Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
06.03.2025

Πρόταση μομφής - Χρ. Σταϊκούρας: «Η οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων υπάρχει από το 2016»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν ενσωμάτωσε την ευρωπαϊκή οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων από το 2016.

Από το 2016, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχει η ευρωπαϊκή οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και δεν την ενσωματώσατε, δήλωσε, σε παρέμβασή του στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

O κ. Σταϊκούρας είπε ότι συμπεριλήφθηκε στην πρόταση δυσπιστίας, η πρόσφατη (Δεκ. '24) προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συμμόρφωση της χώρας με την ενωσιακή νομοθεσία περί ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αλλά δεν περιελήφθη, επειδή δεν τους συμφέρει, ότι η σχετική οδηγία είναι από το 2016, και δεν την ενσωμάτωσαν. Όπως είπε, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε εθνικό σχέδιο δράσης το 2019, χωρίς ούτε μία πρόταση για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους. «Και έρχεστε σήμερα, και κουνάτε το δάχτυλο;». Εμείς, πρoσέθεσε, καταθέσαμε έκθεση στις 13/10/2023 και σχέδιο δράσης στις 3/34/2024, «συμφωνημένο με την Ευρώπη. Και έκτοτε το υποβάλουμε κάθε δύο μήνες, «καταθέτοντας το τελευταίο, 3ο σχέδιο, τον Ιανουάριο του 2025».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι στην επίμαχη προειδοποιητική επιστολή, η Επιτροπή «αναγνωρίζει τα σχέδια και την πρόοδο που έχει γίνει μέχρι σήμερα, αλλά επισημαίνει ότι χρειάζεται χρόνος». Κατέθεσε επίσης στα πρακτικά και την απάντηση που έδωσε το Υπουργείο του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 «Ναι, εγώ μετακινούμαι με τα τραίνα» δήλωσε στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσοντας τις δράσεις και έργα «που ενισχύουν την ασφάλεια και συγκροτούν ένα σύγχρονο σύστημα λειτουργίας του σιδηροδρόμου», στο πλαίσιο τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

«Όπως πλέον καταδεικνύουν όλα τα πορίσματα, όπως καταδεικνύει το παρελθόν, έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλά μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα στην ελληνικό σιδηρόδρομο», είπε ο κ. Σταϊκούρας σημειώνοντας ότι όλα αυτά θέλουν υπομονή και επιμονή. «Έχουμε ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο, λέμε ότι έχουμε κάνει συγκεκριμένα πράγματα του τι κάναμε, όχι το τι θα κάνουμε, έτσι ώστε, διαρκώς, να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών. Και ναι. εγώ μετακινούμαι με τα τραίνα» είπε ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας και στην κριτική της αντιπολίτευσης.

«Κάνουμε ότι μπορούμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των σιδηροδρόμων» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Αυτό που είπε ο πρωθυπουργός, ήταν, άρτια και ασφαλής γραμμή, διότι για 80 χιλιόμετρα, λόγω του Daniel υπάρχει μονή γραμμή, και δεν υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση σε αυτό το κομμάτι, που καλύπτεται με άλλο τρόπο. Και τα έργα υλοποιούνται και θα υλοποιηθούν πολύ περισσότερο το επόμενη διάστημα, άλλωστε βρισκόμαστε στο Ελεγκτικό Συνέδριο» είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Κληθείς να τοποθετηθεί για το ατύχημα με μαθητή στην Ημαθία, κάλεσε για θέματα που αφορούν ευαίσθητα ζητήματα, να μην τοποθετούμαστε εάν δεν έχουμε πλήρη γνώση. «Μίλησα και με τους δύο γονείς. Πολλές φορές. Και καλό θα ήταν να ενημερωθείτε για το τι γίνεται εκεί, και εάν υπάρχει φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση στα 200 m. Δείτε πρώτα τις ανακοινώσεις των φορέων, και μετά ελάτε να συζητήσουμε».

Στην κυρίως ομιλία του ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε αναλυτικά τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για την ενίσχυση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο μετά τον Ιούλιο του 2023, καθώς και την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε άλλα πεδία των υποδομών και των μεταφορών.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε σε δράσεις και έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή υλοποιούνται και τα οποία, όπως τόνισε: «έχουν ως σκοπό τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, τον περιορισμό των πιθανών επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και τη συγκρότηση ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας του σιδηροδρόμου».

«Μαγικές λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα δεν υπάρχουν. Απαιτείται υπομονή, σχέδιο, εθνική συνεννόηση, πείσμα και στοχο-προσήλωση. Χρειάζεται μεγάλη και συνεχής προσπάθεια, για να καλύψουμε ακόμα περισσότερο τις αδυναμίες και τις υστερήσεις και να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο επίπεδο που οραματιζόμαστε και αξίζει στους πολίτες και τη χώρα. Ως Κυβέρνηση συνεχίζουμε αυτή την εθνική προσπάθεια, με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα», κατέληξε στην ομιλία του ο κ. Σταϊκούρας.

Save