Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
14.11.2025

Η νέα φουρνιά “δημοσιογράφων” μιλάει χύμα και βρίσκεται σε ιντερνετικές πλατφόρμες

Από τους αδερφούς Meiselas και τον Harry Sisson μέχρι τους Dean Withers, Parker Getajob, Olivia Julianna και Kat Abughazaleh, μια ολόκληρη γενιά TikTokers και podcasters γράφει ξανά τους κανόνες της ενημέρωσης. 

TikTokers

Η ενημέρωση αλλάζει πρόσωπο. Δεν χρειάζεται πλέον γραβάτα, τόνους στόκου foundation, δελτίο των οκτώ και καλεσμένους με καρτελάκι. Χρειάζεται ένα κινητό, μυαλό που κόβει, λογαριασμό στα σόσιαλ και θάρρος να κάνεις live αντιπαράθεση με τον πρώτο Τραμπικό που θα σου τύχει. Χωρίς κανάλια, χωρίς αφεντικά, με απόλυτη αυτονομία και με κοινό εκατομμυρίων. Και είναι αρκετά τα πρόσωπα που ξεχωρίζουν σε αυτό το πεδίο. 

Ποια είναι τα κοινά τους στοιχεία που κάνουν τη διαφορά; Όλοι παίζουν στρατηγικά με την “‘άμεση’ πολιτική επικοινωνία”, με ζωντάνια και συμμετοχή του κοινού. Όλοι έχουν σαφές πολιτικό στίγμα (αριστερά/αντι-MAGA) και δεν κάνουν απλώς ενημέρωση. Επικεντρώνονται στη γενιά που έχει κλείσει την (ή δεν έχει καν) τηλεόραση και παρακολουθεί μόνο νέες πλατφόρμες. Κάνουν ρεπορτάζ και ανάλυση αλλά με πιο απλά λόγια, πιο ανάλαφρα και στη γλώσσα που μιλάει ο κόσμος και πιο διαδραστικά.

Προφανώς και προκύπτουν ερωτήματα: Πόσο «δημοσιογραφική» είναι αυτή η μορφή; Υπάρχει επαγγελματικός έλεγχος, δεοντολογία, πηγές; Πόσο επηρεάζει η προσωπικότητα του δημιουργού το περιεχόμενο; Σε ποιο βαθμό γίνεται προσωπικό brand αντί για αντικειμενική ενημέρωση; Πώς αντιμετωπίζεται η παραπληροφόρηση / η διαδικασία fact-checking όταν τα debates είναι live, γρήγορα, με υψηλή ταχύτητα; Ποια η επίδραση στην πολιτική συμπεριφορά; Αλλάζουν γνώμη, κινητοποιούνται ψηφοφόροι ή απλώς παρακολουθούν για ψυχαγωγία; Τι συμβαίνει όταν οι δημιουργοί εμπλέκονται προσωπικά (π.χ. καταγγελίες); Πόσο αυτή η εμπλοκή επηρεάζει την αξιοπιστία;

Το σίγουρο όμως είναι ότι εκεί που τα παλιά ΜΜΕ προσπαθούν να ισορροπήσουν «και τις δύο πλευρές», οι νέοι δημοσιογράφοι διαλέγουν στρατόπεδο και το υπερασπίζονται με δεδομένα, clips και σπιρτάδα.

Αυτό ακριβώς κάνουν καθημερινά οι Dean Withers και Parker Getajob, δύο νεαροί δημιουργοί που έχουν μετατρέψει το TikTok σε ένα νέο CNN της Generation Z. Με debates που αγγίζουν τις 500.000 προβολές και χιλιάδες θεατές σε πραγματικό χρόνο, βάζουν στο τραπέζι όλα όσα απασχολούν την Αμερική: όπλα, αμβλώσεις, μετανάστευση, πληθωρισμό. Και το κάνουν χωρίς φίλτρα και χωρίς στρογγυλέματα.

Ο Dean Withers (γνωστός ως @itsdeaann) και ο Parker (με το όνομα @parkergetajob) λειτουργούν ως μια νέα γενιά πολιτικών παρουσιαστών. Διοργανώνουν ζωντανές συζητήσεις (“live match” λειτουργία της πλατφόρμας) με άτομα που έχουν αντίθετες ιδεολογίες. Από απλούς πολίτες έως τραπ-MAGA προσωπικότητες όπως ήταν ο Charlie Kirk. Η στρατηγική τους; Να μπαίνουν σε αντιπαραθέσεις και να προκαλούν το «καθημερινό» άτομο που ψηφίζει, θέτοντάς του ευθέως ερωτήματα για όπλα, αμβλώσεις, μεταναστεύσεις, πληθωρισμό κτλ. Και αυτός ο τύπος ενημέρωσης/συζήτησης είναι «ζωντανός», άμεσος, συμμετοχικός.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη dean withers (@deanwithrs)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη dean withers (@deanwithrs)

Φέρνουν συζητήσεις που παλιά θα έβλεπες σε τηλεοπτικά πάνελ μέσα σε social media. Έχουν απλό, κατανοητό λόγο που προσελκύει νεότερο κοινό. Προσωπικά απολαμβάνω να βλέπω να εκθέτουν τους ψηφοφόρους του Τραμπ τόσο εύκολα. Είναι και οι δύο τρομερά εύστροφοι και μορφωμένοι, και ειλικρινά, μου φτιάχνουν τη διάθεση (ή μου τη χαλάνε, αν σκεφτώ πώς είναι δυνατόν να ψηφίζουν τόσο ηλίθιοι άνθρωποι). Ειδικά ο Parker, είναι λατρεία. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Parker (@parkergetajob)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Parker (@parkergetajob)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Parker (@parkergetajob)

Δίπλα τους, ο Ben Meiselas, ο πρώτος «podcast -εκδότης» του αντι-ΜAGA, Δημοκρατικός, αιχμηρός, ευθύς, είναι ο εγκέφαλος πίσω από το MeidasTouch Network και χτίζει ένα ολόκληρο media empire μέσα από ένα μικρό στούντιο. Μαζί του οι αδερφοί του, Brett και Jordy. Το δίκτυο ανεβάζει καθημερινά δεκάδες βίντεο που κοντράρουν τη MAGA ατζέντα, συχνά κερδίζοντας σε αριθμούς τηλεθέασης τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια. Έχουν καταστεί ουσιαστικά ένα από τα μεγαλύτερα αριστερά podcast και βίντεο-ημερολόγια. Ο Guardian γράφει ότι «βγαίνουν 15 ή περισσότερα βίντεο την ημέρα» με στόχο να εκθέσουν τα «λάθη, τις υποκρισίες και τις αποτυχίες» της ρεπουμπλικανικής πλευράς. Η προσέγγιση είναι πιο επιθετική και πιο ξεκάθαρη σε κριτική: «Οι εταιρείες ΜΜΕ είτε κάνουν το παιχνίδι και των δύο πλευρών, είτε είναι ανοιχτά πρακτοροκρατικές», έχει αναφέρει ο Ben Meiselas.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MeidasTouch (@meidastouch)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MeidasTouch (@meidastouch)

Ο Harry Sisson είναι ο πιο αμφιλεγόμενος και ταυτόχρονα επιδραστικός πολιτικός TikToker της γενιάς του. Ο Sisson, όπως και οι Dean & Parker, δεν φοβάται να μπει σε αντιπαράθεση με ονόματα-τοτέμ της δεξιάς, όπως ο Nick Fuentes. Έχει βρεθεί στο στόχαστρο κατηγοριών (του έχουν απαγγελθεί κατηγορίες από τουλάχιστον 11 γυναίκες ότι τις έπεισε να του στείλουν explicit φωτογραφίες μέσω Snapchat, λέγοντάς τους ψέματα), αλλά παραμένει σύμβολο του πώς η πολιτική συζήτηση μεταφέρθηκε στα social. Το κοινό του είναι φανατικό, νέοι που θέλουν να ενημερώνονται από συνομηλίκους τους και όχι από πενηντάρηδες παρουσιαστές που διαβάζουν autocue. Σε σχέση με τις καταγγελίες, ο ίδιος δεν έχει διευκρινίσει ή παραδεχθεί πλήρως την κατάσταση και το γεγονός ότι ένας πολιτικός influencer με τόσο υψηλή απήχηση για τη νεολαία εμπλέκεται σε τέτοιο σκάνδαλο, αναδεικνύει τις αντιφάσεις του νέου τοπίου: όσο επιδραστικοί είναι, τόσο μεγαλύτερος ο έλεγχος. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Harry Sisson (@harryjsisson)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Harry Sisson (@harryjsisson)

Η Olivia Julianna και η Kat Abughazaleh φέρνουν την άλλη όψη του ίδιου φαινομένου. Είναι γυναίκες με φωνή, γνώση και θάρρος να πουν αυτό που πολλοί δεν λένε στις ειδήσεις, χωρίς να περιμένουν έγκριση από κάποιον αρχισυντάκτη.

Η Olivia Julianna είναι Αμερικανίδα ακτιβίστρια και πολιτική αναλύτρια που μέσω TikTok και άλλων πλατφορμών συνδυάζει πολιτική ενημέρωση με κινητοποίηση νεότερων ψηφοφόρων. Έχει σημαντική παρουσία στα social media (TikTok, Substack) και έχει αναγνωριστεί ως ένα από τα «50 Most Influential People» του Bloomberg το 2022. Εστιάζει σε θέματα όπως το δικαίωμα στην άμβλωση, το κλίμα, η LGBTQ+ κοινότητα και η ισότητα, δηλαδή σε ζητήματα που απασχολούν ιδιαίτερα τη Gen Z. Αν και δεν έχει το στυλ των debates, η δουλειά της ενσωματώνει τη μορφή «ψηφιακού ρεπορτάζ» και ενημέρωσης για νεότερους ψηφοφόρους, με σαφές πολιτικό στίγμα.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Olivia Julianna (@0liviajulianna)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Olivia Julianna (@0liviajulianna)

Η Kat Abughazaleh είναι Αμερικανίδα κοινωνική δημοσιογράφος και influencer, που ανήκει στην Gen Z και έχει θέσει και υποψηφιότητα. Ξεκίνησε με ανάλυση Μέσων (π.χ. την εκπομπή του Tucker Carlson) ως συνεργάτιδα του Media Matters for America και έπειτα αναπτύχθηκε στο TikTok όπου σχολιάζει πολιτικά θέματα. Το 2025 ανακοίνωσε την υποψηφιότητά της για το Κογκρέσο στην περιφέρεια του Ιλινόις. Το προφίλ της είναι ένα μείγμα influencer, πολιτικού σχολιαστή και πλέον υποψηφίου, δηλαδή ένα ακόμα παράδειγμα της νέας μορφής «δημοσιογράφου» που μετακινείται πέρα από το παραδοσιακό πεδίο.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kat Abughazaleh (@kabughazaleh)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kat Abughazaleh (@kabughazaleh)

Η νέα δημοσιογραφία είναι πιο συμμετοχική, πιο ευθύγραμμη, πιο γρήγορη. Δεν υπάρχει μοντάζ, δεν υπάρχει καθοδήγηση, υπάρχει μόνο κοινό που αλληλεπιδρά, σχολιάζει, διορθώνει και -κυρίως- αμφισβητεί. Και ο ρόλος του δημοσιογράφου μετασχηματίζεται, δεν είναι πλέον ο απόμακρος ειδήμων, αλλά ο συνομιλητής, ο συνομήλικος, αυτός που σε καλεί να μπεις στο live και να πεις τη γνώμη σου. Ίσως αυτή να είναι τελικά η πιο ριζοσπαστική εξέλιξη της ενημέρωσης: να μην εξαρτάται από το κανάλι, αλλά από τη διαύγεια του κοινού της.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ MEDIA
NEWS
Save