Κοσμήματα που συνδυάζουν την χρηστικότητα με μια εικαστική παρέμβαση, την απλότητα και το διαχρονικό ύφος, εμπνευσμένα από την ιστορία, την τέχνη, την καθημερινή ζωή, φτιαγμένα περίτεχνα και με την εφαρμογή layering, κάθε κομμάτι μιας σχεδιάστριας κοσμημάτων κρύβει μια μικρή ιστορία και αντιπροσωπεύει μια διαφορετική διάθεση.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της πάνω στο κόσμημα στην Αθήνα, η Βάγγυ Μαριόλου μετακόμισε στην Ιταλία και δούλεψε σε ένα εργαστήριο κατασκευής κοσμήματος της Φλωρεντίας. «Στο παρελθόν ήθελα να ακολουθήσω τη σκηνογραφία αλλά μέσα σε ένα καλοκαίρι επέστρεψα ξανά στην ανεμελιά και την μαγεία του κοσμήματος, τον "μοναχικό" πάγκο εργασίας, τις μικρές ιεροτελεστίες δημιουργίας κι έτσι ξεκίνησα τις σπουδές μου στο κόσμημα θέλοντας να μάθω τα πάντα γύρω απ’ αυτό».
Στην συνέχεια συνεργάστηκε με το θέατρο Αμόρε για τον σχεδιασμό και την κατασκευή κοσμημάτων στην παράσταση Βαλς Εξιτασιόν. Οι επιρροές της από τις θεατρικές παραστάσεις συνέβαλλαν στο να αποκτήσουν οι δημιουργίες της μια εικαστική φόρμα: μεγάλα-statement κοσμήματα, ακατέργαστες πέτρες, ετερόκλητα υλικά. Οι μετέπειτα συνεργασίες της με γκαλερί, το μουσείο Μπενάκη καθώς και επιλεγμένα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό αντικατοπτρίζουν και το ύφος της δουλειάς της.
Τα κοσμήματά της είναι εξ ολοκλήρου χειροποίητα. Εμπνέεται από τον κυβισμό και την αφαίρεση, αγαπά την δύναμη απλών σχημάτων και αρχαϊκών μοτίβων, την ενέργεια της κρητικής φύσης που είναι ο τόπος καταγωγής της. «Μου αρέσει να χρησιμοποιώ μέταλλο για τις ανεξάντλητες και κρυφές δυνατότητες του, τη μεταμόρφωσή του από ψυχρό σε ζεστό υλικό σε συνδυασμό με χρωματιστά υφάσματα. Συχνά δουλεύω με πέτρα, δέρμα ή μετάξι,δημιουργώντας εναλλαγές φωτός και έντασης».
Η τελευταία της συλλογή White Palm Tree είναι εμπνευσμένη από την Κρήτη της Μυκηναϊκής περιόδου. Όπως εξηγεί η σχεδιάστρια, το μοτίβο του δέντρου και η λατρεία του ανιχνεύεται ήδη στην προϊστορική εποχή. Το δέντρο αποτελεί ένα διαχρονικό και διαπολιτισμικό εικαστικό σχήμα με τοτεμικό χαρακτήρα. Στην Μυκηναϊκή Κρήτη, το φοινικόδεντρο κυριαρχεί παραπέμποντας στην τοπική χλωρίδα, υποδηλώνοντας ταυτόχρονα την επίδραση της Ανατολής.
«Λευκοί φοίνικες σε μελανό βάθος κοσμούν αγγεία και σκεύη του όψιμου καμαραϊκού ρυθμού. Η εποχική αναγέννηση των φύλλων και των καρπών συμβολίζει τη ζωή και το θάνατο γι’ αυτό και συχνά ο φοίνικας πλαισιώνει θρησκευτικές τελετουργίες και ταφικές πρακτικές. Έτσι, το φοινικόδεντρο ταυτίζεται με το ανατολικό μοτίβο του “δέντρου της ζωής” και συμβολίζει την αθανασία, συνδέοντας τον πάνω (κλαδιά) με τον κάτω (ρίζες) κόσμο και συνειρμικά τα τρία χρονικά επίπεδα- παρελθόν, παρόν και μέλλον- σε μία αδιάλειπτη ενότητα εκπροσωπώντας την ανθρώπινη πίστη στη διαρκή αναγέννηση της ζωής».
Η προηγούμενη συλλογή της Asteroid 43 Ariande ήταν εμπνευσμένη από τον μύθο του μίτου της Αριάνδης η οποία παρουσιάστηκε στο Βέλγιο σε pop up store. Οι προηγούμενες συλλογές της ήταν εμπνευσμένες από τον κινηματογραφικό κίνημα της Nouvelle Vague.
Στόχος της σχεδιάστριας είναι κάθε κόσμημα να αποτελεί ένα διακοσμητικό στοιχείο του γυναικείου σώματος, ένα σύμβολο και προέκτασή του. «Η πολυδιάστατη προσωπικότητά της σύγχρονης γυναίκας με στοιχεία δυναμισμού, θηλυκότητας, απλότητας, αισθησιασμού και καλλιέργειας με εμπνέει πάντα στο να δημιουργώ κοσμήματα που εκφράζουν όλες τις πτυχές της. Το γεγονός ότι όλα είναι χειροποίητα, προσθέτει στοιχεία μιας "αντισυμβατικής" ελευθερίας σε κάθε φόρμα και σχήμα που σχεδιάζω και μετέπειτα κατασκευάζω. Το εικαστικό στοιχείο δεσπόζει σε κάθε δημιουργία μου και είναι αυτό που εκφράζει περισσότερο απ' όλα την ευαισθησία, την λεπτότητα και την ομορφιά κάθε σύγχρονης γυναίκας».
Όσο για το πως φαντάζεται συνδυασμένα τα αξεσουάρ της, η Βάγγυ Μαριόλου προτείνει κατά τη διάρκεια της ημέρας να διακοσμούν ένα λιτό στυλ ντυσίματος «προσδίδοντάς του στοιχεία σοφιστικέ απλότητας» ενώ το βράδυ «να λειτουργούν σαν διακριτικές λάμψεις αισθησιακής κομψότητας».