Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο

Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το τελευταίο (;) τρέκλισμα του Τζακ Σπάροου

Όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο, εξίσου παραφουσκωμένο, δαιδαλώδες, φαντασμαγορικό κι εφετζίδικο με τα προηγούμενα επεισόδιο της γνωστής μυθωδίας.

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales / Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ (1,5/5)

Περιπέτεια φαντασίας σε σκηνοθεσία Joachim Rønning και Espen Sandberg και σενάριο του Jeff Nathanson, με τους Johnny Depp, Geoffrey Rush, Javier Bardem κι οκτώ βαρέλια ρούμι, διάρκειας 129 λεπτών, σε διανομή Feelgood Entertainment.

Ο Jack Sparrow επιστρέφει στη δράση, για να βρει την μυθική τρίαινα του Ποσειδώνα, που είναι η μόνη του σωτηρία από έναν ημισαπισμένο πειρατοκυνηγό και το ολοσαπισμένο πλήρωμά του.

Οι άνθρωποι πίσω από την φρικαλεότητα κακογουστιάς που ήταν το Bandidas (2006), αναλαμβάνουν να επαναφέρουν απ’ τη λήθη της βαθιάς άγριας θάλασσας ένα franchise που ποτέ του δεν φημίστηκε για τη λεπτότητα και τη φινέτσα του, αλλά αν μη τι άλλο ήταν γνωστό στα πέρατα των θαλασσών για την αναπολογητική διασκέδαση που πρόσφερε απλόχερα, έστω και σε ποσότητες υπεργλυκαιμικού σοκ. Υπό τη σκηνοθετική τους μπαγκέτα λοιπόν, ο Jack Sparrow τρεκλίζει πιο βαριά από ποτέ, σ’ αυτό το νέο, εξίσου παραφουσκωμένο, δαιδαλώδες, φαντασμαγορικό κι εφετζίδικο με τα προηγούμενα επεισόδιο της γνωστής μυθωδίας, που μετέτρεψε πριν από μιάμιση δεκαετία και βάλε τον Johnny Depp σε κουρσάρο των καλοκαιριών ταμείων, για να τον δει μαζί μας, να μετατρέπεται σε παρωδία της υπερβολικής ταύτισης του εξωκινηματογραφικού εαυτού του με τον πιο αναγνωρίσιμο πλέον χαρακτήρα της καριέρας του.

Ποντάροντας τη μπάνκα στα εφέ και βάζοντας ενέχυρο κάθε ψήγμα δραματουργικής, αφηγηματικής, ή κάθε άλλης οικονομίας, το σκηνοθετικό ντουέτο προσπαθεί να μπαλατζάρει ένα σενάριο που μπάζει περισσότερα νερά κι απ’ τα σαπιοκάραβα που αφήνουν στη ρότα τους οι κεντρικοί ήρωες της ταινίας, και παρ’ ότι οι εικόνες που παραδίδουν οι δημιουργοί, είναι πιο εντυπωσιακές απ’ ό,τι θα μπορούσαν να φανταστούν οι προκάτοχοί τους στο σκηνοθετικό τιμόνι (δεδομένων άλλωστε και των υπερπόντιων αποστάσεων που έχει διανύσει η κινηματογραφική τεχνολογία από τότε που δημιουργήθηκε το προηγούμενο κεφάλαιο τούτης εδώ της ιστορίας), πολύ λίγα πράγματα υπάρχουν πια που να μην έχουμε δει ήδη σ’ ετούτο το franchise. Προσωπικά τίποτα που να μπορώ να φανταστώ για την ακρίβεια, κι απ’ ό,τι φαίνεται ούτε και οι δημιουργοί, αφού το μόνο που έχουν να σερβίρουν είναι μια σούπα απ’ ό,τι είχε μείνει στο ψυγείο απ’ τα προηγούμενα επεισόδια. Προσπαθώντας να μαγειρέψουνε μυθολογία με μόνα τους συστατικά τις επαναλήψεις των ίδιων και των ίδιων πειρατικών κλισέ, καταλήγουν να κουρσεύουν το ίδιο το σεντούκι με τα λάφυρα του τίτλου τους στο τέλος, με την ιστορία του Σαλαζάρ να μοιάζει σαν η τελευταία μπάρκα ενός franchise που έχει πλέον κουραστεί πιο πολύ κι απ’ τους χιουμοριστικούς υπαινιγμούς που προσπαθεί να σκαρώσει αυτό το κείμενο.


Επίσης στις αίθουσες:

The Dinner / Το Δείπνο
Δυο ευκατάστατα ζευγάρια συναντιούνται για δείπνο μήπως και βγάλουν άκρη με ένα έγκλημα που διέπραξαν τα τέκνα τους, σε μια αντιμπουρζουά φάρσα που μοιάζει με παραλλαγή του Θεού της Σφαγής, αλλά δεν είναι. Δραματική κομεντί υποψήφια για Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Oren Overman (απ’ την ομότιτλη νουβέλα του Herman Koch), με τους  Richard Gere, Laura Linney, Steve Coogan και Rebecca Hall, διάρκειας 120 λεπτών, σε διανομή της Tanweer.

Chuck / Chuck: Η Ιστορία του Πραγματικού Rocky Balboa
Πριν ο Rocky Balboa γίνει κινηματογραφικό ίνδαλμα, ο Chuck “Bayonne Bleeder” Wepner, γυναικάς, μέθυσος, καβγατζής και τυχοδιώκτης, πωλητής αλκοολούχων, περιστασιακός πορτιέρης σε μυστήρια μπαράκια και γενικότερος αγύρτης, έγραφε ιστορία στα ρινγκ με το αίμα του, κάνοντας επιστήμη την έφεσή του να μαζεύει ράμματα, όταν προκάλεσε τον Muhammad Ali για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή –κι αυτή είναι η αληθινή του ιστορία. Βιογραφικό δράμα σε σκηνοθεσία Philippe Falardeau και σενάριο Jeff Feuerzeig, Jerry Stahl, Michael Cristofer και Liev Schreiber, με τους Liev Schreiber, Elisabeth Moss, Naomi Watts, Ron Perlman, διάρκειας 98 λεπτών, σε διανομή της Odeon.

Polina, Danser sa Vie / Polina: Ο Χορός είναι η Ζωή μου
Στη Μόσχα των 90s ένα νεαρό κορίτσι ανακαλύπτει την αγάπη του για το μπαλέτο, όταν όμως η εφηβεία της την οδηγεί στα Μπολσόι, ο έρωτάς της με έναν Γάλλο χορευτή της αποκαλύπτει τη μαγεία του μοντέρνου χορού. Ρομαντικό δράμα σε σκηνοθεσία Valérie Müller και Angelin Preljocaj και σενάριο Valérie Müller (απ’ το ομότιτλο κόμικ του Bastien Vivès, με τους  Anastasia Shevtsova, Veronika Zhovnytska και Juliette Binoche, διάρκειας 108 λεπτών, σε διανομή της Odeon.

Souvenir / Σουβενίρ
Μια πρώην διάσημη τραγουδίστρια, νυν υπάλληλος σε μεγαλοποιημένο χασάπικο, βρίσκει την τρέλα και την τόλμη να επανεκκινήσει την ξοφλημένη της καριέρα, όταν βλέπει την εαυτό της με άλλα μάτια: αυτά του νέου, και κατά 30 χρόνια νεότερου εραστή της. Ρομαντική κομεντί σε σκηνοθεσία Bavo Defurne και σενάριο των Jacques Boon, Bavo Defurne και Yves Verbraeken, διάρκειας 90 λεπτών, σε διανομή της Spentzos Film.

Aquarius
Συνταξιούχος μουσικοκριτικός και συγγραφέας, η 65χρονη Κλάρα εκτός από μυαλό-ξουράφι και πένα-κοπίδι, έχει και τη γαϊδουρινή επιμονή να μην θέλει να εγκαταλείψει το διαμέρισμά της σε ένα κτήριο που έχει αγοραστεί από εταιρεία με μεγάλα σχέδια για το οικόπεδο, εκκινόντας έναν πόλεμο με το κονγκλομεράτο, που θα γίνει αφορμή για την 65χρονη να αρχίσει τα ταξίδια στο παρελθόν της και τους αγαπημένους της. Κοινωνικό δράμα υποψήφιο για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, σε σκηνοθεσία και σενάριο Kleber Mendonça Filho, με τους Sonia Braga, Maeve Jinkings, Irandhir Santos κ.ά., διάρκειας 146 λεπτών, σε διανομή της Seven Films.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
NEWS
Save