Βοηθός σκηνοθέτη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στενός συνεργάτης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και προσωπικός φίλος του πρώτου και αξέχαστου διευθυντή του Μισέλ Δημόπουλου, αλλά και του διευθυντή φωτογραφίας και στελέχους του φεστιβάλ Αλέξη Γρίβα και πολλών ακόμη ανθρώπων του σινεμά στις δεκαετίες του '80 και του '90 που έζησε στην Ελλάδα, ο Ισπανός Πατρίς Βιβάνκος (Patrice Vivancos) δημιούργησε στη χώρα μας, που αγάπησε πολύ, τις ταινίες του. Το ταξίδι βρισκόταν στο κέντρο της ζωής του και της δουλειάς του κι όταν αναχώρησε από εδώ βρέθηκε να δουλεύει για τον κινηματογράφο σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις πριν καταλήξει στις Βρυξέλλες όπου τα τελευταία χρόνια εργάστηκε ως στέλεχος του προγράμματος MEDIA. Στη Βελγική πρωτεύουσα άφησε χθες την τελευταία του πνοή.
Στην Ελλάδα σκηνοθέτησε δύο μικρού μήκους ταινίες -«Τα γενέθλια της Τηλεμάχης» και «Το πλάνο νο. 80»- και δύο βραβευμένες μεγάλου μήκους -«Ξένια» (1989) και «Ζωή χαρισάμενη» (1993). Ήταν δεινός ομιλητής, ενώ είχε γράψει και πέντε βιβλία σχετικά με τον κινηματογράφο αλλά και τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Ήταν παντρεμένος και είχε ένα παιδί.
«Με οδύνη το Φεστιβάλ αποχαιρετά τον Πατρίς Βιβάνκος, έναν γοητευτικό κοσμοπολίτη του σινεμά, του πολιτισμού και της ζωής, έναν ταλαντούχο άνθρωπο των γραμμάτων και των τεχνών, που άφησε πίσω του αξιόλογο έργο ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός» αναφέρει στον αποχαιρετισμό του στον δημιουργό το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. «Ο Βιβάνκος υπήρξε διαχρονικός φίλος και πολύτιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του οποίου είχε τιμηθεί και ως δημιουργός, αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερου Ανερχόμενου Σκηνοθέτη για την ταινία «Ξένια» (1989), όπου πρωταγωνίστησαν η Θέμις Μπαζάκα και ο Ντένις Ποδαλίδης. Η μεγάλου μήκους ταινία του, «Ζωή χαρισάμενη» (1993), απέσπασε τρία βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Α’ Γυναικείου ρόλου στην Εύα Κοταμανίδου, Β’ ανδρικού ρόλου στον Γιώργο Βελέντζα και μουσικής στον Δημήτρη Παπαδημητρίου. Εκφράζουμε τα πιο θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και στα αγαπημένα του πρόσωπα».
Ενώ το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας – Creative Greece (ΕΚΚΟΜΕΔ - Creative Greece) στον δικό του αποχαιρετισμό σημειώνει: «Ο Πατρίς Βιβάνκος υπήρξε ένας ευαίσθητος άνθρωπος, ανήσυχος γνώστης του πολιτισμού της Ευρώπης, πολιτογραφημένος κινηματογραφικά Έλληνας. Το σύνορο για αυτόν δεν είχε ιδιαίτερη σημασία. Γεννήθηκε στην Ισπανία, ορφάνευσε νωρίς, ταξίδευσε και έζησε σε πολλές χώρες, άφησε την τελευταία πνοή του στις Βρυξέλες. Στην Ελλάδα, όπου γύρισε όλες τις ταινίες του, πέρασε τα πιο δημιουργικά του χρόνια. Αφετηρία της κινηματογραφικής του περιπλάνησης ήταν η συνεργασία του με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, το 1984, η οποία ενέπνευσε την πρώτη μικρού μήκους ταινία του, «Το πλάνο Νο 80», γύρω από το «Ταξίδι στα Κύθηρα». Η πρώτη μεγάλου μήκους, «Ξένια», με πρωταγωνιστές τη Θέμιδα Μπαζάκα και τον ελληνικής καταγωγής Ντενίς Πονταλιντές, του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1989. Τέσσερα χρόνια μετά συνεργάστηκε με τον Θανάση Βέγγο και την Εύα Κοταμανίδου στην ταινία «Ζωή χαρισάμενη». Η έννοια του ταξιδιού συγκροτεί τον πυρήνα της μυθοπλασίας και στα δύο αυτά έργα, στα οποία συμπαραγωγός ήταν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Ο Πατρίς Βιβάνκος εργάστηκε για το κοινό μέλλον του κινηματογραφικού και οπτικοακουστικού τομέα της Ευρώπης και ως στέλεχος του ευρωπαϊκού προγράμματος MEDIA. To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας – Creative Greece τον αποχαιρετά εκφράζοντας τα βαθιά συλλυπητήριά του στην οικογένειά του και στους οικείους του».