Η The Blessed Madonna το 2016 ανακηρύχθηκε DJ χρονιάς από το πλέον επιδραστικό περιοδικό της ηλεκτρονικής μουσικής Mixmag. Έχει συνεργαστεί με μεγαθήρια της pop από τη Dua Lipa έως τη Florence and the Machine και από τη Robyn μέχρι τον Elton John. Το βιογραφικό της στα 46 της είναι γεμάτο επιτυχίες και θεωρείτε μία από τις από τις σημαντικότερες γυναίκες που πέρασαν από την ηλεκτρονική μουσική που με τον ήχο τους διαμόρφωσαν και επηρέασαν την pop κουλτούρα. Τι κάνει όμως τα parties της τόσο μοναδικά και τα remixes της τόσο ελκυστικά στα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής; Η απάντηση ακολουθεί στην κουβέντα που κάναμε μαζί της πριν την εμφάνιση της στο Eden party της Κυριακής, το θεσμό που άλλαξε για πάντα την party σκηνή της πόλης από τη μέρα που ξεκίνησε.
Πως αντέδρασε ο κόσμος όταν άλλαξες το όνομα σου σε Blessed Madonna; Γενικά η αντίδραση ήταν καλή. Κοίτα σε κάθε δεδομένη στιγμή καλούμαστε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων ανάλογα με την ιστορική στιγμή που ζούμε. Και εκείνη τη στιγμή που το έκανα υπήρχε συγκεκριμένη βαρύτητα γύρω από τη σημασία των λέξεων. Δεν μετανιώνω για την επιλογή μου. Δεν το ένιωσα σαν μεγάλη αλλαγή για εμένα, απλά σήμαινε πολλά για πολύ κόσμο που χρειαζόταν να καταλάβουν που βρισκόμουν εγώ και ότι ήμουν μαζί τους.
Έχεις συνεργαστεί με πολλούς μεγάλους pop καλλιτέχνες. Υπάρχει κάποια συνεργασία που ξεχωρίζεις; Κάθε συνεργασία είναι ξεχωριστή και είναι πάντα μια ευκαιρία να μάθεις από τον άνθρωπο που είναι μαζί σου στο δωμάτιο. Είναι πολύ ενδιαφέρον να μπορείς να δεις πως γράφουν άλλοι άνθρωποι ένα τραγούδι. Να το δεις χωρισμένο στα μέρη που το απαρτίζουν, να παρατηρήσεις τα «θεμέλιά» και την αρχιτεκτονική του. Μια από τις πιο ωραίες αναμνήσεις μου είναι όταν στο lockdown δούλευα στο album Future Nostalgia της Dua Lipa και η καθεμία μας δούλευε από το σπίτι και μιλούσαμε μέσω FaceTime. Όταν τελικά βρεθήκαμε, κάναμε το ζωντανό event στο Studio 54. Ήταν μια από τους πρώτους ανθρώπους που μπόρεσα κυριολεκτικά να αγγίξω και να αγκαλιάσω. Έκανα πολύ αυστηρό lockdown. Έπρεπε να κλειστώ σπίτι τελείως επειδή έχω πολύ σοβαρό άσθμα, έτσι δεν είχα βγει καθόλου από την καραντίνα μου. Όποτε ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο αυτό που έκανα στο live. Έστησα βιοασφαλή φούσκα γύρω από όλους μας και για δύο μονό μέρες οι κανόνες ήταν διαφορετικοί.
Οι pop stars όταν βρίσκουν ενδιαφέροντες συνεργάτες σαν και εσένα, αφήνονται; Σε μπιστεύονται απόλυτα για τον ήχο τους; Έρχονται σε εμένα γιατί αγαπούν τον ήχο μου. Αν ήθελαν κάτι άλλο θα πήγαιναν σε κάποιον άλλον. Όταν έρχεται ένας τεράστιος pop star για remix, ξέρω ότι είναι εκεί επειδή λαμβάνει ο ίδιος την απόφαση για το που θα πάει για το remix αυτό. Έχει επιλογή να πάει εκεί που θέλει αυτός ακριβώς. Έρχονται σε εμένα λοιπόν γιατί πιστεύουν ότι φέρνω το δικό μου βλέμμα στο project τους.
Η δουλειά σου συχνά αναμιγνύει στοιχεία από διαφορετικά είδη μουσικής. Πως τα καταφέρνεις ώστε το αποτέλεσμα να έχει συνοχή; Γενικά είμαι λίγο ό,τι να με τα είδη που αναμιγνύω. Όσον αφορά τον ήχο πάντα πάω προς διαφορετικές κατευθύνεις. Η δουλειά μου είναι να «φωτίσω» τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικά πράγματα μπορεί να ταιριάξουν. Και να τραβήξω γραμμές που ενώνουν διαφορετικές ιδέες. Στη ζωή μου σαν dj και παραγωγός κάποιες φορές αυτό είναι επιτυχές και άλλες όχι. Άλλα αυτό που κάνω κυρίως είναι να εξερευνώ τα στοιχεία που κάνουν τους ήχους να συνδέονται και όχι να διαφέρουν.
Είναι η μουσική που γράφεις η μουσική που ακούς στο σπίτι σου; Δεν ακούω σχεδόν ποτέ dance μουσική όταν είμαι σπίτι. Πολλές φορές οι αναφορές μου όταν πάω στο στούντιο ηχογράφησης έρχονται από πράγματα που δεν θα σκεφτόσουν ότι μπορεί να εμπνεύσουν dance μουσική. Για παράδειγμα δουλεύω σε έναν πολύ δυναμικό dance δίσκο που δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα και συμμετέχει η Clementine Douglas όπου η ιδέα για το πως θα είναι τα backing φωνητικά μου ήρθε από ένα τραγούδι του Leonard Cohen που λέγεται «If It Be Your Will” από το album του «Various Positions», το οποίο ξεκάθαρα δεν είναι χορευτικό κομμάτι με κανένα τρόπο, άλλα έχει αυτή την πανέμορφη αρμονία σε τρία μέρη όπου οι backing φωνές ακούγονται σαν άγγελοι. Πριν από την ηχογράφηση κρατούσα σημειώσεις και προετοιμαζόμουν, γιατί πλέον ασχολούμαι πολύ και με την ενορχήστρωση των φωνών, δεν κάνω μονό παραγωγή. Όποτε σε αυτή την περίπτωση η αναφορά μου για αυτόν τον δίσκο, αν και είναι πολύ χορευτικός, ήταν αυτός ο όμορφος, ήρεμος και ακίνητος δίσκος του Leonard Cohen.
Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην παραγωγή μουσικής σου και στα live σου. Ψάχνεις να χρησιμοποιείς ό,τι καινούριο βγαίνει ή προτιμάς κάτι πιο αναλογικό; Είναι κάτι που σκέφτομαι αυτόν τον καιρό. Γενικά δεν είμαι ο τύπος dj που εστιάζει στα show του γύρω από κανόνια κονφετί και 3D lasers. Πάντα προτιμούσα να αφήσω τη μουσική να μιλήσει. Τα τελευταία δυο χρόνια μόλις άρχισα να ενσωματώνω στα shows μου πιο οπτικά στοιχειά, δουλεύοντας με χορευτές ή προβολές και ξέρω ότι καθώς θα παράγεται το album θα έχουμε μεγαλύτερη συζήτηση για το πως θα χειριστούμε αυτά στη συνέχεια. Αλλά δεν θέλω να γίνει ποτέ ένα laser light show σαν των Pink Floyd. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που κάνουν tour βασισμένοι σε αυτό το vibe. Εμένα δεν με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.
Πώς ετοιμάζεις τα dj sets σου ώστε να δημιουργήσεις μια αξεπέραστη εμπειρία για το κοινό; Η αλήθεια είναι ότι δεν προγραμματίζω. Θα ακούσω δίσκους για ώρες πριν από ένα σετ, αλλά δεν χρησιμοποιώ καν rekordbox ή κάποιο εξοπλισμό που φτιάχνει playlists. Είναι ένα περίεργο τρικ του μυαλού μου που που με βοηθά πάντα να θυμηθώ που είναι χιλιάδες χιλιάδες τραγούδια στους σκληρούς μου δίσκους. Οπότε μπορεί να χρειαστώ πέντε έξι ώρες για ένα μονόωρο σετ, αλλά μετά έχω τα πάντα μαζί μου και συνήθως το μονό που ξέρω πριν βγω είναι ίσως ποιος είναι ο πρώτος δίσκος που θα παίξει. Έχω έναν φάκελο που γράφει “start" οποίος περιέχει τρεις δίσκους. Και όταν βγαίνω έξω και κοιτάζω το πλήθος τότε σκέφτομαι «ΟΚ, αυτό είναι αυτό που θα δουλέψει για να παίξω μετά».
Ποιο είναι το απόλυτο party τραγούδι για σένα; Είναι ένας Αμερικανός DJ που λέγεται Kon που έχει μια long version του “You make me feel mighty real” από τον Sylvester που το έφτιαξε από τις αρχικές ηχογραφήσεις του τραγουδιού σε κασέτες. Είναι τόσο καλό και μεγάλο σε διάρκεια και το έχει κάνει έτσι ώστε μπορείς να ακούς τα ξεχωριστά μέρη του τραγουδιού με τρόπο που δεν γίνεται στην κανονική εκδοχή. Όταν φτάνω στο σημείο ώστε να νιώσω ότι μπορώ να παίξω το συγκεκριμένο τραγούδι, τότε ξέρω ότι είναι ένα καλό show.
Είσαι πολιτικοποιημένη; Χρησιμοποιείς την πλατφόρμα σου για θέματα που σε ενδιαφέρουν και έχουν σημασία για σένα; Φυσικά. Θέματα γύρω από τα δικαιώματα των γυναικών και τα δικαιώματα προσφύγων με αφορούν πολύ. Με απασχολούν έντονα και μιλάω για αυτά ανοιχτά.
Ποιες είναι οι προκλήσεις που έχεις αντιμετωπίσει ως γυναίκα στη βιομηχανία της ηλεκτρονικής μουσικής και πώς τις έχει ξεπεράσει; Δεν τις ξεπερνάς πραγματικά γιατί ακόμα και αν πετύχεις εσύ, οι προκλήσεις αφορούν άλλες γυναίκες στην κοινότητα. Πλέον έχω tour manager και μπορώ να κάνω περιοδείες με μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι κίνδυνοι της ζωής της νύχτας όπως να σου ρίξουν ναρκωτικά στο ποτό είναι υπαρκτοί, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο έχει συμβεί σε πολλές γυναίκες. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην μουσική βέβαια, αλλά παντού. Οι γυναίκες αντιμετωπίζουμε θέματα ασφαλείας στη νύχτα ή στα ταξίδια. Υπάρχει ακόμα το χάσμα των πληρωμών. Ακόμα και δεν είναι τόσο έντονο όσο ήταν είναι ακόμα εκεί. Δεν υπάρχει ουσιαστική ισότητα, ακόμα και αν γενικά υπάρχουν περισσότερες γυναίκες στη χορευτική μουσική. Οι ανισότητες που βιώνουν οι γυναίκες στη μουσική είναι ακόμα υπαρκτές.
Τι σου αρέσει πιο πολύ στη συναναστροφή με τους fans σου; Οι αγκαλιές. Είμαι από τον Νότο της Αμερικής και μας αρέσει να αγκαλιάζουμε. Μου αρέσει που είμαι μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων. Όταν μεγάλωνα εγώ η DJ Heather ήταν μεγάλη επιρροή μου και όταν τη γνώρισα ένιωσα ότι άλλαξε η ζωή μου. Ακόμα είναι για μένα είδωλό μου. Γενικά τα social media έχουν πολλά κακά αλλά η επικοινωνία με τον κόσμο είναι το καλό κομμάτι τους. Σε ένα live μου κάποτε, ένας άνθρωπος στο κοινό, κράταγε ένα πλακάτ που έλεγε ότι το remix που έκανα για τους Florence and the Machine τον απέτρεψε από την αυτοκτονία. Αυτό με έκανε να δω μόνο αυτό το άτομο στο κοινό εκείνο το βράδυ αν και υπήρχαν χιλιάδες άνθρωποι. Το τραγούδι αυτό ήταν ένα τραγούδι που γράφτηκε για την ψυχική υγεία οπότε ήταν μια έντονη στιγμή.
Χώρος: Ωδείο Αθηνών
Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β΄ 17-19
106 75, Αθήνα
www.athensconservatoire.gr
Βρείτε εισιτήρια εδώ: https://www.more.com/music/the-blessed-madonna/