Απεργιακές κινητοποιήσεις από σήμερα Τετάρτη (06:00 το πρωί) έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής πραγματοποιούν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), η απεργία είναι αποτέλεσμα της «συνεχιζόμενης άρνησης του κ. Κυρανάκη να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους "ήπιους" συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ». Και προσθέτει: «Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη.
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε την Δευτέρα 20 Μαΐου 2025 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ».
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ:
«Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
«Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.
Συνάντηση υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών με την Ομοσπονδία Ταξί
Συνάντηση εργασίας με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος, Λευτέρη Πετράκη, με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και του ΣΑΤΑ πραγματοποίησε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο του θεσμικού διαλόγου που διατηρεί το υπουργείο με όλους τους επαγγελματικούς φορείς του τομέα των μεταφορών, με στόχο τη διαμόρφωση πολιτικών που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του κλάδου και συμβάλλουν στη βελτίωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, τέθηκαν, μεταξύ άλλων, ζητήματα που αφορούν: Τη δυνατότητα ενίσχυσης των ψηφιακών ελέγχων για τις ειδικές άδειες, τη ρύθμιση της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, την επέκταση της δυνατότητας μετατροπής οχημάτων σε εννιαθέσια σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και την τροποποίηση του ισχύοντος πλαισίου για τον αποχαρακτηρισμό οχήματος σε διάστημα ενός έτους.
Η συζήτηση διεξήχθη σε εποικοδομητικό κλίμα, με κοινή βούληση για διαρκή συνεργασία και ειλικρινή διάλογο. Συμφωνήθηκε η συνέχιση της τακτικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών με στόχο την αναζήτηση δίκαιων και ρεαλιστικών λύσεων που θα ενισχύουν τη λειτουργικότητα του συστήματος μεταφορών.
«Βασικός στόχος του υπουργείου είναι η συνεχής βελτίωση των αστικών μεταφορών, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και τον ουσιαστικό ρόλο όλων των μέσων μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου του ταξί, στο συνολικό συγκοινωνιακό πλέγμα», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.