
«Τον Καιρό των Ελλήνων», «Θεόφιλος», «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον», «Ταξίδι στη Μυτιλήνη»: οι τέσσερεις ταινίες μυθοπλασίας του αξέχαστου Λάκη Παπαστάθη, αποτελούν τον κορμό του ωραίου αφιερώματος «Λάκης Παπαστάθης - Σε πρώτο πλάνο», που διοργανώνει για να τιμήσει τον δημιουργό η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, από τις 24 ως τις 27 Απριλίου. Το κινηματογραφικό αφιέρωμα «συνομιλεί» με την πλούσια έκθεση «ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ Αναζητώντας τη χαμένη εικόνα» στο Μουσείο Μπενάκη, την οποία συνοδεύει η εξαιρετική έκδοση «ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ. Γενικό πλάνο».
Στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης, πέρα από τις ταινίες μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη, συγγραφέα και διανοούμενου που υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, θα προβληθούν επιλεγμένες μικρού μήκους ταινίες του, επτά επεισόδια από το μοναδικό «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ, και ένα επεισόδιο από την σειρά ιστορικών ντοκιμαντέρ «Αναζητώντας τη χαμένη εικόνα».
Το αφιέρωμα που πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Αρχείου της ΕΡΤ και του ΕΚΚΟΜΕΔ-Creative Greece, αποτελεί μοναδική ευκαιρία να δούμε στη μεγάλη οθόνη ξανά αυτές τις ταινίες, παρουσία μάλιστα συνεργατών και φίλων του σπουδαίου δημιουργού οι οποίοι θα παρουσιάσουν το έργο του. Στην τελετή έναρξης, την Πέμπτη 24 Απριλίου, για τον δημιουργό και το έργο του θα μιλήσουν η Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Μαρία Κομνηνού και ο σκηνοθέτης Ηλίας Γιαννακάκης. Θα προβληθεί η ταινία «Τον καιρό των Ελλήνων» (1981) την οποία θα προλογίσει ο σκηνοθέτης Μάνος Ευστρατιάδης. Τις επόμενες μέρες, ταινίες θα προλογίσουν η σκηνοθέτρια και καθηγήτρια κινηματογράφου στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ, Εύα Στεφανή, οι ηθοποιοί Δημήτρης Καταλειφός, Μαρία Ζορμπά και Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, η δημοσιογράφος Βένα Γεωργακοπούλου κ.α.

Μαζί με τον Τάκη Χατζόπουλο, δημιούργησαν μια υποδειγματική εκπομπή στη Δημόσια Τηλεόραση, που κάλυψε όλες τις όψεις της Τέχνης και του Πολιτισμού –μια εκπομπή φυτώριο για πολλές γενιές Ελλήνων σκηνοθετών, διευθυντών φωτογραφίας, μουσικών: το θρυλικό “Παρασκήνιο”. Το “Παρασκήνιο”, ξεκίνησε το 1976, ανάθεση από τον τότε αναπληρωτή διευθυντή της ΕΡΤ Ροβήρο Μανθούλη και συνέχισε για 38 χρόνια. Στο αφιέρωμα παρουσιάζουμε μια επιλογή από εκπομπές που σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Λάκης Παπαστάθης τόσο από την εποχή του φιλμ όσο και από την εποχή του βίντεο και του ψηφιακού.
Ο Λάκης Παπαστάθης είχε μια σχέση ζωής με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος αλλά και μια σχέση αγάπης και θαυμασμού με την ιδρύτριά της, την Αγλαΐα Μητροπούλου, καθώς ήταν μαθητής της στη Σχολή Φωτεινού και Καλκάνη. Μέχρι τέλους, υπήρξε πολύτιμο μέλος της Γενικής Συνέλευσης της Ταινιοθήκης».
Παράλληλα συνεχίζεται έως τις 20 Ιουλίου στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138), η έκθεση «ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ. Αναζητώντας τη χαμένη εικόνα», σε επιμέλεια του Γιώργου Σκεύα. Η έκθεση, με αφορμή την συμπλήρωση 2 χρόνων από τον θάνατο του σκηνοθέτη, επιχειρεί να φωτίσει την πολυσχιδή καλλιτεχνική προσωπικότητά του και αποτελεί ταυτόχρονα τη “βιογραφία” μιας εποχής ανήσυχων δημιουργών του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου και των προσπαθειών για μια διαφορετική τηλεόραση, που διέσωσε σε ζωντανή εικόνα, μια κιβωτό μεγάλων προσωπικοτήτων του ελληνικού πολιτισμού, μέσα από τη δουλειά των εκατοντάδων συνεργατών της εκπομπής «Παρασκήνιο». Ο σκηνοθέτης Ηλίας Γιαννακάκης ανέλαβε την πραγματοποίηση έξι πρωτότυπων οπτικοακουστικών έργων για τον δημιουργό. Η σκηνοθέτρια Κατερίνα Ευαγγελάκου, στενή συνεργάτιδά του, επιμελήθηκε τον αφιερωματικό τόμο «ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ. Γενικό πλάνο», που συνοδεύει την έκθεση.

Ο Λάκης Παπαστάθης γεννήθηκε στον Βόλο το 1943. Σπούδασε στο Κέντρο Σπουδών Κινηματογράφου και το 1972 σκηνοθέτησε τη πρώτη μικρού μήκους ταινία του, «Γράμματα από την Αμερική», που βραβεύεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Την περίοδο 1968–1971 εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη, κυρίως στην «Ευδοκία» του Αλέξη Δαμιανού, μία εμπειρία ζωής και σπουδής για τον ίδιο, την οποία κατέγραψε χρόνια αργότερα σε βιβλίο. Παιδί του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, εργάστηκε σκληρά σε όλη του τη ζωή προσπαθώντας να δημιουργήσει νήματα που ενώνουν τις τέχνες μεταξύ τους και φωτίζουν το μυστικό της ελληνικής δημιουργίας στον 19ο και στον 20ο αιώνα. Το 1970 ίδρυσε με τον σκηνοθέτη Τάκη Χατζόπουλο την εταιρεία Cinetic, στην οποία παρήχθησαν αλησμόνητες εκπομπές, και, φυσικά, ταινίες, ενώ ευδοκίμησαν νέοι σκηνοθέτες. Σκηνοθέτησε πάνω από 150 διαφημιστικές ταινίες ως το 1980, δεκάδες μικρού μήκους που εντάχθηκαν σε παραστάσεις του Ελεύθερου Θεάτρου και του Διονύση Σαββόπουλου, ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους κ.α. Το 1978 παντρεύτηκε την επίσης αγαπημένη ηθοποιό Υβόννη Μαλτέζου με την οποία απέκτησαν τον γιο τους, δημοσιογράφο σήμερα, Αργύρη Παπαστάθη.
Οι τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες του απέσπασαν πλήθος βραβείων και του εξασφάλισαν τον τίτλο του πιο λόγιου ίσως από τους Έλληνες κινηματογραφιστές. Παράλληλα υπήρξε ένας από τους θεμελιωτές του πολιτιστικού ντοκιμαντέρ στην ελληνική τηλεόραση, όπου δημιούργησε την εκπομπή «Παρασκήνιο» μαζί με τον σκηνοθέτη Τάκη Χατζόπουλο, σκηνοθετώντας πάνω από 200 θέματα της σειράς.
Στη διάρκεια της γόνιμης πορείας του δοκιμάστηκε, με επιτυχία επίσης, στο απαιτητικό πεδίο της πεζογραφίας, εκδίδοντας τέσσερεις συλλογές διηγημάτων: «Η νυχτερίδα πέταξε», «Η Ήσυχη», «Το καλοκαίρι θα παίξει την Κλυταιμνήστρα» και «Ο δάσκαλος αγαπούσε το βωβό σινεμά». Έγραψε ακόμη την μονογραφία «Όταν ο Δαμιανός γύριζε την Ευδοκία», με θέμα τα γυρίσματα της ταινίας. Επιπλέον, υπήρξε συλλέκτης και σχολιαστής βραχύβιων λογοτεχνικών περιοδικών του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, φωτογραφιών και καρτ ποστάλ. Όλα αυτά τα σπάνια τεκμήρια του παρελθόντος αποκτούσαν ζωή μέσα από τις ταινίες, τα ντοκιμαντέρ και τα βιβλία του.
Ο πολύπλευρος δημιουργός πέθανε στις 8 Μαρτίου 2023. Ανήσυχος και βαθιά σκεπτόμενος, από τους πιο ευγενικούς, διακριτικούς, πράους, πνευματικούς και ταυτόχρονα χαμογελαστούς ανθρώπους του ελληνικού κινηματογράφου, ο πολυδιάστατος Λάκης Παπαστάθης άφησε κληρονομιά στις επόμενες γενιές έργο με βάθος και ουσία, τόσο στον κινηματογράφο όσο και στην λογοτεχνία και στην τηλεόραση. Όπως γράφει και στην ιστοσελίδα του «…χωρίς πάθος, τέχνη δεν γίνεται» -και αυτό ακολούθησε με ήθος και πίστη στη ζωή του.

"Τον καιρό των Ελλήνων"
Το πρόγραμμα του αφιερώματος
ΠΕΜΠΤΗ 24/4
20:30 Τον καιρό των Ελλήνων (1981, 98’)
Προλογίζουν η Μαρία Κομνηνού, πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, και οι σκηνοθέτες Ηλίας Γιαννακάκης και Μάνος Ευστρατιάδης
Είσοδος με προσκλήσεις - Θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/4
19:00
Παρασκήνιο:
Μανόλης Αναγνωστάκης (1983, 52’)
Παναγιώτης Φειδάκης - Το ανθισμένο χέρι (2006, 51’)
Είσοδος ελεύθερη
21:00
Γράμματα από την Αμερική (1972, 19’)
Προλογίζει η σκηνοθέτρια Εύα Στεφανή, καθηγήτρια κινηματογράφου στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ
Το μόνον της ζωής του ταξείδιον (2001, 87’)
Προλογίζει η δημοσιογράφος Βένα Γεωργακοπούλου
ΣΑΒΒΑΤΟ 26/4
19:00
Παρασκήνιο:
Αλέξης Δαμιανός (1993, 50’)
Ο δράκος του Νίκου Κούνδουρου (2012, 66’)
Είσοδος ελεύθερη
21:15
Περιπτώσεις του Όχι (1965, 11’)
Θεόφιλος (1987, 115’)
Προλογίζει ο ηθοποιός Δημήτρης Καταλειφός
ΚΥΡΙΑΚΗ 27/4
17:00
Παρασκήνιο:
Η αναβίωση του αρχαίου δράματος - Οι Δελφικές Γιορτές του 1927 (1998, 51’)
Βασίλης Μάρος - Ο εθνικός καταγραφέας (2005, 50’)
Είσοδος ελεύθερη
19:00
Παρασκήνιο: Σπαράγματα ελληνικής ιστορίας από την Ταινιοθήκη της Ελλάδας (2006, 50’)
Αναζητώντας τη χαμένη εικόνα: Ο ελληνικός κινηματογράφος του μεσοπολέμου (1995, 27’)
Προλογίζει η Μαρία Κομνηνού, πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος
Είσοδος ελεύθερη
21:30
Ταξίδι στη Μυτιλήνη (2010, 105’)
Προλογίζουν οι ηθοποιοί Μαρία Ζορμπά και Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Ο Λάκης Παπαστάθης, αρχές της δεκαετίας 1970, στο μπαλκόνι του πρώτου γραφείου της Cinetic, οδός Ρεθύμνου 10, πίσω από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ
«Τον καιρό των Ελλήνων» (1981, 98’)
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Λάκης Παπαστάθης / Διεύθυνση φωτογραφίας: Θόδωρος Μάργας / Μοντάζ: Βαγγέλης Γούσιας / Μουσική: Γιώργος Παπαδάκης / Ηθοποιοί: Αλέξης Δαμιανός, Κώστας Αρζόγλου, Γιώργος Σαμπάνης, Σταύρος Μερμήγκης, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Μίμης Χρυσομάλλης, Μάνος Ευστρατιάδης
Στα 1900, μια ομάδα ληστών απάγει έναν νεαρό αστό και καταφεύγει στο βουνό, περιμένοντας τα λύτρα για την απελευθέρωσή του. Ο νεαρός αναπτύσσει μια σχέση φιλίας με τον αρχηγό των ληστών και συνειδητοποιεί ότι η ζωή αυτών των παρανόμων είναι πολύ πιο αυθεντική απ’ τη δική του. Ταινία με αναφορές στον Βιζυηνό, τον Παπαδιαμάντη, τον λαϊκό πολιτισμό: οι παλιές φυλλάδες, τα πρόσωπα μύθοι, οι ρωμαίικες παραδόσεις και τελετουργίες, η βαθιά θρησκευτικότητα, όλα αυτά με φόντο πάντα το σκληρό ορεινό ελληνικό τοπίο. Ο Παπαστάθης, σκιαγραφώντας κι αυτός την αντίθεση ανάμεσα στη ληστεία ως λαϊκή εξέγερση και τη συγκρότηση του νεωτερικού αστικού κράτους, δείχνει τελικά πώς παλιότερες μορφές λαϊκής κουλτούρας πάντοτε συνυπήρχαν, κατά κάποιο τρόπο, με νεωτερικές μορφές πολιτισμού.

«Θεόφιλος» (1987, 115’)
Σκηνοθεσία: Λάκης Παπαστάθης / Σενάριο: Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, Βασίλης Λουλές, Λάκης Παπαστάθης / Διεύθυνση φωτογραφίας: Θόδωρος Μάργας / Μοντάζ: Βαγγέλης Γούσιας / Μουσική: Γιώργος Παπαδάκης / Ηθοποιοί: Δημήτρης Καταλειφός, Σταμάτης Φασουλής, Ειρήνη Χατζηκωνσταντή, Δημήτρης Καμπερίδης, Υβόννη Μαλτέζου, Θέμης Μάνεσης
Ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ, παρότι γεννήθηκε αρκετές δεκαετίες μετά την επανάσταση του 1821, μια μέρα εγκατέλειψε το ευρωπαϊκό στυλ ντυσίματος και υιοθέτησε την παραδοσιακή φορεσιά, την φουστανέλα. Ταυτίστηκε με τον ελληνικό μύθο ενός κόσμου ηρώων, τρεφόταν από τις καθημερινές μορφές του λαϊκού πολιτισμού και το ελληνικό φως, φορούσε τα ρούχα των ανθρώπων που ζωγράφιζε, ζούσε μέσα από τους μύθους και την ιστορία των συμβόλων αυτού του τόπου. Η ταινία του Λάκη Παπαστάθη συνιστά μια ξεχωριστή ματιά στον βίο και το έργο του κορυφαίου λαϊκού ζωγράφου, που αντανακλά με τον δικό της μοναδικό τρόπο την ελληνικότητα και την παράδοση που εκπροσωπούσε ο ναΐφ καλλιτέχνης, τον οποίο ενσαρκώνει εκπληκτικά ο Δημήτρης Καταλειφός.

«Το μόνον της ζωής του ταξείδιον» (2001, 87’)
Σκηνοθεσία: Λάκης Παπαστάθης / Σενάριο: Μαριάννα Κουτάλου, Έλενα Πέγκα, Λάκης Παπαστάθης / Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Δασκαλοθανάσης / Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιωπούλου / Μουσική: Γιώργος Παπαδάκης / Ηθοποιοί: Ηλίας Λογοθέτης, Λάζαρος Ανδρέου, Υβόννη Μαλτέζου, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ντίνος Αυγουστίδης, Περικλής Μουστάκης
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ο Γεώργιος Βιζυηνός κλείνεται σε ένα ψυχιατρείο των Αθηνών κατατρεγμένος από το ερωτικό του πάθος για ένα 12χρονο κορίτσι. Στη διάρκεια του εγκλεισμού του θα βυθιστεί σε μνήμες από την παιδική του ηλικία στην Κωνσταντινούπολη και τη Θράκη, αλλά κυρίως σε αφηγήσεις του ηλικιωμένου παππού του, ο οποίος έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του ντυμένος κορίτσι για να γλιτώσει τη στρατιωτική θητεία. Μια σύντομη αλλά πλουσιότατη σε εικόνες και συναισθήματα αναδρομή στη ζωή του Βιζυηνού, βασισμένη στο ομότιτλο διήγημα του συγγραφέα, την οποία ο Λάκης Παπαστάθης μελετά μέσα από ένα καθαρά ονειρικό βλέμμα που τιμά δεόντως τον ιδιαίτερο ψυχισμό του λογοτέχνη, ηθογραφώντας παράλληλα μια μεταβατική για τον ελληνισμό ιστορική περίοδο.
«Ταξίδι στη Μυτιλήνη» (2010, 105’)
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Λάκης Παπαστάθης / Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος / Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιωπούλου / Μουσική: Γιώργος Παπαδάκης / Ηθοποιοί: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Μαρία Ζορμπά, Δημήτρης Καταλειφός, Λουκία Μιχαλοπούλου, Θεόδωρος Κατσαδράμης, Υβόννη Μαλτέζου, Χρήστος Στέργιογλου, Μυρτώ Παράσχη
Η μνήμη και η τρέλα, θέματα κυρίαρχα στο σινεμά του Παπαστάθη, επανέρχονται σε τούτη την αυτοβιογραφικού χαρακτήρα ταινία του, που είναι και η τελευταία μεγάλου μήκους δουλειά του. Μοιρασμένη ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, η αφήγηση εναλλάσσει το βλέμμα ενός μεσήλικα κινηματογραφιστή που μετά από πολλά χρόνια στη Γαλλία επιστρέφει στη γενέτειρά του Μυτιλήνη με αφορμή μια κληρονομιά, με τις μνήμες του από τα παιδικά του χρόνια, κάθε φορά που συναντά έναν γερασμένο συγγενή ή γνωστό, έναν οικείο χώρο ή αντικείμενο. Οι αναπαραστάσεις των άλλοτε χαρούμενων κι άλλοτε τραγικών βιωμάτων αποπνέουν θέρμη και συγκίνηση δια της ηθελημένα απλοϊκής οπτικής του σκηνοθέτη, όπως και της ερμηνευτικής φυσικότητας των πρωταγωνιστών.
«Γράμματα από την Αμερική» (1972, 19’)
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Λάκης Παπαστάθης / Διεύθυνση φωτογραφίας: Θανάσης Νέτας / Μοντάζ: Θανάσης Ρεντζής
Ολόκληρη η ζωή ενός μετανάστη, όπως την αφηγείται ο ίδιος μέσα από ένα δεματάκι από 120 καρτ-ποστάλ και φωτογραφίες, μετατρέπεται σε τεκμήριο ενός ολόκληρου εθνικού ξεριζωμού. «Πονούσε το κορμί του από τον ξεριζωμό και στρεφόταν στις ρίζες του εδώ, για να βρει τα λόγια να το εκφράσει», λέει ο Παπαστάθης, καταφέρνοντας σε ένα σπουδαίο κινηματογραφικό ντοκουμέντο να αποτυπώσει την βιωματική νοσταλγία με τρόπο πρωτοποριακό όσο και βαθιά ανθρώπινο.
«Περιπτώσεις του Όχι» (1965, 11’)
Σενάριο-Σκηνοθεσία-Μοντάζ: Λάκης Παπαστάθης, Δημήτρης Αυγερινός / Διεύθυνση φωτογραφίας: Τάκης Γεωργόπουλος / Αφήγηση: Γιάννης Ευαγγελίδης
Η πρώτη μικρού μήκους ταινία του Λάκη Παπαστάθη, με συν-δημιουργό τον Δημήτρη Αυγερινό, αποτυπώνει συμβολικά την μεταμόρφωση του ντυμένου με την ναζιστική στολή δοσίλογου σε καθημερινό εθνικόφρονα πολίτη. Η δημόσια προβολή του φιλμ γλίτωσε μεν την απαγόρευση από το Τμήμα Λογοκρισίας του τότε υπουργείου Προεδρίας, περιορίστηκε όμως σε ένα πολύ ειδικό κοινό (φοιτητικές λέσχες κλπ.).

Από την εκπομπή Παρασκήνιο: "Αλέξης Δαμιανός"
«Παρασκήνιο» (1976-2013)
-Μανόλης Αναγνωστάκης (1983, 52’)
-Παναγιώτης Φειδάκης - Το ανθισμένο χέρι (2006, 51’)
-Ο δράκος του Νίκου Κούνδουρου (2012, 66’)
-Η αναβίωση του αρχαίου δράματος - Οι Δελφικές Γιορτές του 1927 (1998, 51’)
-Βασίλης Μάρος - Ο εθνικός καταγραφέας (2005, 50’)
-Αλέξης Δαμιανός (1993, 50’)
-Σπαράγματα ελληνικής ιστορίας από την Ταινιοθήκη της Ελλάδας (2006, 50’)
Το 1976, οι σκηνοθέτες Λάκης Παπαστάθης και Τάκης Χατζόπουλος εγκαινίασαν στην ΕΡΤ μια εκπομπή που έμελλε να μείνει στην Ιστορία ως η μακροβιότερη εκπομπή πολιτισμού της ελληνικής τηλεόρασης. Για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, το Παρασκήνιο συνεργάστηκε με πάνω από 100 κινηματογραφικούς σκηνοθέτες για να απαθανατίσει σπουδαίες μορφές του ελληνικού πολιτισμού και να καλύψει 900 διαφορετικά θέματα. Το αφιέρωμα επιλέγει επτά από τα επεισόδια που σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Λάκης Παπαστάθης ανά τα χρόνια, ιχνηλατώντας αξέχαστους κινηματογραφιστές, λογοτέχνες, εικαστικούς, αλλά και πολιτιστικούς θεσμούς.
«Αναζητώντας τη χαμένη εικόνα» (1990-1997)
-Ο ελληνικός κινηματογράφος του μεσοπολέμου (1995, 27’)
Μια μοναδική ανθολογία από σκηνές ελληνικών ταινιών του μεσοπολέμου, διά χειρός Λάκη Παπαστάθη, που τις συνέραψε δημιουργικά για ένα επεισόδιο της σειράς ιστορικών ντοκιμαντέρ της κρατικής τηλεόρασης «Αναζητώντας τη χαμένη εικόνα». Το ημίωρο επεισόδιο μας μεταφέρει πλάνα από τις «Περιπέτειες του Βιλλάρ», τον «Μάγο της Αθήνας», το «Δάφνις και Χλόη» του Ορέστη Λάσκου ή τον «Μακεδονικό γάμο» των αδελφών Μανάκη, έτσι όπως αποκαταστάθηκαν τα φιλμ στα χρόνια του ’90 από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος (τότε στην οδό Κανάρη του Κολωνακίου), ενώ παραβάλλει και αποσπάσματα από συνέντευξη του Λάσκου στη Σούλα Αλεξανδροπούλου, όπου αναφέρεται στα περιστατικά του εντοπισμού των πρωταγωνιστών του για το «Δάφνις και Χλόη» και στα γυρίσματα της σκηνής του γυμνού στην Αγιάσο της Μυτιλήνης.
«Λάκης Παπαστάθης - Σε πρώτο πλάνο»
24-27 Απριλίου | Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Όλες οι πληροφορίες για το αφιέρωμα: www.tainiothiki.gr
Εισιτήρια: 6 ευρώ (γενική είσοδος)
Δυνατότητα online κράτησης: https://tickets.tainiothiki.gr/