Ένα καλοκαίρι ανοιχτών πληγών, «καμένων» συνειδήσεων, φλεγόμενων σωμάτων και τηλεοπτικού κανιβαλισμού ακόμα και η –ενίοτε φλύαρη- τέχνη μοιάζει να μην έχει τίποτα να πει.
Εύκολα και συλλογικά αντίδοτα και παυσίπονα δεν υπάρχουν κι ούτε χορηγούνται. Κι αν η τέχνη κάποτε λειτούργησε καταπραϋντικά, για την ώρα έχει καθίσει στη γωνία της και περιμένει σιωπηλή –ακόμα- να αλλάξει τον κόσμο.
Λίγο πριν καούν τα δάση, τα σώματα, τα καλοκαίρια και οι πάσης φύσεως περιουσίες στην Ανατολική Αττική, το παράλληλο σύμπαν του Χόλιγουντ μας σέρβιρε μία ακόμα σειρά- βαρύ πυροβολικό του HBO.
Αστυνομικό μυθιστόρημα της Gillian Flynn, σκηνοθεσία του Jean Marc Vallee και η Amy Adams ως πρωταγωνίστρια, προσγειώθηκαν στις οθόνες μας στις 8 Ιουλίου για να υποσχεθούν ένα καλοκαίρι ξάπλας σε δροσερά κρεβάτια και αναζήτησης ενός –ακόμα -δολοφόνου.
Είτε τηρήθηκαν είτε όχι οι υποσχέσεις περί αράγματος και ανεμελιάς, το HBO -έχοντας βγάλει στην κυκλοφορία τα δύο πρώτα επεισόδια- μοιάζει να έχει κάνει ένα μικρό θαύμα που έχει βαλθεί να κρατήσει βλέμματα κολλημένα στις οθόνες.
Η Amy Adams aka Camille πίνει ατέλειωτες ποσότητες βότκας από μπουκάλια Εβιάν, χαράζει λέξεις και γραμμές στο σώμα της, απ την κορφή ως τα νύχια, και δουλεύει ως δημοσιογράφος. Αλκοόλ, λοιπόν, και χαρακιές για μια ηρωίδα με δαίμονες που δεν έχουν γόμα για να σβηστούν ολοσχερώς αλλά μένουν και παραμένουν μέχρι να βρεθεί όπλο να τους εκτελέσει στα δύο μέτρα ή ευκαιρία να αναζωπυρώσουν το καμένο έδαφος.
Όταν ο εκδότης της εφημερίδας θα «στείλει» την Camille στην πόλη όπου μεγάλωσε για να ερευνήσει το φόνο δύο ανήλικων κοριτσιών οι δαίμονες θα αναδυθούν στα ρηχά νερά των αναμνήσεων της και τα επιφαινόμενα τραγικά γεγονότα παίρνουν γρήγορα «τηλεοπτική» σάρκα και οστά. Ναι, η σκοτεινή ιστορία της Camille αφορά τη δολοφονία της τότε έφηβης αδερφής της, σε αυτή ακριβώς την πόλη.
Μέσα από ένα διαρκές μπρος πίσω στο χρόνο –που όμως δεν προκαλεί ναυτία αλλά πετάει εύστοχα «ψίχουλα» αναμνήσεων στα τηλεοπτικά περιστέρια- βλέπουμε μια μητέρα, εύπορο και ευυπόληπτο μέλος της τοπικής κοινωνίας, έναν μειλίχιο σύζυγο και μια ακόμα κόρη στην εφηβεία.
Η «αθώα περιστερά» κόρη της μητέρας και ετεροθαλής αδερφή της Camille αποδεικνύεται γρήγορα να περνά μια ατίθαση εφηβεία, ενώ η έρευνα και η συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές αποδεικνύεται γρίφος για δυνατούς λύτες και έργο για γερά νεύρα.
Αδιαφιλονίκητα και καθιερωμένα «ατού» του Sharp Objects, η Amy Adams σε μια ερμηνεία επιφανειακά δυναμική, υπόγεια απελπισμένη και ουσιαστικά οργισμένη και η σκηνοθεσία του Vallee σε ένα ρεσιτάλ μικροσκοπικών θραυσμάτων και αιχμηρών αναμνήσεων. Αποκάλυψη και τηλεοπτική «μεταγραφή» η νεαρή Eliza Scanlen στο ρόλο της αδερφής της Camille ως μετουσίωση της ταραγμένης και -ενίοτε- τρομακτικής εφηβείας.
Έχοντας ανακοινώσει 8 επεισόδια, το HBO, αφηγείται εδώ ένα σκληρό παραμύθι για ανοιχτές πληγές και για τραγικά γεγονότα που διαστρέφουν τύχες και ζωές. Ταυτόχρονα, όμως, μιλάει για την αναζήτηση δικαιοσύνης και για τη ρομφαία της συνείδησης που ποτέ δεν πρέπει να πεθαίνει και να βρίσκει τη δύναμη, ξανά προς τη δόξα να τραβά.