Το STEGI.RADIO Takeover είναι ένα πολυδιάστατο μουσικό ταξίδι που γεφυρώνει genres και κοινότητες, μετατρέποντας τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση σε μια διονυσιακή πίστα εξερεύνησης, με πρωτοποριακούς ήχους και απρόσμενες εμπειρίες. Εκεί, η ελληνική σκηνή συναντιέται με μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής και συνεργάζεται με την καλύτερη τεχνική ομάδα παραγωγής της.
Ο θεσμός ξεκίνησε το 2024, με στόχο να μεταμορφώσει τη Στέγη σε ένα πολυσυλλεκτικό μουσικό playground, συνδυάζοντας ζωντανές εμφανίσεις, DJ sets, συζητήσεις και concept stages και φέτος, η φεστιβαλική αυτή εμπειρία θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Ιανουαρίου 2025.
Πέρυσι, το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε σε τρεις ημέρες, με συμμετοχές από ονόματα όπως οι: Helena Hauff, Plaid, και Shackleton, ενώ, φυσικά, έδωσε έμφαση στην ελληνική σκηνή, με καλλιτέχνες όπως το Παιδί Τραύμα και η Nalyssa Green. Οι χώροι της Στέγης αναπλάστηκαν σε club και συναυλιακούς χώρους, φιλοξενώντας πλήθος καλλιτεχνών και διαδραστικών εμπειριών και πλημμύρισαν με κόσμο που πραγματικά τα έδωσε όλα στο dancefloor.
Το 2025, το STEGI.RADIO Takeover επιστρέφει ακόμα πιο δυναμικά, φιλοξενώντας πάνω από 30 καλλιτέχνες σε τέσσερα stages, με κεντρικό άξονα τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική και την πολυμορφία των ήχων. Η Κεντρική Σκηνή «ντύνεται» ξανά club και γεμίζει με τα electro ξεσπάσματα της Kittin, η οποία επισκέπτεται την Αθήνα μετά την εντυπωσιακή εμφάνισή της στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, τους ορμητικούς ρυθμούς του «Πάπα» της minimal techno, Robert Hood, την πολιτικοποιημένη, απελευθερωτική τζαζ των Irreversible Entanglements, που κυκλοφόρησαν τον τελευταίο τους δίσκο στη δισκογραφική Impulse, το παιγνιώδες μείγμα disco, acid και techno του David Vunk, το απρόβλεπτο πάντρεμα genres της Crystallmess, τον θρασύ συνδυασμό τραπ και ρεμπέτικου του Νέγρου του Μοριά και την ξεσηκωτική garage ψυχεδέλεια των Acid Baby Jesus.
Το -1 της Στέγης εκπέμπει και στη σκηνή και στο STEGI.RADIO online την ένταση και τον ηδονισμό ενός underground club στο κέντρο μιας μητρόπολης όπου συναντιούνται και αναμειγνύονται διαφορετικές κοινότητες και υποκουλτούρες, με τα φρενήρη beats του De Schuurman, το μεσογειακό new club χαρμάνι του STILL και της Deena Abdelwahed και την afroglobal ενέργεια της Catu Diosis, καλλιτέχνιδας του label Nyege Nyege.
Η Μικρή Σκηνή δίνει έμφαση σε Έλληνες καλλιτέχνες, με ζωντανές εμφανίσεις του καταξιωμένου πλέον The Boy, του εσωστρεφούς και ιδιοσυγκρασιακού Larry Gus, του ανερχόμενου cabaret-pop τραγουδοποιού Kristof και της Venus Volcanism, η οποία αναμειγνύει το πολυφωνικό και το παραδοσιακό τραγούδι με την πειραματική ηλεκτρονική μουσική. Η Μικρή Σκηνή θα φιλοξενήσει επίσης την Ιταλίδα δημιουργό κινηματογραφικής ambient, Grand River.
Παράλληλα, στο +3 της Στέγης θα ξεδιπλωθούν δύο πολύωρα sets από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, με εκλεκτικές ambient επιλογές, και τον A@H2O, με dub, calypso και reggae ήχους, καθώς και ένα listening session από τους Invernomuto και μια συνομιλία μεταξύ των Γιάννη-Ορέστη Παπαδημητρίου και Stoffel Debuysere, στο πλαίσιο του προγράμματος “Ways of Listening”.
Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν, και το φετινό STEGI.RADIO TAKEOVER υπόσχεται μια αξέχαστη εμπειρία που γεφυρώνει μουσικές κοινότητες από όλο τον κόσμο και λίγες μέρες πριν την πραγματοποίησή του, μιλήσαμε με τους επιμελητές, Voltnoi και Quetempo (καλλιτεχνικοί διευθυντές του STEGI.RADIO) και Άκη Χοντάση.
Ποιο ήταν το αρχικό όραμα πίσω από τη δημιουργία του STEGI.RADIO Takeover και πώς εξελίχθηκε από την πρώτη του χρονιά; Το όλο πράγμα ξεκίνησε από την ιδέα της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, διευθύντριας πολιτισμού της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση - πώς θα μπορούσε το STEGI.RADIO να κάνει μια «κατάληψη» σε όλους τους χώρους της Στέγης και να τους μεταμορφώσει. Φέτος, επικεντρωθήκαμε στην έννοια του χρώματος. Το εξωτερικό και το εσωτερικό της Στέγης θα γίνουν πολύχρωμα και κάθε όροφος θα ντυθεί με διαφορετικό χρώμα. Τα performances θα συνοδεύουν φαντασμαγορικά light show, σκηνοθετημένα σύμφωνα με την αισθητική του κάθε καλλιτέχνη. Επίσης, σε κάθε όροφο θα υπάρχουν installations προς ανακάλυψη, που συνομιλούν με την κουλτούρα και την κληρονομιά του rave και εξερευνούν τη σχέση του ψηφιακού και του αναλογικού.
Πώς επιλέγετε τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο φεστιβάλ; Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια ή θέματα που καθοδηγούν την επιλογή; Στόχος μας με το Takeover είναι να φέρουμε στην Αθήνα μια μεγάλη φεστιβαλική εμπειρία διεθνών προδιαγραφών, όπου η ελληνική σκηνή συναντιέται με μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής και συνεργάζεται με την καλύτερη τεχνική ομάδα παραγωγής της. Θέλουμε το Takeover να είναι μια σπινθηροβόλα, ηχηρή πρόσκληση προς το κοινό της Αθήνας, να συμμετάσχει σε μια οπτικοακουστική περιπέτεια που θα εμπλουτίσει τόσο τα αυτιά, όσο και τα μάτια του, να αφήσει πίσω του τους στενούς διαχωρισμούς ειδών και σκηνών, και να βυθιστεί σε ένα διήμερο χορού και ανακάλυψης. Αυτή η περιπετειώδης ματιά είναι που μας καθοδηγεί και στην επιμέλεια του lineup.
Ποιος ήταν ο στόχος πίσω από τη μετατροπή των χώρων της Στέγης σε club και συναυλιακούς χώρους; Ποιες ήταν οι προκλήσεις αυτής της αλλαγής; Στόχος είναι να φτιάξουμε ένα συναρπαστικό περιβάλλον προς εξερεύνηση. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να περιπλανηθεί από το μεγάλο club stage στα κινηματογραφικά live της Μικρής Σκηνής, και από την underground αισθητική του -1 στον ειδικά διαμορφωμένο 3ο όροφο που θα λειτουργεί ως chill out-room. Το στοίχημα αυτών των αλλαγών είναι να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη, stimulating αλλά και άνετη εμπειρία στο κοινό που θα μας επισκεφτεί, και ως προς αυτό θεωρούμε ότι έχουμε ανταποκριθεί στο έπακρο.
Με ποιον τρόπο το φετινό lineup αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του STEGI.RADIO Takeover; Υπάρχουν εκπλήξεις που πρέπει να περιμένει το κοινό; Θέλουμε να αποτυπωθεί στην επιμέλεια του Takeover ο πολυσυλλεκτικός, περιπετειώδης χαρακτήρας του ραδιοφώνου. Το πάντρεμα φαινομενικά ετερόκλητων σκηνών και ειδών, η συνάντηση της Ελλάδας και της Μεσογείου με τον παγκόσμιο μουσικό χάρτη, η συνύπαρξη του εγκεφαλικού και του συναισθηματικού, του pop και του πειραματικού, του υπερβατικού και του σωματικού. Στο Takeover, ακριβώς όπως και στο ραδιόφωνο μας, θα συναντήσεις την προσεκτικά επιμελημένη εναλλαγή από trap σε acid techno, από free jazz σε dub, από bass σε κινηματογραφική ambient. Οι εκπλήξεις θα λέγαμε ότι είναι το ίδιο το lineup –μπορεί να είναι γνωστό ονομαστικά, όμως το κοινό (αλλά κι εμείς οι ίδιοι!) δεν είναι έτοιμο για το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα.
Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού το 2024 και πώς επηρέασε τον σχεδιασμό της φετινής διοργάνωσης; Η ανταπόκριση του κοινού ξεπέρασε τις προσδοκίες μας πέρυσι, κι έτσι φέτος θέλουμε εμείς να ξεπεράσουμε τις δικές του.
Ποιες ήταν οι πιο δυνατές στιγμές της πρώτης χρονιάς του φεστιβάλ; Δεν μπορούμε να επιλέξουμε εύκολα, αλλά θα πούμε ότι ο συνδυασμός της φλογερής εμφάνισης της Helena Hauff μαζί με την υπερβατική εμπειρία που προσέφερε ο Laraaji είναι κάτι που δεν συναντάει κανείς συχνά μαζί.
Πώς ενσωματώνετε τη σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή στο φεστιβάλ και ποια είναι η σημασία της συμμετοχής της σε ένα τέτοιο γεγονός; Η συμμετοχή της έχει τεράστια σημασία για εμάς, καθώς ένας από τους στόχους του φεστιβάλ είναι αφενός η ανάδειξη της εξαιρετικά πολύμορφης και ταλαντούχας ελληνικής σκηνής, και αφετέρου η συνάντηση και η συνύπαρξη της με τα υπόλοιπα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής, στο πλαίσιο μιας μεγάλης φεστιβαλικής εμπειρίας διεθνών προδιαγραφών. Η ενσωμάτωση της γίνεται προσπαθώντας να την εκφράσουμε μέσα από την επιμέλεια μας σε όλο της το φάσμα, είτε πρόκειται για συναυλιακά ονόματα (π.χ. The Boy, Kristof, Larry Gus), είτε για ήρωες του ελληνικού underground (π.χ. Runner, DJ Problems, Andreas Palmer) είτε καταξιωμένους selectors (π.χ. Dimitri Papaioannou, A@H20).
Γράφτηκε και σχολιάστηκε πολύ ότι το περσινό STEGI.RADIO Takeover μετέτρεψε τη Στέγη σε "δονούμενη πίστα", προσφέροντας μια εμπειρία "διονυσιακής μετατόπισης". Τι σημαίνει αυτό για εσάς και πώς το ενσωματώνετε στη φετινή διοργάνωση; Μας κολακεύει, φυσικά. Τα σχόλια αυτά σημαίνουν ότι δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε και να προσπαθούμε περισσότερο σε κάθε επόμενη διοργάνωση.