Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
03.11.2022

Ξεκίνησαν τα γυρίσματα για τη «Φόνισσα» - Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της ταινίας ενσαρκώνουν η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και η Μαρία Πρωτόπαππα, ενώ τη σκηνοθεσία και την εικαστική επιμέλεια της ταινίας έχει αναλάβε η Εύα Νάθενα.

Ξεκίνησαν στην Αθήνα, αλλά και στα επιβλητικά τοπία της Λακωνικής Μάνης, της Κρήτης και της Σκιάθου, της ιδιαίτερης πατρίδας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. τα γυρίσματα για την πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά της Φόνισσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία της Εύας Νάθενα και σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη.

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της ταινίας ενσαρκώνουν η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και η Μαρία Πρωτόπαππα, ενώ τη σκηνοθεσία και την εικαστική επιμέλεια της ταινίας έχει αναλάβε η Εύα Νάθενα. Το σενάριο, βασισμένο στο κοινωνικό μυθιστόρημα “Η Φόνισσα” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, φέρει την υπογραφή της Κατερίνας Μπέη.

Η υπόθεση

Σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η Χαδούλα, χήρα- Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας.

Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δε θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω. Θύματα του ξεσπάσματός της γίνονται τα μικρά κορίτσια του νησιού, τα οποία απαλλάσσει από το κοινωνικό και οικονομικό φορτίο που η ύπαρξη τους επιφέρει, αφαιρώντας τους τη ζωή.

Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με το νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και πάει στο καταφύγιο της που είναι η φύση. Όμως στη πραγματικότητα όσο και αν η ηθική της της υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε , το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

Τι αναφέρει η σκηνοθέτιδα Εύα Ναθένα

Ο Α. Παπαδιαμάντης δεν έγραψε για να αποδείξει κάτι, αλλά για να υπηρετήσει το κοινό ελληνικό αίσθημα, τον παράξενο τρόπο των Ελλήνων, αυτόν τον τρόπο που σήμερα πολεμάμε με όλες μας τις δυνάμεις, μπλεγμένοι στην άρνηση της ζωής και την αισθητικοποίηση του θανάτου. Ο άνθρωπος αυτός, δέχτηκε να σηκώσει ένα βάρος… -Χρήστος Βακαλόπουλος- Από το Χάος στο Χαρτί

Το παραπάνω απόσπασμα αποτυπώνει την πρόθεση της ταινίας.

Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του- τρόπος, ως εκείνη τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά. Αυτός είναι 1ος βασικός άξονας της ταινίας.

Ο 2ος είναι το ιστορικό αποτύπωμα της εποχής γύρω στο 1900 – σαν κοινωνική σφυγμομέτρηση. Η ιστορία, δηλαδή αυτό που πραγματικά συνέβαινε εκείνη την εποχή, είναι αυτό που δημιούργησε μια ηρωίδα σαν τη Φόνισσα.

Για τους δύο αυτούς άξονες, τα υλικά που δανειζόμαστε -προκειμένου να βάλουμε σε μεγεθυντικό φακό αυτό το αφήγημα- είναι τρία βασικά εργαλεία: η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Ψυχιατρική -και τα τρία με σημερινά δεδομένα.

Το 1ο , η Ιστορία, έχει κάνει την αποτίμηση της όσον αφορά το 2ο , δηλαδή τις κοινωνικές δομές και τη θέση της γυναίκας τότε. Και τα δύο αυτά με ψυχαναλυτικά δεδομένα φωτίζουν την βαθύτερη ρίζα της δημιουργίας αυτής της ηρωίδας, που δεν είναι απλώς επινόηση του συγγραφέα της, αλλά μια αληθινή ηρωίδα λαϊκής τραγωδίας- και ως τέτοια θα την αναπαραστήσει η ταινία. Το μητρικό στοιχείο στην ταινία (αυτό που λέμε σκυτάλη της ζωής), η καταδυναστευτική συνεξάρτηση στη σχέση μάνας-κόρης συνλειτουργεί ως αίτιο των φόνων και όσων διαδραματίζονται. Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα -ως σήμερα κρυμμένο μυστικό- κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών.
Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως".

Συντελεστές

Πρωταγωνιστούν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Σκηνοθεσία – Production Design - Koστούμια: Εύα Νάθενα/Σενάριο: Κατερίνα Μπέη/Script Supervisor: Εύα Νάθενα/Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παναγιώτης Βασιλάκης/Casting: Σωτηρία Μαρίνη/Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου/Hair Stylist: Χρόνης Τζήμος/Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος/Παραγωγοί: Διονύσης Σαμιώτης, Κώστας Λαμπρόπουλος/Παραγωγή: Tanweer Productions σε συμπαραγωγή με τη View Master Films

Τι ξέρουμε για τον Timothée Chalamet ως Bob Dylan στο A Complete Unknown
ΣΙΝΕΜΑ
«Στο κέντρο του κύκλου»: εκείνος που βρίσκεται στο κέντρο της διαβολικής πλοκής που σφίγγει σαν θηλειά, είναι ο αναγνώστης
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
Ένα μικρό ρετιρέ στο Παγκράτι που αγαπά το μπλε
DESIGN
16.11.2024
Στον επικό Μονομάχο ΙΙ, ο Πολ Μέσκαλ εισβάλλει στην αρένα του Χόλιγουντ
ΣΙΝΕΜΑ
Η Ειρήνη Λαμπρινοπούλου βρίσκει την ιστορία της Λυγερής πάρα πολύ πραγματική και σπαρακτική
ΘΕΑΤΡΟ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ShareWithCare: Η viral καμπάνια της Telekom μάς καθηλώνει με ένα μήνυμα από το μέλλον
LIFE
12.11.2024
Save