23.02.2019

Ποια λάθη να αποφύγεις όταν γίνεις vegan

Όλα όσα πρέπει να προσέξεις για να κάνεις μια ομαλή μετάβαση.

Όλο και περισσότερο ανθίζει μέσα σου η ιδέα να αφήσεις πίσω σου την κατανάλωση του κρέατος και γενικότερα τα ζωικά παράγωγα. Και καλά θα κάνεις. Ολοένα και περισσότερες ιατρικές έρευνες, που λένε πως μία σωστά σχεδιασμένη vegan διατροφή με σιτηρά, λαχανικά και φρούτα μπορεί να είναι καλύτερη για την υγεία από την κλασσική δυτική διατροφή που περιλαμβάνει κρέας και δύο λαχανικά, βγαίνουν στην επιφάνεια.

Μελέτη του 2016 που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης βρήκε πως αν η vegan διατροφή υιοθετηθεί παγκοσμίως, μπορούν να σωθούν 8,1 εκατομμύρια ζωές μέχρι το 2050, προλαμβάνοντας χρόνιες ασθένειες, όπως επίσης και τη μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τη βιομηχανική κτηνοτροφία.

Το να γίνεις ένας ισορροπημένος διατροφικά vegan, αυτόματα θα σε φέρει μπροστά σε μία τεράστια ποικιλία φρούτων και λαχανικών, αλλά και φυτικών ινών. Ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, φολικό οξύ, κάλλιο και βιταμίνη Α.

Αν όμως  δράσεις επιπόλαια, τότε τα πράγματα δεν θα είναι και πολύ καλά. Αν και το να είσαι vegan σημαίνει να προσέχεις τι τρως και να δίνεις στον οργανισμό σου τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, παρόλα αυτά άνθρωποι είμαστε και λάθη κάνουμε. Είναι υπέροχο που υπάρχουν όλες αυτές οι επιλογές εκεί έξω, αλλά αν νομίζεις πως υγιής vegan είναι αυτός που καταναλώνει vegan τυρί με λευκό ψωμί και επεξεργασμένα φυτικά λουκάνικα 4 φορές την εβδομάδα, τότε κάνεις λάθος.

Αν ακολουθήσεις το #veganjunkfood ή το λογαριασμό accidentallyveganuk στο Instagram, θα καταλάβεις πως υπάρχει και αρκετό junk food, που έχουν πάνω την ετικετούλα Vegan. Καλό είναι αυτά τα “καλούδια” να τα απολαμβάνει κανείς με αρκετό μέτρο, ωστόσο αυτοί που μόλις μπαίνουν στο βιγκανισμό οφείλουν να είναι προσεκτικοί και να μην πέσουν με τα μούτρα σε σνακς πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και και κορεσμένα λιπαρά.

Κρυμμένη Ζάχαρη και Άτιμοι Υδατάνθρακες

Όταν για παράδειγμα, πας να αγοράσεις φυτικό γάλα, πρόσεξε αυτό που θα επιλέξεις να μην έχει φουλ ζάχαρη και λίγη πρωτεϊνη. Επίσης, κάτι ακόμα που θα πρέπει να τσεκάρεις είναι να μην το ρίξεις στους υδατάνθρακες. Το πιάτο σου θέλει ποικιλία – σας έχω άλλωστε γράψει τι πρέπει να περιλαμβάνει το μενού ενός vegan. Και όχι δεν είναι καθόλου δύσκολο να φτιάξεις ένα πιάτο που θα τα έχει όλα, αρκεί να ξέρεις να ψωνίζεις.

Διαβάστε τη συνέχεια στο ladypapaya.com

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ WELLNESS
NEWS
MOST SHARED
JUST PUBLISHED