Στο πλαίσιο του #EuandMe, στις 9 Μαΐου, ημέρα της Ευρώπης, η ΕΕ έθεσε σε πρώτη κυκλοφορία πέντε ταινίες μικρού μήκους, κάθε μία σκηνοθετημένη από έναν γνωστό Ευρωπαίο σκηνοθέτη, που αναδεικνύουν πώς τα δικαιώματα και τα οφέλη που απολαμβάνουν οι άνθρωποι στην ΕΕ συμβάλλουν στην βελτίωση της ζωής τους. Οι ταινίες, έχουν ως στόχο να ξεκινήσουν έναν διάλογο σχετικά με τον αντίκτυπο της ΕΕ στην καθημερινότητα των νέων, ηλικίας 17-35 ετών, αλλά και να φέρουν τη γενιά του 2000 πιο κοντά στην ΕΕ . Ανάμεσα σε αυτές, βρίσκεται και το “Party Animal” σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου και διεθνώς αναγνωρισμένου σκηνοθέτη Γιώργου Ζώη.
Γεννημένος το 1982 στην Αθήνα, ο νέος σκηνοθέτης Γιώργος Ζώης είναι περισσότερο γνωστός για την ταινία του 2015, Interruption. To Interruption, που έκανε πρεμιέρα στο 72ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, έλαβε διθυραμβικές κριτικές.
Στη γενέτειρα του Ζώη, την Ελλάδα, η ταινία έλαβε εννέα υποψηφιότητες από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και κέρδισε το βραβείο Καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Πριν από αυτό, ο Ζώης είχε δημιουργήσει αρκετές ταινίες μικρού μήκους, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης του ταινίας το 2010, του Casus Belli και της ταινίας Out of Frame (Τίτλοι Τέλους) δύο χρόνια αργότερα. Και οι δύο ταινίες προβλήθηκαν σε μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ σε ολόκληρο τον κόσμο και η τελευταία κέρδισε μια υποψηφιότητα για το βραβείο Καλύτερου Ευρωπαίου σκηνοθέτη από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου.
Ο Γιώργος Ζώης είναι επίσης αναγνωρισμένος σκηνοθέτης διαφημιστικών σποτ, έχοντας σκηνοθετήσει τηλεοπτικές διαφημίσεις για την Pfizer, το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος, το Μουσείο της Ακρόπολης και την Aegean Airlines.
«Το Party Animal αφορά το πώς ένας νέος άνθρωπος μπορεί να χτίσει ένα καινούργιο μέλλον για τον εαυτό του αλλάζοντας την πραγματικότητά του», ανέφερε ο Ζώης.
Σύνοψη Ταινίας
Συναντάμε τον ALEX, έναν γοητευτικό, γεμάτο ενέργεια νέο εικοσιπέντε χρονών, μέσα στα φώτα νέον και τη ρυθμική μουσική στο κλαμπ της περιοχής του. Παίρνει μια βαθιά ανάσα και αρχίζει να χορεύει στον δικό του ρυθμό.
Έξω, ο Alex μισοκλείνει τα μάτια στα απαλά χρώματα από το φως της μέρας. Επιστρέφει σπίτι, αλλά η μητέρα του είναι ακόμα ξύπνια και θέλει να μάθει πού ήταν το προηγούμενο βράδυ. Αναφέρει ότι ο πατέρας του βρήκε μια δουλειά για τον Alex και ότι, αν δεν του αρέσει, θα πρέπει να βρει μια δουλειά που να του αρέσει.
Ο νέος χώρος εργασίας του Alex είναι ένα γηροκομείο. Όταν φτάνει, η κύρια αίθουσα είναι άδεια, εκτός από έναν ηλικιωμένο που κάθεται σε ένα τραπέζι. Ο Alex φορά τα ακουστικά του, κλείνει τα μάτια του και αρχίζει να χορεύει καθώς καθαρίζει το πάτωμα. Ο ηλικιωμένος πλησιάζει τον Alex, του ζητά να μάθει τι μουσική ακούει και ο Alex του δίνει τα ακουστικά. Προσφέρεται να μάθει στον ηλικιωμένο να χορεύει.
Ο χρόνος περνά και βλέπουμε τον ηλικιωμένο να εξασκείται στις φιγούρες του Alex, σε διάφορους χώρους του γηροκομείου. Σύντομα, τον συνοδεύουν και οι άλλοι ένοικοι, γεμάτοι ενέργεια και γέλια. Ο Alex χαμογελά, καθώς μια ιδέα αρχίζει να γεννιέται στο μυαλό του.
Στο πλαίσιο της καμπάνιας #EUandME έχουν δημιουργηθεί κι άλλες τέσσερις ταινίες μικρού μήκους, κάθε μία σκηνοθετημένη από έναν γνωστό Ευρωπαίο σκηνοθέτη. Και οι πέντε ταινίες αφορούν πέντε θεματικές: Κινητικότητα, Βιωσιμότητα, Δεξιότητες και Επιχειρήσεις, Ψηφιακά και τέλος Δικαιώματα. Οι ταινίες είναι Ο Ζωντανός Ξενώνας του Matthias Hoene, Oona της Zaida Bergroth, Ο Μοναχικός του Tomasz Konecki και Debut του Dalibor Matanić. Περισσότερες πληροφορίες για την καμπάνια μπορείτε να βρείτε εδώ!