Σε ρόλο «πρεσβευτή» του ελληνικού θεάτρου στην Ασία, ο Ιππόλυτος του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατέκτησε το κοινό του Χονγκ Κονγκ, κατορθώνοντας να μεταδώσει με μοναδικό τρόπο τόσο την παράδοση του Αρχαίου Δράματος όσο και την καλλιτεχνική γλώσσα της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας. Η παράσταση ανέβηκε στο κατάμεστο Lyric Theatre, στην Ακαδημία του Χονγκ Κονγκ για τις Παραστατικές Τέχνες (The Hong Kong Academy for Performing Arts), το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Μαρτίου, ενθουσιάζοντας περίπου 2.400 θεατές, οι οποίοι είχαν εξασφαλίσει τα εισιτήριά τους μήνες πριν.
Η αντίδραση του κοινού ήταν άμεση και εντυπωσιακή: απόλυτη προσήλωση κατά τη θέαση, ενθουσιώδες χειροκρότημα, επευφημίες και έντονη συγκίνηση και στις δύο sold-out παραστάσεις, που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα στο πρόγραμμα του Hong Kong Arts Festival. Ο ρυθμός και η ενέργεια των ηθοποιών, σε συνδυασμό με τη ζωντανή μουσική που έδινε πνοή στον λόγο τους, καθήλωσαν το κοινό, ενώ το ατμοσφαιρικό σκηνικό μαγνήτιζε τα βλέμματα επάνω στη σκηνή του εντυπωσιακού auditorium, δημιουργώντας μια ξεχωριστή, «εμβυθιστική» εμπειρία.

Η υποδοχή των συντελεστών από το κοινό ήταν συγκινητική, με συνεχείς επανεμφανίσεις στη σκηνή μετά από παρατεταμένο χειροκρότημα. Εκτός από τον ενθουσιασμό μέσα στην αίθουσα, πλήθος νεαρών, κυρίως, θεατών περίμεναν στα παρασκήνια για να συναντήσουν από κοντά τους ηθοποιούς.
Η παράσταση εντάχθηκε στο πλαίσιο του 53ου Hong Kong Arts Festival, ενός διεθνούς κύρους πολιτιστικού θεσμού, όπου έχουν εμφανιστεί τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης καλλιτεχνικής σκηνής, ενισχύοντας τη θέση του ελληνικού θεάτρου στο διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι.

«Η πρόσκληση για την παρουσίαση ενός έργου από την αρχαιοελληνική παράδοση στο Hong Kong Arts Festival ήταν ένα στοίχημα για εμάς. Πίστεψα πολύ σε αυτήν την παράσταση όταν την παρακολούθησα για πρώτη φορά», είπε ο κ. So Kwok Wan, Διευθυντής Προγραμματισμού του Φεστιβάλ. «Αισθάνθηκα ότι πρόκειται για ένα έργο που θα μπορούσε να συστήσει στο κοινό μας το αρχαίο δράμα, ιδιαίτερα σε μια παράσταση με σύγχρονη αισθητική, αλλά και σεβασμό στην παράδοση».
Στην παράσταση παρευρέθησαν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Δημήτρης Πασσάς, ο Γενικός Διευθυντής Ιωάννης Καπλάνης, ο ιδρυτής του πολιτιστικού οργανισμού ΛΥΚΟΦΩΣ Γιώργος Λυκιαρδόπουλος, ο Διευθυντής Προγραμματισμού του Hong Kong Arts Festival So Kwok Wan, διευθυντές διεθνών πολιτιστικών οργανισμών, καλλιτέχνες και πολλοί δημοσιογράφοι.

Η σκηνοθέτις της παράστασης και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου ανέφερε: «Είμαστε όλοι ευγνώμονες που μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε τη δική μας ματιά επάνω σε αυτό το σπουδαίο έργο του Ευριπίδη σε μια τόσο σημαντική διοργάνωση, που μάλιστα για πρώτη φορά προσκαλεί ελληνική παράσταση. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν πραγματικά συγκινητική. Αισθανθήκαμε τους θεατές στο πλευρό μας από την πρώτη στιγμή ως το φινάλε της παράστασης. Η ενθουσιώδης υποδοχή του θιάσου και όλων των συντελεστών στο χειροκρότημα αλλά και τα θερμά λόγια που ανταλλάξαμε αργότερα με πολλούς θεατές που μας περίμεναν έξω από το θέατρο, μας γέμισαν χαρά και μας δίνουν νέα ώθηση για τη συνέχιση της περιοδείας του Ιππόλυτου στην Ελλάδα και το εξωτερικό».
Χορηγός της παράστασης ήταν η Τράπεζα Πειραιώς, σταθερός πια συνοδοιπόρος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, που αγκάλιασε από την αρχή το εγχείρημα, δίνοντας πνοή στο όραμα για ενίσχυση της εξωστρέφειας της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας. Μέσα από αυτή τη συνεργασία που εντάσσεται στο πρόγραμμα Εταιρικής της Υπευθυνότητας, η Πειραιώς επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην υποστήριξη της Τέχνης και του Πολιτισμού.

Πολύτιμοι αρωγοί σε αυτήν την προσπάθεια ήταν επίσης ο ΑΔΜΗΕ και ο ΕΟΤ.
Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου τον Ιούλιο του 2023, ως παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Στη συνέχεια περιόδευσε σε σημαντικά θέατρα στην Ελλάδα και την Κύπρο, αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές από ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης. Στο Χονγκ Κονγκ παρουσιάστηκε ως συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του πολιτιστικού οργανισμού ΛΥΚΟΦΩΣ του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.

Συντελεστές
Μετάφραση Κώστας Τοπούζης
Δραματουργική επεξεργασία-Διασκευή-Σκηνοθεσία Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά Εύα Μανιδάκη
Μουσική σύνθεση-Ενορχήστρωση Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης
Σχεδιασμός βίντεο Παντελής Μάκκας
Χορογραφία Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Κοστούμια Εύα Γουλάκου
Φωτισμός Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός Ηλίας Φλάμμος
Βοηθός σκηνοθέτιδας-Φωτογραφίες Γιώργος Μπραουδάκης
Βοηθός σκηνογράφου Κατερίνα Βλάχμπεη
Βοηθός ενδυματολόγου Αλεξάνδρα-Αναστασία Φτούλη
Σχεδιασμός κομμώσεων Κωνσταντίνος Κολιούσης
Σχεδιασμός μακιγιάζ Olga Faleichyk

Διανομή (αλφαβητικά)
Στεφανία Γουλιώτη: Φαίδρα, Χριστίνα Μαξούρη: Τροφός, Δημήτρης Παπανικολάου: Αγγελιαφόρος, Έλενα Τοπαλίδου: Αφροδίτη/Άρτεμις, Γιάννης Τσορτέκης: Θησέας, Ορέστης Χαλκιάς: Ιππόλυτος
Χορός γυναικών Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Αμαλία Νίνου, Μελίνα Πολυζώνη
Χορός κυνηγών Γεώργιος Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Νίκος Γονίδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Ηρακλής Κωστάκης, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ, Μάριος Χατζηαντώνη, Νικόλας Χατζηβασιλιάδης
Ζωντανή ερμηνεία μουσικής Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης
Συμπαραγωγοί:
Εθνικό Θέατρο
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Λυκόφως/Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Διεύθυνση Παραγωγής Κωνσταντίνα Αγγελέτου (Λυκόφως)
Διεύθυνση Παραγωγής Όλγα Μαυροειδή (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου)
Τεχνικός Συντονισμός / Διεύθυνση Σκηνής Αντιγόνη Νέτα
Μηχανικός Σκηνής Στέλιος Λαμπαδάριος
Ζωγραφική / Γλυπτική Σκηνικού Θανάσης Φωτεινιάς
Hospitality Manager Μάρθα Ρούσσου
Τα φυτά για το σκηνικό της παράστασης είναι ευγενική χορηγία του Gryllis Water Lilies.
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.hk.artsfestival.org/en/programme/HIPPOLYTUS