Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
07.04.2020

Παραγγέλνω online σήμερα. Πότε παραλαμβάνω, όμως;

Μπήκαμε στα e-shop, παραγγείλαμε και περιμένουμε. Και όλα αυτά ενώ η αύξηση των on line αγορών στην Ελλάδα φέρνει μια νέα εγχώρια πραγματικότητα αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες του και όταν ξεπεραστεί η κρίση.

Από τις πρώτες μετατροπές που έφερε στην καθημερινότητά μας η πανδημία ήταν και η αλλαγή των αγοραστικών μας συνηθειών. Είτε γιατί τα καταστήματα που ψωνίζαμε είναι κλειστά είτε γιατί θέλουμε να αποφύγουμε τις ουρές αλλά και τις μετακινήσεις, αφού άλλωστε η βασική οδηγία είναι να μείνουμε σπίτι. Ακόμη περισσότερο για κάποιες ομάδες οι on line αγορές είναι η μόνη λύση εφόσον βρίσκονται σε καραντίνα ή επειδή έχουν αποδεδειγμένα νοσήσει, ή επειδή υποπτεύονται ότι έχουν νοσήσει και εδώ το ποσοστό δεν είναι μικρό αφού στη χώρα μας διεξάγονται λίγα μόνο τεστ, ή επειδή έχουν έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο ή ύποπτο κρούσμα.

Η online έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών επιβεβαιώνει την αύξηση στις on line αγορές. Αναλυτικότερα, σε σχέση με πέρυσι έχει διπλασιαστεί η τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% του πληθυσμού που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 44% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020 και στην ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού (από 13% στο 25%).

Ειδικά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών είναι οκταπλάσια, αφού 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει online τις τελευταίες δέκα ημέρες σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019. Επίσης καταγράφεται μια βαθμιαία αύξηση τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της εξοικείωσης των καταναλωτών με την χρήση online υπηρεσιών και στην σταδιακή εμπιστοσύνη των Ελλήνων για αγορές από απόσταση.

Σύμφωνα με την έρευνα, η έκτακτη κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές, αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες του και όταν ξεπεραστεί η κρίση. Πέρα από την νέες ψηφιακές συμπεριφορές έχουν αυξηθεί επίσης κατακόρυφα και οι αγορές τροφίμων από απόσταση, αφού το 10% των πολιτών έχει παραγγείλει τηλεφωνικά από συνοικιακό κρεοπωλείο/οπωροπωλείο και το 5% αντίστοιχα από κοντινό/συνοικιακό κατάστημα σούπερ μάρκετ.

Παρά τις σημαντικές αυξητικές τάσεις των online αγορών, η πλειοψηφία των καταναλωτών που έχουν αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δέκα ημέρες φαίνεται να είναι γενικά ικανοποιημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα (66%) και το online fast food delivery (65%), μία από τις κορυφαίες προϊοντικές κατηγορίες που αγοράζουν ψηφιακά οι Έλληνες. Αντιθέτως, μόνο 35% των online καταναλωτών απαντά ότι είναι ικανοποιημένοι από την συνολική υπηρεσία των online σούπερ μάρκετ. Επιπλέον, μόλις 1 στους 5 online καταναλωτές αξιολογούν θετικά τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων και 1 στους 3 την διαθεσιμότητα των προϊόντων.

Μέσα λοιπόν σε αυτή τη συνθήκη προσπάθησα να βγάλω άκρη τι ακριβώς συμβαίνει κυρίως με τους χρόνους παράδοσης, τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και την τυχόν επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Ξεκίνησα λοιπόν, ως κάτοικος Παγκρατίου να παραγγείλω και ιδού τα αποτελέσματα.

Σούπερ Μάρκετ:

Ο Σκλαβενίτης έχει κάνει συμφωνία με το e-food. Εκεί διαβάζω τα εξής: Επιλογή από 2500 βασικά προϊόντα. Δωρεάν παράδοση στο χώρο σας. Αν παραγγείλετε έως τις 4:00μμ η παράδοση γίνεται την ίδια ημέρα/ Μετά τις 4:00μμ η παράδοση γίνεται την επόμενη ημέρα. Ελάχιστη παραγγελία 30 ευρώ. Πληρωμή μόνο online μέσω κάρτας. Το κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ εξυπηρετεί σταδιακά τις περιοχές: Περιστέρι, Κερατσίνι, Σπάτα, Αγ. Δημήτριος, Χαϊδάρι, Αμπελόκηποι, Ηλιούπολη, Άλιμος, Ίλιον, Χαλάνδρι, Σταθμός Λαρίσης, Δραπετσώνα, Μελίσσια, Γλυφάδα, Αιγάλεω, Νέα Χαλκηδόνα, Άγιος Στέφανος. Καθημερινά προστίθενται νέες περιοχές.

Το Παγκράτι δεν έχει μπει ακόμη μέσα στις περιοχές αυτές. Όταν προσπάθησα να κάνω ηλεκτρονική παραγγελία μέσω του site του Σκλαβενίτη, μου ζητήθηκε e-mail για να ειδοποιηθώ πότε θα μπορούσα να κάνω την παραγγελία καθώς λόγω αυξημένης ζήτησης. Έδωσα το mail μου το πρωί της 6ης Απριλίου. Σήμερα, μεσημέρι 7ης Απριλίου δεν έχω ακόμη λάβει ειδοποίηση ότι μπορώ να παραγγείλω ηλεκτρονικά.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Προσπάθησα να κάνω on line παραγγελία, η οποία θα είχε ελάχιστο κόστος 40 ευρώ όπως απαιτείται από το συγκεκριμένο super market. Δοκίμασα αρχικά τη Δευτέρα 6η Απριλίου, και μέχρι την Κυριακή 12 του μήνα, δεν έβγαζε καμία διαθέσιμη ημερομηνία, ούτε δυνατότητα να επιλέξω μεταγενέστερο διάστημα παράδοσης, δηλαδή από 13 Απριλίου και μετά. Προσπάθησα εκ νέου, την Τρίτη 7 Απριλίου και πλέον μου έβγαζε κάποιες διαθέσιμες ώρες από Πέμπτη 9 Απριλίου με την υποσημείωση «περιορισμένα διαστήματα», με άλλα λόγια «καπαρώστε την ώρα και την μέρα για να προλάβετε».

Πάντως, αν είχα μείνει με τα αρχικά αποτελέσματα της Δευτέρας και δεν είχα δώσει άλλη μία ευκαιρία δεν θα είχα παραγγείλει από τον Βασιλόπουλο. Αυτό που δεν καταλαβαίνω πώς άνοιξαν ξαφνικά οι ημέρες; Είχε φάει κάποιο κόλλημα το σύστημα τη Δευτέρα ή έχει γίνει πρόσληψη προσωπικού για τις παραδόσεις;

Στο MyMarket όταν προσπάθησα να κάνω on line παραγγελία (ελάχιστη χρέωση 25 ευρώ, από 60 ευρώ και πάνω χωρίς χρέωση για τα μεταφορικά) τη Δευτέρα 6 Απριλίου διαπίστωσα ότι υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες από την επομένη όμως με την επισήμανση: «Είναι πιθανόν να μην είναι όλα τα προϊόντα διαθέσιμα και επιπλέον να σημειωθούν καθυστερήσεις στην ώρα παράδοσης».

Στον Κρητικό σου ζητούν προχωρήσεις σε ολοκλήρωση της παραγγελίας ώστε να δεις τις διαθέσιμες ώρες και μέρες παράδοσης στην περιοχή σου. Επιπλέον, σημειώνουν ότι η διαθεσιμότητα μεταβάλλεται ανά λεπτό οπότε μπορεί να υπάρξει δυσκολία στην αποστολή της παραγγελίας. Θα έλεγα ότι αυτός ο πρόλογος είναι τόσο αποθαρρυντικός που ούτε καν προσπάθησα άλλωστε δεν είχα σκοπό να ολοκληρώσω παραγγελία και αναρωτιέμαι πώς μπορείς να παραγγείλεις εάν δεν ξέρεις πότε θα έχεις τα προϊόντα που έχεις διαλέξει.

Τα Lidl Hellas δεν υποστηρίζουν υπηρεσία on line αγορών.

Πολυκαταστήματα:

Τα Jumbo σε προειδοποιούν με το που μπαίνεις στη σελίδα τους: «Αγαπητοί μας πελάτες,  λόγω του αυξημένου όγκου των παραγγελιών, σας ενημερώνουμε ότι προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης είναι 16 ημέρες μετά την παραγγελία σας. Ζητούμε την κατανόηση σας και σας διαβεβαιώνουμε ότι καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής». Αν βέβαια συνεχίσετε αποδεχόμενη το διάστημα των 16 ημερών μπορείτε να παραγγείλετε προϊόντα και εφόσον το κόστος είναι άνω των 50 ευρώ δεν χρεώνεστε μεταφορικά.

Στο Πλαίσιο με παραγγελία τη Δευτέρα 6 Απριλίου μου δόθηκε διάστημα παράδοσης μεταξύ της Πέμπτης 9/04 και Δευτέρας 13/04. Αν όμως ψάχνετε για web camera τότε μάλλον θα ανακαλύψετε ότι οι περισσότερες είναι εξαντλημένες (καθόλου τυχαίο όταν οι βιντεοκλήσεις έχουν γίνει το απόλυτο must των ημερών) και όσες είναι διαθέσιμες κατόπιν παραγγελίες κοστίζουν πάνω κάτω 1.000 ευρώ.

Στα Public με παραγγελία τη Δευτέρα 6 Απριλίου μου δόθηκε διάστημα παράδοσης μεταξύ της Τρίτης 14/04 και Πέμπτης 16/06, και πάνω από 29 ευρώ δεν χρεώνεστε μεταφορικά.

Στα IKEA δίνεται η δυνατότητα παράδοσης εντός 5 εργάσιμων ημερών όμως σημειώνεται ότι η παράδοση της παραγγελίας μπορεί να καθυστερήσει λόγω αλλαγών που προκύπτουν στα μέσα μεταφοράς. Επιπλέον, για όποιες παραγγελίες γίνουν μέχρι 30 Απριλίου και κοστίζουν πάνω από 50 ευρώ δε θα χρεώνονται μεταφορικά.

Στα τέλη του Μαρτίου η Amazon ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει 100.000 άτομα για εργασία στο κομμάτι των αποθηκών και του delivery προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν παγκοσμίως από το lockdown εξαιτίας του κορονοϊού. Αν η αύξηση των on line αγορών ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει, όπως καταδεικνύει και η έρευνα τότε μήπως και στη χώρα μας πρέπει να γίνουν προσλήψεις σε αυτό τον τομέα, ειδικά από τη στιγμή που πολύς κόσμος έμεινε άνεργος και οι εργαζόμενοι στις μεταφορές τρέχουν και δεν φτάνουν χωρίς καν να πληρώνονται τις υπερωρίες τους;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
NEWS
Save