18.10.2018

Τι θα έγραφε στο moleskine του ο Λόρδος Βύρωνας για την Αθήνα;

Στο Public του Συντάγματος έχει στηθεί ένα ατελιέ Moleskine. Με αφορμή τη συνεργασία κυκλοφορεί και μια έκδοση με θέμα την Αθήνα που είναι Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου. Όλα αυτά μας οδήγησαν να κάνουμε διάφορες φαντασιώσεις.

Φωτογραφίες: Γεράσιμος Δομένικος/FOSPHOTOS

Στο Public του Συντάγματος για πρώτη φορά στην Ελλάδα έχει στηθεί ένα ατελιέ Moleskine. Η φημισμένη εταιρεία παρουσιάζει στο ισόγειο του πολυκαταστήματος «τον κόσμο της που απευθύνεται πια στον σύγχρονο άνθρωπο της πόλης, στον πολίτη που είναι κοσμοπολίτης, που ταυτοχρόνως καταλαβαίνει τι κουβαλάει ο κόσμος πίσω του σαν πολιτισμό» όπως χαρακτηριστικά εξηγεί ο Ηλίας Βλαχάκης, επίσημος αντιπρόσωπος της Moleskine σε Ελλάδα και Κύπρο.

Το ατελιέ της Moleskine στο Public Συντάγματος.

 

O κ. Βλαχάκης συνεχίζει κάνοντας μια μικρή ιστορική αναδρομή που αναδεικνύει την σχέση της Moleskine με τον πολιτισμό: «H τελευταία επανέκδοση της Μoleskine ξεκίνησε το 1995-96 στο Μιλάνο και βασίστηκε σε κάποια πρωτότυπα, ανώνυμα Moleskine που βρέθηκαν στη Γαλλία. Η επανέκδοση είχε κάποια χαρακτηριστικά: στρογγυλεμένες γωνίες, υπόλευκο χαρτί, λάστιχο για να πιάνει το ανθεκτικό, σκληρό εξώφυλλο. Η ιστορία αυτού του μικρού σημειωματάριου είναι συνδεδεμένη με τον Βαν Γκονγκ, τον Χέμινγουεϊ, τον Πικάσο που έγραφαν και σχεδίαζαν σε ανώνυμα μπλοκάκια αυτού του είδους. Άρα οι σχεδιαστές της επανέκδοσης δημιουργούν έναν προϊόν και το ντύνουν με αυτή την ιστορία. Από εκεί και πέρα η εταιρεία εξελίσσεται πάρα πολύ με μια γκάμα προϊόντων, που σήμερα περιλαμβάνει και ψηφιακά, που πάντα όμως έχουν σχέση με το χαρτί και το μολύβι. Τα προϊόντα απευθύνονται κυρίως σε χρήστες-δημιουργούς δηλαδή αρχιτέκτονες, σκιτσογράφους, μουσικούς. Το κομμάτι το δημιουργικό ξεκινάει από τους ζωγράφους και τους συγγραφείς του παρελθόντος αλλά το κουβαλάμε ακόμη και απευθυνόμαστε και στους επιχειρηματίες ως δημιουργούς. Είναι δημιουργικό όλο λοιπόν γιατί στο σημειωματάριο γράφω, σημειώνω, σκιτσάρω, αποτυπώνω τις σκέψεις μου. Αυτή είναι η Moleskine όπως έχει εξελιχθεί, ένας κόσμος προϊόντων που κουβαλούν πολιτισμό και δημιουργικότητα.»

Η Moleskine σχεδιάζει επεκτειακές εκδόσεις με αφορμή, κυρίως, τον πολιτισμό.

Το εσωτερικό τoυ σημειωματαρίου που σχεδίασε η Moleskine αποκλεστικά για τα Public.

Με ποια αφορμή φτιάχνεται ένα Moleskine αποκλειστικά για τα Public; «Ένας από τους βασικούς μας συνεργάτες παγκοσμίως είναι το Public. Γιατί; Μα γιατί είναι και βιβλιοπωλείο και χαρτοπωλείο και ψηφιακός πολιτισμός. Στο πλαίσιο της Αθήνας Παγκόσμιας Πρωτεύουσας του Βιβλίου δεν μπορούσε το Public να μην είναι ένα κύριος φορέας του θεσμού. Η Moleskine δημιουργεί κατά καιρούς επετειακές εκδόσεις και η Αθήνα τώρα ήταν η κατάλληλη αφορμή. Είναι ένα Μoleskine που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τα Public και κυκλοφορεί σε μόνο 5.000 παγκοσμίως. Μπορείτε να το βρείτε μόνο στα Public, είναι η ταύτιση μας σε ένα προϊόν αλλά στη φιλοσοφία μας.»

Τον Νοέμβριο ένα ατελιέ Moleskine θα στηθεί και στo Public της Θεσσαλονίκης.

Η Αθήνα μέσα από τις σημειώσεις στα Moleskine έξι διάσημων λογοτεχνών 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΓΟΡΑ
TRENDING NOW
NEWS
MOST SHARED
JUST PUBLISHED