Το The Day of the Jackal είναι τηλεοπτική σειρά (του Peacock, που προβάλλεται στο Sky, στο Ηνωμένο Βασίλειο), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Frederick Forsyth από το μακρινό 1971. Έχει για κεντρικό του χαρακτήρα έναν αδίστακτο δολοφόνο. Από αυτούς που συμπαθείς λίγο αλλά εκτιμάς πολύ. Ίσως και γιατί τους θαυμάζεις κάπως. Γιατί μπορούν να ρίχνουν με το αποτρόπαιο τελευταίας γενιάς όπλο τους από αποστάσεις που θεωρητικά ένα ανθρώπινο μάτι (και χέρι) δεν μπορεί να καταφέρει. Γιατί μπορούν να κυκλοφορούν στα πιο σκοτεινά μονοπάτια του διαδικτύου με χάρη χορευτή και σιγουριά χρηματιστή. Γιατί ξέρουν από διεθνή πολιτική, υπόκοσμο και κατασκοπία και τι να κάνουν ακριβώς μέσα σε όλα αυτά. Γιατί τους τρώνε οι δρόμοι (του πλανήτη) για το μεροκάματο (των εκατομμυρίων) αλλά κάθε βράδυ γυρίζουν στο σπίτι τους (με την πισίνα και την απίθανη ισπανική θέα) για να χαρούν την οικογένεια (που δεν έχει ιδέα ποιοι είναι στα αλήθεια και τι κάνουν).
Ναι ξέρω, κανείς δεν ανακαλύπτει την πυρίτιδα εδώ. Λίγο πολύ, δηλαδή πολύ, όλα κάπου τα έχεις ξαναδεί, τα έχεις ξανακούσει. Οπότε τι μένει; Το πακέτο φυσικά. Ο ρυθμός. Το φόντο. Η εικόνα. Οι λέξεις, οι κανονικές, ακόμη κι όταν περιγράφουν τα πιο εξωφρενικά πράγματα. Κι άντε και δυο τρεις δεκατρείς χαρισματικοί τύποι και τύπισσες που θα τις μεταφέρουν απίθανα στην οθόνη σου.
Όχι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα Slow Horses. Η υπέροχη βρετανίλα της σειράς που επαναπροσδιόρισε τον όρο «κατασκοπευτικό θρίλερ» στη μικρή οθόνη και έβαλε την καριέρα του Gary Oldman πάλι στις σωστές ράγες, δεν υπάρχει εδώ. Όλα υποτάσσονται σε ένα γενικότερο υπερπολυτελή χρωματισμό στην εικόνα. Και στις ρωγμές που μπορεί να επιτρέπει να φανεί το μονίμως θλιμμένο, μονίμως αλλού, μονίμως «πειραγμένο» πρόσωπο του Eddie Redmayne. Δες τι συμβαίνει στα πρώτα λεπτά του πρώτου επεισοδίου. Πώς φοράει το layer της αμφίεσης και πώς αργότερα βγαίνει από αυτό - ο τρόπος που αφαιρεί τη μάσκα, την περούκα, το μακιγιάζ και τους φακούς επαφής θα σε στοιχειώσει έτσι όπως δεν θα φανταζόσουν. Η σκηνή είναι εντυπωσιακή. Θα μπορούσε να είναι ο οποιοσδήποτε, μεταμφιεσμένος σε αυτόν τον ηλικιωμένο γερμανό άντρα, αλλά είναι αυτός. Το ξέρεις, το μυρίζεσαι, το «βλέπεις». Όχι δεν έχουμε εδώ τον τρόπο με τον οποίο ο Κόλιν Φάρελ μπαίνει στη «στολή» του Penguin. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι άλλο. Το ίδιο οργανικό, δοσμένο όμως από άλλη αφετηρία.
Ο Redmayne, σε μια εμπνευσμένη απόφαση καριέρας, δίνει στον Jackal μια ανθρώπινη διάσταση που όλοι αυτοί οι «υπηρήρωες» χρειάζονται. Είναι εύθραυστος. Και αυτό τον κάνει εντελώς επικίνδυνο. Είναι ένα αδίστακτο δολοφονικό μηχάνημα, χωρίς κανέναν ενδοιασμό για την παράπλευρη ζημιά σε ό,τι ή όποιον βρεθεί μπροστά του.
Η ροή της ιστορίας του θα δοθεί όσο τυπικά θα το επιτρέψει ο ίδιος. Θα εκτελέσει την τελευταία του αποστολή. Θα κυνηγήσει τον πελάτη που δεν θα τον πληρώσει. Θα τον τιμωρήσει. Θα αναλάβει νέα δολοφονία για να ρεφάρει. Σε κόντρα ρόλο με την πρώτη του δολοφονία που βλέπουμε, αυτή ενός φασίστα, ο Jackal εδώ θα βάλει στον στόχο του τον πολυεκατομμυριούχο Ulle Dag Charles - μια αλτρουιστική βερσιόν του Elon Musk που δεν υπηρετεί το σύστημα αλλά επιθυμεί να το ξεσκεπάσει. Μόνο και μόνο για να υπενθυμίσει πως το τσεκ που θα πέσει στην τσέπη του δεν έχει ηθική, δεν έχει ανθρωπισμό, ούτε πολιτική θέση στη σωστή πλευρά της ιστορίας.
Δίπλα στον Redmayne, στον ρόλο της πράκτορα του MI6 και ειδικής στα πυροβόλα όπλα είναι η Lashana Lynch. Αυτή θα τον καταδιώκει σε κάθε επεισόδιο, αυτή θα είναι σταθερά το αντίβαρο του - ποιος είναι η γάτα, ποιος το ποντίκι. Οι παράλληλες προσωπικές ιστορίες τους θα σφηνώνουν ανάμεσα στις λαμπερές εικόνες από τις δεκαπέντε γωνιές του κόσμου. Αυτές είναι που θα βάζουν φρένο στις βόλτες σε ωραίες χώρες - η Εσθονία, η Σουηδία, η Γερμανία, η Ισπανία μπορούν να περιμένουν για λίγο. Είναι αυτή η βουτιά στις προσωπικές τους στιγμές, μακριά από τις εκρήξεις και τις σφαίρες που κινούνται με ταχύτητα φωτός, που θα δώσει στο χωρίς ανάσα πέρα δώθε με τις εντολές και τις αποφάσεις, τα ορθά συμπεράσματα και τις λάθος εκτιμήσεις, ένα κάποιο συναισθηματικό μειδίαμα. Μερικές φορές θα νομίζεις πως δεν χρειάζονται. Μερικές φορές θα νομίζεις πως είναι το μόνο που δίνει νόημα σε έναν κόσμο γεμάτο χάος και απόγνωση.
Έξτρα (χρήσιμες) πληροφορίες
Η σειρά είναι δημιουργία του Ronan Bennett που έχει στις περγαμηνές του το εξίσου φανταστικό Top Boy. Ο ίδιος έχει αναλάβει και το σενάριο στα επτά από τα δέκα επεισόδια της.
Το ορίτζιναλ μυθιστόρημα διαδραματίζεται το 1963 και αφορά μια απόπειρα δολοφονίας του τότε προέδρου της Γαλλίας, Σαρλ ντε Γκωλ.
Ο Ulle Dag Charles είναι σχεδόν αναγραμματισμός του Σαρλ ντε Γκωλ και είναι γνωστός με τα αρχικά UDC, με τον ίδιο τρόπο που ο ντε Γκωλ αναφερόταν συχνά ως CDG.
Ο συγγραφέας του The Day of the Jackal έχει αποκαλύψει ότι πούλησε τα δικαιώματα της ταινίας για το μπεστ-σέλερ του 1971 πριν από δεκαετίες για μόλις $25,000 και έτσι δεν θα μπορούσε να λάβει τίποτα από την τηλεοπτική προσαρμογή των $126,000,000. Του δώσανε κάτι τιμής ένεκεν. Δεν έχει ειπωθεί ποιο ήταν αυτό το ποσό.
Η πλοκή της τηλεοπτικής σειράς δεν έχει μεγάλη σχέση με το μυθιστόρημα και την ταινία.
Υπάρχει η ομώνυμη ταινία του Fred Zinnemann από το 1973 που είχε προταθεί και για Όσκαρ μοντάζ.
Η Lachana Lynch, που παίζει την πράκτορα Μπιάνκα, έχει εμφανιστεί και στο No Time to Die (2021) του James Bond.
Σχεδόν μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου, η σειρά πήρε έγκριση για δεύτερη σεζόν.
Ξεκίνησε στις 7 Νοεμβρίου, έχουν εμφανιστεί τα οχτώ από τα δέκα επεισόδια, τα τελευταία δύο θα παίξουν στις 5 Δεκεμβρίου.