Αρχικά εντυπωσιάσατε με την αναπάντεχη μετατροπή του παρατημένου ακάλυπτου του 6 D.O.G.S. σε αληθινό κήπο, έπειτα, μεταξύ άλλων, κερδίσατε το πρώτο βραβείο για τη δημιουργία ενός τοπόσημου στην κεντρική προβλήτα στο Φάληρο στο πλαίσιο της κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ενώ μεγάλο μέρος της δουλειάς σας αποτελείται από προτάσεις για τη σύγχρονη Ελληνική πόλη, μια επιλογή από τις οποίες παρουσιάστηκε στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία πριν από λίγα χρόνια στο πλαίσιο της έκθεσης Made in Athens. Τελευταία μάθαμε ότι ετοιμάσατε και μια διαφημιστική καμπάνια για την Αθήνα μαζί με μια σειρά από αντικείμενα- ενθύμια από την πόλη υπό τον τίτλο Only in Athens. Περί τίνος πρόκειται; Είναι ένα πρότζεκτ από τη σειρά με προτάσεις μας για την Αθήνα το οποίο εστιάζει στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και επικοινωνούμε την πόλη. Αποτελείται κυρίως από αρχετυπικά τουριστικά προϊόντα με νέα θεματολογία, που εστιάζει στη σύγχρονη πραγματικότητα της Αθήνας, αντί για την ιστορία της όπως γίνεται συνήθως.
Να υποθέσω ότι δεν έχετε συμπεριλάβει σάτυρους και περικεφαλαίες. Εμείς προτείνουμε το σύγχρονο και το πραγματικό, εκείνο το συνηθισμένο στοιχείο της καθημερινότητας που αν κοιτάξουμε προσεκτικά θα εκπλαγούμε. Η πόλη κι η παράδοση εξελίσσονται και τα τουριστικά είδη και σουβενίρ οφείλουν να αναδεικνύουν τη μοναδικότητα κάθε τόπου και να εκφράζουν τρόπους αντίληψης συμβατούς, επίκαιρους και συναρπαστικούς. Τι το μοναδικό συμβαίνει μόνο στην Αθήνα; Είναι τα πράγματα εκείνα που οι ξένοι επισκέπτες της πόλης αντιλαμβάνονται αμέσως όταν έρχονται εδώ, τα οποία θυμούνται μετά και μεταφέρουν στις διηγήσεις τους στο εξωτερικό. Στην ουσία είναι η διαφορετικότητα και ο εξωτισμός των σύγχρονων αθηναϊκών εικόνων. Αυτές οι εικόνες αποτελούν τα νέα σουβενίρ που τους θυμίζουν την Αθήνα. Έχουμε πολλούς ξένους φίλους που μας επισκέπτονται και παρατηρήσαμε πως συχνά σκέφτονταν ότι διάφορα πράγματα συμβαίνουν μόνο εδώ, ενώ εμείς τα θεωρούμε απολύτως δεδομένα και φυσιολογικά, άρα ανάξια λόγου. Κάποια στιγμή ξεκινήσαμε να τα προσέχουμε, να τα εκτιμούμε και να τα καταγράφουμε συστηματικά με αποτέλεσμα να βασίσουμε πάνω τους αυτή τη νέα αναπαράσταση και επικοινωνιακή καμπάνια για την Αθήνα, το Only in Athens. Συνεχώς καταγράφουμε τέτοιες διαπιστώσεις που αποτελούν στην πραγματικότητα τα αληθινά σύγχρονα αστικά ενθύμια. Τι να περιμένουμε ότι θα δούμε δηλαδή; Στην έκθεση περιλαμβάνονται διάφορα σουβενίρ, κυρίως τα γνωστά αρχετυπικά τουριστικά προϊόντα όπως t-shirts, κούπες, μαγνητάκια και κονκάρδες με σύγχρονη όμως θεματολογία και έννοιες φαινομενικά τετριμμένες από την καθημερινότητα της πόλης. Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί δεν περιμένεις να δεις σε t-shirt κάτι τόσο καθημερινό όπως ένα μπαλκόνι, μια μεσοτοιχία ή ένα οπωροφόρο δέντρο. Κι όμως, αυτά είναι τα σύγχρονα ενθύμια της Αθήνας, δηλαδή αυτά που θυμούνται και σχολιάζουν οι ξένοι επισκέπτες. Υπάρχουν επίσης και κάποια άλλα αντικείμενα όπως το αγαπημένο μας τραπεζομάντηλο, το οποίο είναι στη λογική των τραπεζομάντηλων που βρίσκουμε στις ταβέρνες στα νησιά, το οποίο όμως απεικονίζει την Αθήνα, σαν να είναι νησί. Σκοπεύετε να τα διαθέσετε και ως πραγματικά τουριστικά σουβενίρ ή θα εκτεθούν μόνο κατά τη διάρκεια της έκθεσης; Φυσικά και θα διατεθούν στη συνέχεια ως τουριστικά σουβενίρ, δεν πρόκειται για καλλιτεχνικό πρότζεκτ. Ο στόχος είναι τα προϊόντα να πωλούνται στο μέλλον μαζί με τα ήδη υπάρχοντα σουβενίρ εμπλουτίζοντας τη θεματολογία τους και απευθυνόμενα σε οποιονδήποτε αναζητά ένα ενθύμιο από την πόλη της Αθήνας. Το δε τραπεζομάντηλο ελπίζουμε να χρησιμοποιηθεί στις ταβέρνες της Αθήνας, θα ήταν τρομερό, θα μας θύμιζε συνεχώς πως η Αθήνα είναι κι αυτή κομμάτι του αρχιπελάγους, σαν τα νησιά! Θα ήταν το τέλειο φόντο για τις ανοιξιάτικες συζητήσεις μας για τα νησιά όπου θέλουμε να πάμε το καλοκαίρι. Κι αυτές οι συζητήσεις είναι τρομερά Only in Athens. Πως και επιλέξατε να κάνετε την έκθεση στον χώρο του Matalou At Home και όχι σε μια γκαλερί για παράδειγμα; Τo Matalou At Home ασχολείται με το θέμα της νέας τουριστικής εικονογραφίας που δεν απευθύνεται μόνο σε τουρίστες, κι έτσι κατάλαβαν και εκτίμησαν αμέσως την ιδέα μας. Στην ανακοίνωση της έκθεσης σημειώνετε ότι ο τουρισμός μπορεί να ελπίζει σε περισσότερες διανυκτερεύσεις στην Αθήνα, αν αναδείξει την Αθήνα όπως είναι σήμερα. Ποια είναι αυτά τα σημεία της πόλης που πρέπει κατά τη γνώμη σας να αναδειχθούν; Οι εικόνες, οι συγκινήσεις, οι εκπλήξεις και παράδοξα που ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ υπάρχουν και την κάνουν μοναδική και τα οποία απορρέουν από τη ζωντάνια της πόλης: οι πολυκατοικίες, τα μπαλκόνια, ο Λυκαβηττός και οι άλλοι λόφοι, η τρομερή ακτογραμμή, η σχέση της πόλης με τα νησιά του αρχιπελάγους, τα θερινά σινεμά, είναι τόσα πολλά! Πως θα προσδιορίζατε την ταυτότητα της πόλης μας; Τι θα λέγατε σε έναν επισκέπτη; Η Αθήνα είναι πολύ ιδιαίτερη πόλη, ταυτόχρονα αρχαίος τόπος, μεσόγειος, κομμάτι του Αιγαίου, αλλά και μητρόπολη του 21ου αιώνα, πουθενά αλλού δεν υπάρχει αυτός ο συνδυασμός! Δε χρειάζεται να πούμε τίποτα στους επισκέπτες, αυτοί το βλέπουν πεντακάθαρα. Εμείς οι ίδιοι οι κάτοικοι της Αθήνας πρέπει να το καταλάβουμε και να το αξιοποιήσουμε για να κάνουμε την πόλη μας καλύτερη.Πως προέκυψε η συνεργασία σας με τον Στάθη Κεφαλούρο από την Ομάδα Μπλάνκο; Σκεφτόμασταν την ίδια εποχή τα ίδια πράγματα. Το πρότζεκτ αποτελεί φυσική συνέχεια του πρότζεκτ «H Αθήνα θα σε εκπλήξει» (2008) της Ομάδας Μπλάνκο, και κάποιων δικών μας όπως η καμπάνια για την Αθήνα στα πλαίσια των πρότζεκτ «Το Άκτιστο» (2008), «100 θέες της Ακρόπολης» (2011-...) και διάφορων άλλων ερευνών και προτάσεων που κάνουμε για την πόλη. Τι είναι το «100 θέες της Ακρόπολης»; Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μας Αθηναϊκά πρότζεκτ, το δουλεύουμε από το 2011 σε συνεργασία με τους τρομερούς φωτογράφους Α. Φιλιππίδη, Σ Στάβερη, Π. Κοκκινιά, Γ. Δρακουλίδη. Το πρότζεκτ αυτό είναι βασισμένο στις Γιαπωνέζικες σειρές από πίνακες του Χιροσίγκε και του Χοκουσάι «100 θέες του Φουτζιγιάμα» όπου φαινομενικά το θέμα είναι το Ιερό βουνό της Ιαπωνίας που υπάρχει πάντα στο φόντο, αλλά στην πραγματικότητα αυτό που βλέπουμε είναι εικόνες από την καθημερινή ζωή στην Ιαπωνία την εποχή εκείνη. Αντίστοιχα στο «100 θέες της Ακρόπολης» η το θέμα δεν είναι η Ακρόπολη μεμονωμένη από τη ζωή στην Αθήνα, όπως τη βλέπουμε συνήθως, αλλά ακριβώς η σχέση της Ακρόπολης με τη ζωή στην πόλη γύρω της. Είναι ένα πολύ συναρπαστικό και δύσκολο πρότζεκτ, για το οποίο ψάχνουμε χρηματοδότηση, ώστε να εκδοθεί σαν βιβλίο. Τι άλλο σχεδιάζετε αυτό τον καιρό; Ολοκληρώνουμε ένα διαμέρισμα στου Παπάγου και μια κατοικία στα Πετράλωνα, ενώ σχεδιάζουμε ενοικιαζόμενα δωμάτια σε ένα νησί και ένα κτίριο πάρκινγκ στο Βέλγιο. Περιμένουμε και τα αποτελέσματα ενός κλειστού διαγωνισμού στο Τελ Αβίβ για ένα στέγαστρο-τοπόσημο, το οποίο ελπίζουμε να έχουμε κερδίσει! Ταυτόχρονα ετοιμάζεται ένα βιβλίο για τη δουλειά των Point Supreme, που θα εκδοθεί στο Σικάγο. Τι βλέπετε να έχει αλλάξει στη πόλη από τότε που μετακομίσατε εδώ ερχόμενοι από το Ρότερνταμ; Είστε καθόλου αισιόδοξοι; Είμαστε πάντα αισιόδοξοι. Πολλά έχουν αλλάξει, παίρνουμε όλοι περισσότερες πρωτοβουλίες, αρκούμαστε σε λιγότερα, τολμάμε νέα πράγματα, αλλαγές που άλλοτε δεν θα τολμούσαμε. Και νοιαζόμαστε για την πόλη μας, περισσότερο και εμφανέστερα. Αλήθεια η πρότασή σας για την κατασκευή κεντρικής προβλήτας του Μητροπολιτικού Πάρκου στον Φαληρικό Όρμο θα γίνει τελικά πραγματικότητα; Δεν ξέρουμε ακόμα, αλλά το ελπίζουμε: η Αθήνα θα μεταμορφωθεί αν ενεργοποιήσει την ακτογραμμή της. Η πρότασή μας για την προβλήτα στο Φάληρο πρότεινε να σκεφτούμε αυτό το σημείο σαν σημείο αναφοράς για δράσεις ακόμα και μέσα στη θάλασσα. Θα ήταν ένα σημαντικό βήμα στο να προωθήσουμε την πόλη μας σαν μια μοναδική παραθαλάσσια μητρόπολη με ασυναγώνιστη ακτογραμμή, σε μήκος και ποιότητα. Νιώθετε καθόλου επιτυχημένοι; Νιώθουμε επιτυχημένοι όταν παραδίδουμε ένα έργο και βλέπουμε τους πελάτες να είναι ενθουσιασμένοι. Επιτυχία είναι για μας να ταυτίζεται η δουλειά με τον τρόπο ζωής και σκέψης σου. Προσπαθούμε μέσα από τη δουλειά μας να προτείνουμε νέους τρόπους για να ζούμε, και να βλέπουμε την πραγματικότητα, τρόπους για να βελτιώσουμε τη ζωή στις πόλεις μας.Τα εγκαίνια της έκθεσης αστικών ενθυμίων Only in Athens των Point Supreme και του Στάθη Κεφαλούρου της ομάδας Μπλάνκο θα γίνει στον χώρο Matalou AT HOME (Ηπίτου 5 και Βουλής, Σύνταγμα), την Πέμπτη 20 Μαρτίου στις 19:00 και θα διαρκέσει έως 5 Απριλίου.