοκινητοδρόμων, την οποία προκρίνει το FDP, το σχέδιο του υπουργού Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ για αντικατάσταση των καυστήρων πετρελαίου και φυσικού αερίου στα κτίρια και η χρηματοδότηση της βασικής ασφάλισης των παιδιών. To FDP ζητά συμμόρφωση όλων των υπουργείων με το «φρένο χρέους» και ιεράρχηση των δημοσίων δαπανών, ενώ οι Πράσινοι έχουν αναδείξει σε πρώτη προτεραιότητα την ενεργειακή μετάβαση στα κτίρια, σχέδιο το οποίο προκαλεί έντονη κριτική τόσο από το SPD και το FDP όσο και από την πλευρά της αγοράς. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, από το 2024 θα πρέπει στα νέα κτίρια να εγκαθίστανται νέα συστήματα θέρμανσης, τα οποία θα λειτουργούν κατά τουλάχιστον 65% με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Το περιοδικό Der Spiegel, επικαλούμενο κυβερνητικούς κύκλους, μεταδίδει ότι στη συνάντηση των αρχηγών, εκτός από συγκεκριμένα έργα, έχουν τεθεί και θεμελιώδη ζητήματα κατεύθυνσης του κυβερνητικού συνασπισμού. Πριν από την έναρξη της σύσκεψης, ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, σε δήλωσή του στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), είχε εμφανιστεί αισιόδοξος ότι «θα κάνουμε τώρα ένα μικρό άλμα προς τα εμπρός».

Χάος στις συγκοινωνίες λόγω της σημερινής απεργίας 

Χάος κυρίως στις υπεραστικές συγκοινωνίες και μεταφορές σε μεγάλο τμήμα της Γερμανίας προκαλεί ήδη από χθες, Κυριακή, το βράδυ η 24ωρη προειδοποιητική απεργία περισσότερων από 350.000 εργαζομένων σε σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, λεωφορεία, λιμάνια και αυτοκινητοδρόμους. Ενόψει του νέου γύρου των διαπραγματεύσεων με τους εργοδότες στο τέλος Απριλίου, το συνδικάτο Ver.di και η Ένωση Εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους EVG διεκδικούν μισθολογικές αυξήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του πληθωρισμού.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), ήδη από την έναρξη χθες της νυχτερινής βάρδιας δεν κυκλοφορεί κανένα υπεραστικό τρένο, ενώ στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, τη Βαυαρία, την Έσση, την Σαξονία, την Κάτω Σαξονία, τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία και την Ρηνανία-Παλατινάτο επηρεάζονται και τα τοπικά δρομολόγια, όπως και η κίνηση των λεωφορείων. Αντίστοιχα έχει παραλύσει η λειτουργία των αεροδρομίων της Φρανκφούρτης, της Στουτγάρδης, του Ντίσελντορφ, της Καρλσρούης, του Μαγδεμβούργου και του Μονάχου, όπου η απεργία είναι 48ωρη και ξεκίνησε από χθες με ακύρωση όλων των τακτικών πτήσεων. Στα υπόλοιπα κρατίδια δεν γίνονται σήμερα ανάλογες κινητοποιήσεις, καθώς ισχύουν διαφορετικές συμβάσεις, οι οποίες δεν τελούν αυτή τη στιγμή υπό διαπραγμάτευση.

Στην απεργία συμμετέχουν ακόμη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους, όπου πολλά τούνελ θα παραμείνουν σήμερα κλειστά. Σε δέκα από τα δεκαέξι κρατίδια ήρθη χθες η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς από την απεργία, ενώ σε πολλές οδικές αρτηρίες της χώρας διαπιστώνονται από νωρίς το πρωί σοβαρά προβλήματα, καθώς οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους. Οι εργοδότες έχουν πάντως δώσει ειδικά για σήμερα το δικαίωμα εξ αποστάσεως εργασίας, όπου αυτό είναι εφικτό.

«Η προθυμία για συμμετοχή στην απεργία είναι πολύ μεγάλη, όπως και η οργή των εργαζομένων εναντίον των εργοδοτών που τους κρατούν στάσιμους», δήλωσε ο Κρίστιαν Λόροχ, μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας της EVG. Για σήμερα, όπως είπε, έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον 50 συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα.

Η Ver.di διεκδικεί αυξήσεις αποδοχών ύψους 10,5% ή τουλάχιστον 500 ευρώ μηνιαίως και μεγαλύτερα μπόνους για το προσωπικό των αεροδρομίων που εργάζεται σε νυχτερινές βάρδιες και σε αργίες. «Η απεργία είναι απαραίτητη προκειμένου να ξεκαθαρίσει στους εργοδότες ότι θα επιμείνουμε στις απαιτήσεις μας. Μια ουσιαστική αύξηση αποδοχών αποτελεί θέμα επιβίωσης για πολλές χιλιάδες εργαζομένων», δήλωσε ο επικεφαλής της Ver.di Φρανκ Βέρνεκε. Η EVG από την άλλη πλευρά, διεκδικεί αυξήσεις ύψους 12% για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους. Η DB έχει μέχρι τώρα αντιπροτείνει αυξήσεις σε δύο στάδια, συνολικού ύψους 5% και χαρακτήρισε την κινητοποίηση «εντελώς δυσανάλογη, ανεδαφική και περιττή». Οι επιβάτες «χρειάζονται τώρα μια γρήγορη λύση, όχι μια μεγάλη απεργία», δήλωσε ο επικεφαλής του Τμήματος Προσωπικού της DB Μάρτιν Ζέλερ. Από την πλευρά των συνδικαλιστών, ο επικεφαλής της EVG Μάρτιν Μπούρκερτ παραδέχθηκε ότι η σημερινή κινητοποίηση θα είναι «κοφτερό μαχαίρι» για το επιβατικό κοινό, αλλά διαβεβαίωσε ότι τα συνδικάτα το χρησιμοποιούν υπεύθυνα και πρόσθεσε ότι περιμένει μια λογική διαπραγματευτική πρόταση από τους εργοδότες στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για το τέλος Απριλίου.

Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Χεμπεστράιτ δήλωσε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι θεμελιώδες, αλλά κάλεσε τα συνδικάτα και τους εργοδότες «να βρουν μια βιώσιμη λύση ώστε οι συνέπειες αυτής της απεργίας να μην είναι τόσο κακές για τους πολίτες της χώρας μας». Σε δημοσκόπηση του Ινστιτούτου YouGov πάντως το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στηρίζει την κινητοποίηση και θεωρεί θεμιτό τα δύο μεγάλα συνδικάτα να συντονίζουν τη δράση τους.

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης είναι μια γιορτή για τις τέχνες
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
24.03.2024
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς νιώθει ένας χοντρός άνθρωπος;
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ
Γιατί είναι μπλοκαρισμένη η ανθρωπιστική βοήθεια προς τους αμάχους της Γάζας;
ΔΙΕΘΝΗ
Ο ελληνικός χορός ενός αγροτικού μηχανήματος άρδευσης στην Μπιενάλε της Βενετίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Στο Χακί» του Φίλιπ Κερ: Έπιδέξιο ιστορικό θρίλερ, όπου το φαινομενικά απλό αποδεικνύεται περίπλοκο και θανάσιμα επικίνδυνο
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας: «Μακάρι οι ανήλικοι στο μυαλό σαν εμένα να δουν το Μινόρε στο σινεμά»
ΣΙΝΕΜΑ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Ένα θεατρικό «Φαγητό» για ιδιαίτερα στομάχια
ΘΕΑΤΡΟ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Λιτές γραμμές και ρετρό ύφος, σε ένα διαμέρισμα στη Νέα Μάκρη με θέα στη θάλασσα
DESIGN
23.03.2024
Save