Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
29.10.2014

Τι απασχολεί σήμερα τις γυναίκες;

Σε κρίσιμα ερωτήματα σαν και αυτό προσπαθούν να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις οι καλλιτέχνιδες που συμμετέχουν στην έκθεση «Γυναίκες Ζωγραφίζουν Γυναίκες» που εγκαινιάζεται αυτή την Παρασκευή, στο κέντρο της Αθήνας.

ekthesi A5 to print-01

Στον 300 τ.μ. εντυπωσιακό χώρο της οδού Καπνικαρέας 3, στο κτήριο του παλιού Χυτήρογλου, εγκαινιάζεται την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου η έκθεση ζωγραφικής 5 γυναικών με θέμα «Γυναίκες Ζωγραφίζουν Γυναίκες» σε επιμέλεια της Ήρας Παπαποστόλου, κριτικού και ιστορικού τέχνης. Οι καλλιτέχνιδες χρησιμοποιώντας ως μέσο τους τον παραδοσιακό καμβά, παρουσιάζουν και σχολιάζουν γυναικείες ενασχολήσεις και προβληματισμούς του φύλου τους. 

Η Μαρία Φιλιππακοπούλου δημιουργεί ρεαλιστικούς χαρακτήρες, όπως η γυναίκα με τα ψώνια από τη λαϊκή αγορά, που με κούραση αλλά και δύναμη αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής. Το σκηνικό της ζωγράφου εμπνέεται από μάντρες, στοίβες από αυτοκίνητα και αμέτρητα εξαρτήματα, όπως απεικονίζονται προοπτικά, δίνοντας μια αίσθηση αποδόμησης/«αποσυναρμολόγησης» του τεχνολογικού πολιτισμού, αλλά και μια υπόνοια ότι το γυναικείο υποκείμενο επηρεάζεται από την αποδόμηση αυτή.

Μαρία Φιλιππακοπούλου, Λεωφόρος Νάτο,  Στάση Λεωφορείου Ι,   2006, λάδι σε καμβά,  160 x 195 εκ.

Μαρία Φιλιππακοπούλου

Μέσα από την απεικόνιση γυναικείων ποδιών/παπουτσιών η Μάνθα Τσιάλιου φτιάχνει πορτρέτα γυναικών με τον ξεχωριστό ψυχισμό τους. Τα κάτω άκρα σε συνδυασμό με τον αντίστοιχο βηματισμό, μετατρέπονται σε σύμβολα της θηλυκής συναισθηματικής ταυτότητας.

Μανθα Τσιάλιου

Μανθα Τσιάλιου

Η Ορέστεια Παπαχρήστου παρουσιάζει την πραγματικότητα μέσα από το πρίσμα της ποπ-αρτ αισθητικής. Σε πίνακά της αναπαριστά την Οφήλια από το έργο του Σαίξπηρ, Άμλετ, τον ανεκπλήρωτο έρωτα και τη δραματική του κατάληξη με τον πνιγμό της στο ποτάμι. 

Ορέστεια Παπαχρήστου, Βασιλικός, 2013, 100 x 150 εκ.

Ορέστεια Παπαχρήστου

Ένας άλλος «πνιγμός» από την καταπίεση της γραφειοκρατίας αποδίδεται μέσα από την εικόνα της εγκλωβισμένης γυναίκας στις Δημόσιες Υπηρεσίες. Η Βίκυ Γεωργιοπούλου προσεγγίζει τη μιζέρια και την υστερία της δημοσίου υπαλλήλου με χιούμορ και ευαισθησία.

Βίκυ Γεωργιοπούλου

Βίκυ Γεωργιοπούλου

Η ζωγραφική της Μαριάννας Κατσουλίδη θυμίζει τον ρομαντισμό του 18ου και 19ου αιώνα. Με τον αρμονικό συνδυασμό άσπρου, μαύρου και γκρι, τον ζωομορφικό συμβολισμό και γενικότερα τη συνύπαρξη γυναίκας και φύσης, η ζωγράφος εικονογραφεί έναν κόσμο ονειρικά πλασμένο.  

Μαριάννα Κατσουλίδη

Μαριάννα Κατσουλίδη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
NEWS
Save