
Αν τα φετινά Golden Globes ήταν πάρτι, τότε μάλλον κάποιοι έμειναν στο φουαγιέ με το ποτήρι στο χέρι να κοιτούν την ώρα να περνάει- όπως πάντα, η λίστα έμοιαζε να γράφτηκε με ένα μικρό μειδίαμα ειρωνείας. Ταινίες που κάποιοι περίμεναν να τιμηθούν με πολλές υποψηφιότητες αρκέστηκαν στις πολύ λίγες, ενώ άλλες, λιγότερο υποσχόμενες, τα πήγαν πιο καλά κι από τι περίμεναν και οι επίμονα υποστηριχτές τους.
Και ναι, ξανά Ariana Grande και Cynthia Erivo να κλέβουν υποψηφιότητες για Wicked: For Good, αλλά η ίδια η ταινία και ο Jon M. Chu κάπως έμειναν απέξω. Η Sydney Sweeney; ξεχασμένη, σαν να μην πέρασε ποτέ από τα μάτια των ψηφοφόρων. Και μετά έχεις τον Wagner Moura, τον Jacob Elordi, τον Paul Mescal - όλοι έτοιμοι να δείξουν πως η πραγματική αδράνεια των Globes δεν σημαίνει τίποτα μπροστά σε ταλέντο και μοίρα.
Στα φετινά Golden Globes, το «τι αξίζει και τι όχι» τελικά φαίνεται να το αποφασίζουν πιο πολύ η τύχη και η ειρωνεία, παρά οι βαθμολογητές.
Οι ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες είναι: One Battle After Another με 9, Sentimental Value με 8, Sinners με 7, Hamnet με 6, Frankenstein και Wicked: For Good με 5, It Was Just An Accident με 4, και KPOP, Demon Hunters και The Secret Agent με 3.
Θες λίγο οι Ενώσεις που σκάνε με σιγουριά, θες και η πρωτιά εδώ, σαν να νοιώθω πως η καλύτερη ταινία και η σκηνοθεσία κλειδώνει ήδη στα όσκαρ που έρχονται. Ήρθε επιτέλους η ώρα για την αναγνώριση που αξίζει στον PTA. Γι' αυτούς. Γιατί εμείς ξέραμε. Day one.
Το Jay Kelly βρέθηκε εκτός της κατηγορίας Καλύτερης Ταινίας. Δεν θα το χαρακτηρίσουμε άδικο.
Ενώ οι Ariana Grande και Cynthia Erivo βρέθηκαν ξανά μανά υποψήφιες για τους ρόλους τους στη συνέχεια του Wicked (WICKED: FOR GOOD), η ίδια όμως η ταινία και ο σκηνοθέτης της, Jon M. Chu - που από πέρσι δεν τον συμπαθούν μάλλον ιδιαίτερα - θα τους χειροκροτήσουν από το φουαγιέ. Ή από το σπίτι τους. Ό,τι θέλουν.
Η Sydney Sweeney αγνοήθηκε για το Christy. Η οσκαρική μεταμόρφωση που κάποτε έστελνε επίδοξες στάρλετ κατευθείαν στην αγκαλιά της οσκαρικής αναγνώρισης, δεν έπιασε. Δεν τα κατάφερε ούτε στο box office, ούτε στην καρδιά των βαθμολογητών.
Και περίεργο και στενάχωρο: παρότι οι ερμηνείες της Katherine LaNasa και του Shawn Hatosy στο The Pitt θριάμβευσαν στα Emmy, οι ξένοι ανταποκριτές τους αγνόησαν εντελώς. Διαγραφή από τους καταλόγους ψηφοφορίας, τώρα.
Για χρόνια πολλά τα GG έκανα πως δεν βλέπουν την απίθανη Rhea Seehorn στο Better Call Saul. Παραδόξως την είδαν κατευθείαν στο Pluribus. Δεν θα διαμαρτυρηθούμε διόλου

FRANKENSTEIN. Jacob Elordi as The Creature in Frankenstein. Cr. Ken Woroner/Netflix © 2025.
Αγαπημένα προτάκια νούμερο ένα: Ο Jacob Elordi είχε κανονίσει ένα ποτάκι στο hometown στην Αυστραλία, αλλά η μοίρα τα ήθελε αλλιώς. Βρέθηκε στην άλλη άκρη της γης ως αντικατάσταση της τελευταίας στιγμής σε ένα από τα πιο αναμενόμενα μπλοκμπάστερ της εποχής και, σύμφωνα με το buzz, έτοιμος να συμπληρώσει την υποψηφιότητα με μια ακόμη οσκαρική. Προσωπικά δεν θα συγκινηθώ αν δεν τον δω εκεί - και σίγουρα δεν τον νοιάζει.
Αγαπημένα προτάκια νούμερο δύο: Πρώτη υποψηφιότητα στα GG για τον Paul Mescal, που ερμηνεύει με ποιητική δεινότητα τον Σαίξπηρ στο Hamnet. Ναι, ακούγεται εξωπραγματικό, αλλά όντως είναι. Τα περάσματα του από το Normal People, Aftersun και All of Us Strangers φαίνεται πως για τους φωστήρες του θεσμού ήταν κάτι ποταπό, αδιάφορο, χωρίς σημασία. Ντροπή και αίσχος, φίλτατοι.
Ο Wagner Moura έγραψε ιστορία στα Golden Globes, καθώς έγινε ο πρώτος Βραζιλιάνος άνδρας που προτάθηκε για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου σε δραματική ταινία για την ερμηνεία του στο The Secret Agent. Το είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας και, αν καταφέρει να χωθεί στην οσκαρική πεντάδα και να το σηκώσει ακόμη και ο Timothée Chalamet που λυσσάει για βράβευση, θα πει το ναι, μπράβο του - σε άψογα πορτογαλικά. Τρομερή ταινία και τρομερή ερμηνεία.
Η ταινία του Netflix με τα μεγάλα ονόματα και τη μεγάλη ιδέα για ένα πυρηνικό πόλεμο, House of Dynamite, αγνοήθηκε σχεδόν σε όλα τα μέτωπα, αλλά η παράλειψη της βραβευμένης με Όσκαρ σκηνοθέτιδας Kathryn Bigelow χαρακτηρίστηκε από πολλούς σαν σκόπιμη “έκρηξη” απέναντι στην πλατφόρμα. Ξεχνούν όμως πως τα αποτελέσματα είχαν κλειδώσει πριν τις ανακοινώσεις της εξαγοράς και πως η ταινία αλλάζει κατεύθυνση μετά το εξαιρετικό πρώτο μέρος. Και σε αρκετούς αυτό δεν άρεσε [βάλε με μαζί τους].
Το Avatar: Fire and Ash δεν έχει καν κυκλοφορήσει ακόμη. Πώς γίνεται όμως να απέσπασε υποψηφιότητα για τα έσοδα στο Box Office και καμία για Καλύτερη Ταινία; Όχι, πες μου…
Δες αναλυτικά τις υποψηφιότητες εδώ