Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
01.07.2025

The Prodigy και Bob Vylan σάρωσαν στο Glastonbury και φέρνουν την επανάσταση στο Release Athens

Δύο από τα πιο πολυσυζητημένα acts του φετινού Glastonbury, έρχονται την ίδια ημέρα στην Πλατεία Νερού για να αποδείξουν ότι η μουσική είναι ενέργεια, σύγκρουση και επανάσταση.

Prodigy Glastonbury

Υπάρχουν συναυλίες που τις θυμάσαι γιατί σε τίναξαν στον αέρα και σε πέταξαν με τα μούτρα στο παρόν. Αυτό ακριβώς έκαναν οι The Prodigy και οι Bob Vylan στο Glastonbury 2025 και στις 4 Ιουλίου φέρνουν αυτό το εκρηκτικό κοκτέιλ στην Πλατεία Νερού για ένα Release Athens που, απ’ ό,τι φαίνεται, θα είναι μια σύγκρουση ρυθμού και πολιτικής. Μαζί με τους Pendulum, συνθέτουν ένα lineup που φέρνει την ψυχή του Glastonbury στις όχθες του Φαλήρου.

Θα υπάρξει αντίδραση; Πιθανότατα. Θα υπάρξει ενέργεια; Βέβαια. Θα υπάρξει ιστορία; Το πιθανότερο.

Prodigy Glastonbury

The Prodigy: Η φωτιά του Keith Flint συνεχίζει να καίει

Έξι χρόνια μετά τον θάνατο του Keith Flint και τη ματαίωση του headline set τους το 2019, ο Maxim και ο Liam Howlett ανέβηκαν στην Other Stage του Glastonbury και το έκαναν όπως μόνο εκείνοι ξέρουν: με ιδρώτα, φλόγες, laser και beats που σε βαράνε στο στέρνο.

Η σχέση των The Prodigy με το Glastonbury είναι βαθιά και ουσιαστική. Το θρυλικό rave συγκρότημα ήταν το πρώτο dance act που headlinαρε την κεντρική σκηνή του φεστιβάλ το 1997, χρονιά που το BBC ανέλαβε για πρώτη φορά τα δικαιώματα μετάδοσης. Ήταν μια ιστορική εμφάνιση, όχι μόνο για το χάος που εξαπέλυσαν στο τεράστιο πεδίο, αλλά και γιατί σηματοδότησε μια καμπή στην εξέλιξη του Glastonbury προς την embrace της χορευτικής μουσικής και της νυχτερινής κουλτούρας ως πυλώνες του προγράμματός του. Αυτό ακολούθησε το καθοριστικό set των Orbital το 1994 και το άνοιγμα της Dance Tent το 1995 – η οποία στο μεταξύ έχει ξεπεραστεί από τις πολυάριθμες dance ζώνες που πλέον αποτελούν πόλο έλξης για χιλιάδες θεατές.

Η απώλεια του Keith ήταν τεράστια και απαιτούσε χρόνο. Το συγκρότημα επέστρεψε στις ζωντανές εμφανίσεις το 2022 και τώρα, στο ιερό έδαφος του Worthy Farm, απέδειξε ότι μπορεί ακόμα να προκαλέσει rave χαμό όπως κανείς άλλος στον πλανήτη. Ο συνδυασμός από τεράστια beats, επιρροές από industrial rock και παραληρηματικό MCing είναι εκρηκτικός και διατηρεί ατόφια την ισχύ του.

Λίγο πριν την εμφάνισή τους, το πεδίο ήταν γεμάτο κουρασμένα πόδια που είχαν αντέξει πέντε μέρες πάρτι στη λάσπη. Αλλά μόλις οι The Prodigy εμφανίστηκαν στις 9:45 μ.μ., με το φως του δειλινού να πέφτει, όλοι σηκώθηκαν ακαριαία, μαγνητισμένοι και έτοιμοι να εκραγούν. Παρ’ όλο που λείπει ένα βασικό μέλος, αυτό που φέρνουν οι The Prodigy στον κόσμο μοιάζει αιώνιο.

Το σετ ήταν μια ωδή στην παράνοια του rave, με Maxim και Liam να αποδεικνύουν ότι η κληρονομιά του Keith Flint όχι μόνο δεν έσβησε, αλλά καίει ακόμα πιο δυνατά. Ξεκίνησαν με το “Voodoo People” και δεν άφησαν περιθώρια για ανάσα: “Omen”, “Breathe”, “No Good”, “Smack My Bitch Up”, κάθε κομμάτι ήταν εκτελεσμένο με την ακρίβεια πολεμικής μηχανής. Η γη κυριολεκτικά έτρεμε κάτω από τις μπασογραμμές, οι φωτοβολίδες και τα λέιζερ φώτιζαν τον ουρανό και η Tilda Swinton εντοπίστηκε μπροστά-μπροστά, αποσβολωμένη. Δεν ήταν η μόνη. Πολύ άνετα, οι The Prodigy οδήγησαν σε παραλήρημα το κοινό, το οποία ήταν παραδομένο εντελώς στις επιταγές της rave παράνοιας. 

«Αυτή είναι η τέταρτη φορά που παίζουμε στο Glastonbury. Έπρεπε να είναι η πέμπτη. Αλλά πριν έξι χρόνια χάσαμε τον αδερφό μας. Αυτή η εμφάνιση είναι αφιερωμένη στον κύριο Keith Fucking Flint. Αυτή είναι η βραδιά του», φώναξε ο Maxim και ακολούθησε η πιο συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή της βραδιάς.

Η εκτέλεση του “Firestarter” έγινε instrumental –η φωνή του Flint δεν ακούστηκε. Στη σκηνή, ο Maxim έμεινε σιωπηλός, ακίνητος, με τις οθόνες να προβάλλουν τη μορφή του Keith με λέιζερ και το χαρακτηριστικό μαλλί του με τα κερατάκια. «Είναι εδώ μαζί μας», είπε ο Maxim και ήταν πολλοί εκείνοι που δάκρυσαν. Κάπως έτσι το είχαμε βιώσει και πριν από 2 χρόνια στην Πλατεία Νερού, που κατά τη διάρκεια του σετ τους δεν σταματήσαμε λεπτό να χορεύουμε ξέφρενα και όταν εμφανίστηκε με λέιζερ η μορφή του Keith στις οθόνες ανατριχιάσαμε ολόκληροι.

Το set έκλεισε με το “Out Of Space”, με τον Maxim να το αφιερώνει στον Max Romeo, τον Τζαμαϊκανό καλλιτέχνη που πέθανε τον Απρίλιο και του οποίου το “Chase the Devil” αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του κομματιού. Η έκρηξη ήταν ολοκληρωτική: reggae, jungle, rave, punk, συγκίνηση, αγκαλιές, καπνοί, ουρλιαχτά.

«Οι The Prodigy είναι πραγματικά παράφρονες», έγραψε ένας θεατής. Και πολλοί άλλοι από το κοινό είπαν: «Απίστευτο! Έπρεπε να ήταν στην Pyramid! Κυριολεκτικά έσωσαν το Glastonbury», «Αν δεν τους έχεις δει live, δεν έχεις ιδέα τι θα πει ενέργεια», «Ο Maxim είναι 58 και διαλύει ολόκληρο το φεστιβάλ».

Και τώρα, έρχονται στην Αθήνα. Για μια headline εμφάνιση που πιθανότατα θα γράψει ιστορία. Αν αντέξει το χώμα της Πλατείας Νερού.

Bob Vylan Glastonbury

Bob Vylan: Η μουσική φωνάζει “Free Palestine”

Αν οι Prodigy είναι η rave μανία της δεκαετίας του ’90 που επιβιώνει ατόφια, οι Bob Vylan είναι η πιο εκρηκτική μορφή πολιτικού electro-punk του σήμερα. Και η εμφάνισή τους στη σκηνή West Holts του Glastonbury ήταν ίσως η πιο πολυσυζητημένη ολόκληρου του φεστιβάλ.

Ο Bobby Vylan, μπροστά σε ένα κοινό που είχε ήδη ζεσταθεί για εξεγέρσεις, κάλεσε τον κόσμο να φωνάξει “Free Palestine” και –το πιο αμφιλεγόμενο– “Death to the IDF”. Την ώρα που στο φόντο προβάλλονταν εικόνες από τη Γάζα και το σύνθημα “Η δράση του Ισραήλ είναι γενοκτονία”. Το κοινό ξέσπασε σε χειροκροτήματα και η καταιγίδα μόλις είχε αρχίσει. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από @celebrities4palestine

Το BBC, που μετέδωσε την εμφάνιση μέσω livestream, βρέθηκε επίσης στο στόχαστρο. Αρχικά υπερασπίστηκε τη μετάδοση, σημειώνοντας πως υπήρχε προειδοποίηση για «πιθανώς προσβλητική γλώσσα». Ωστόσο, μετά την κατακραυγή, αναγκάστηκε να εκδώσει νέα δήλωση, χαρακτηρίζοντας τα σχόλια «αντισημιτικά και εντελώς απαράδεκτα». Εκπρόσωπος του οργανισμού παραδέχθηκε πως, «με την εμπειρία του σήμερα, έπρεπε να είχαμε διακόψει τη μετάδοση όσο βρισκόταν σε εξέλιξη».

Το Glastonbury προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί: «Οι Bob Vylan ξεπέρασαν τα όρια», δήλωσε η Emily Eavis. Η πρεσβεία του Ισραήλ, η Ofcom και πλήθος πολιτικών κύκλων καταδίκασαν το γεγονός. Η ΜΚΟ Campaign Against Antisemitism ετοιμάζει καταγγελία κατά του BBC. Η βρετανική κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα. Ο πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ χαρακτήρισε τον λόγο τους «απαράδεκτη ρητορική μίσους». Η αστυνομία άνοιξε έρευνα για «παραβίαση της δημόσιας τάξης». Το BBC δέχθηκε πυρά γιατί μετέδωσε τη συναυλία. Η United Talent Agency έσπασε το συμβόλαιο με τη μπάντα. Και οι ΗΠΑ ακύρωσαν τις βίζες τους.

Ο Bobby Vylan δεν μάσησε, απάντησε με post στο Instagram:

«Είπα αυτό που είπα. Καθώς ήμουν ξαπλωμένος στο κρεβάτι σήμερα το πρωί, με το τηλέφωνό μου να χτυπάει ασταμάτητα, κατακλυσμένο από μηνύματα υποστήριξης αλλά και μίσους, ακούω την κόρη μου να πληκτρολογεί φωναχτά καθώς συμπληρώνει μια σχολική έρευνα ζητώντας τη γνώμη της για τα σχολικά γεύματα. Εξέφρασε ότι θα ήθελε πιο υγιεινά γεύματα, περισσότερες επιλογές και πιάτα εμπνευσμένα από άλλα μέρη του κόσμου. Το να την ακούω να εκφράζει τις απόψεις της για ένα θέμα που την ενδιαφέρει και την επηρεάζει καθημερινά μου έδωσε ελπίδα για το μέλλον. Το να διδάξουμε στα παιδιά μας να μιλούν για την αλλαγή που θέλουν και χρειάζονται είναι ο μόνος τρόπος για να κάνουμε αυτόν τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος. Σήμερα είναι η αλλαγή στα σχολικά γεύματα, αύριο στην εξωτερική μας πολιτική».

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Bob Vylan (@bobbyvylan)

Στις 4 Ιουλίου λοιπόν, η Αθήνα ενώνεται με το Glastonbury. Αν υπάρχει μία πρόταση που συνοψίζει αυτό που μας περιμένει, είναι μία: “Out of space. Out of time. Into the fire”.

Προπώληση εισιτηρίων: Release Athens, More

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
NEWS
Save