Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο

Για το καλό της ενημέρωσης και της δημοκρατίας, πρέπει άμεσα να δημοσιοποιηθεί η λίστα με τα ποσά που δόθηκαν στα ΜΜΕ την περίοδο της καραντίνας 

Η θέση της Popaganda. 

Από τα μέσα Μαρτίου κι έπειτα, λόγω της πανδημίας, έπεσε κατακόρυφα η διαφημιστική κίνηση στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης. 

Με την χώρα να μπαίνει σε καραντίνα, η κυβέρνηση αποφάσισε να τρέξει την πολυσυζητημένη καμπάνια ενημέρωσης «Μένουμε Σπίτι» που στην πορεία (με την σταδιακή άρση των περιορισμών) εξελίχθηκε σε «Μένουμε Ασφαλείς». Το ύψος της δαπάνης που αντλήθηκε από τα δημόσια ταμεία ήταν 20 εκατομμύρια ευρώ (11 κι 9 αντίστοιχα).

Ένα βασικό σημείο της κριτικής στάθηκε στο γιατί να πληρώσει το κράτος μια καμπάνια που θα μπορούσε να υποστηριχθεί αφιλοκερδώς από τα ελληνικά ΜΜΕ ως μήνυμα κοινής ωφέλειας. Είναι μια βάσιμη ένσταση. Από την πλευρά των ΜΜΕ όμως -ανεξαρτήτως μεγέθους ή πολιτικής τοποθέτησης - δε χρειάζεται και πολλή ανάλυση ότι αυτή η καμπάνια έγινε αντιληπτή ως αναγκαία «ενίσχυση» για να επιβιώσουν.

Η απόφαση λοιπόν να ενισχυθούν τα Μέσα με κρατικό χρήμα ήταν συζητήσιμη αλλά άμεση. Άλλες ενέργειες θα έπαιρναν καιρό ν’ αποδώσουν στον ήδη ασθενή ελληνικό Τύπο. Σίγουρα, είναι μια κίνηση που έδωσε δυνατότητα ρευστότητας ώστε να πληρωθούν μισθοί στους χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου. 

Μετά από τις πρώτες αντιδράσεις για αδιαφανείς διαδικασίες, φάνηκε ότι θα δινόταν στη δημοσιότητα η πλήρης λίστα με τα ΜΜΕ που συμμετείχαν στην καμπάνια και τα ακριβή ποσά που πήραν. Αρχικά, η δημοσίευση της λίστας καθυστερούσε γιατί, υποτίθεται, αργούσαν πολύ να προστεθούν τα μέσα από την επαρχία. 

Μετά την πίεση Μέσων που δεν πήραν ευρώ από την καμπάνια, αλλά και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μοιράστηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα η λίστα με τις εφημερίδες, τις ιστοσελίδες, τα τηλεοπτικά κανάλια και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που χρηματοδοτήθηκαν. 

Στη λίστα συναντά κανείς ιστοσελίδες που είναι ολοφάνερο ότι δημιουργήθηκαν μόνο και μόνο για να συμπεριληφθούν στην καμπάνια, ιστοσελίδες που έχουν typos στο όνομά τους, ιστοσελίδες που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι πληρούν το παραμικρό κριτήριο λειτουργίας Μέσου Ενημέρωσης.

Στη λίστα, επίσης, αναφέρονται τα ονόματα των Μέσων χωρίς το ποσό που πήραν. Κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση ότι όλα αμείφθηκαν το ίδιο. 

Η λίστα περιλαμβάνει 1232 MME. H Popaganda βρίσκεται στο νούμερο 732. Την ίδια στιγμή που κυκλοφορούν φήμες για οργανισμούς που έβαλαν στα ταμεία τους εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, θέλουμε να ενημερώσουμε το αναγνωστικό κοινό ότι πήραμε συνολικά 5.000 ευρώ από τις δύο καμπάνιες - 2.500 χιλιάδες ευρώ τον Απρίλιο κι άλλα τόσα το Μάιο. 

Ως Μέσο, ως φορολογούμενη επιχείρηση, ως δημοσιογράφοι και φορολογούμενοι πολίτες, ζητάμε από το αρμόδιο Υπουργείο να δημοσιεύσει τη λίστα με τ’ αντίστοιχα ποσά ώστε να ξέρουν όλες και όλοι τι συνέβη.

Εκτός από την αξία της ενημέρωσης, που είναι κάτι σχετικό για τον καθένα, η δημοσιοποίηση των ποσών είναι ζήτημα δημοκρατίας.

Είναι δικαίωμα κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα να γνωρίζει που πηγαίνουν τα λεφτά του. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ
NEWS
Save