Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
11.12.2014

Η Φάρμα της Άβας είναι μια υπέροχη online λαϊκή αγορά

Στην οποία κάθε παραγωγός έχει δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του ξεχωριστό μαγαζί και να πουλήσει τα προϊόντα του στις τιμές που ο ίδιος καθορίζει, χωρίς μεσάζοντες.

Φωτογραφίες: Άγγελος Χριστοφιλόπουλος / FOSPHOTOS
ΔΙΑΔΙΚΥΤΑΚΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Οι ιδρυτές της «Φάρμας της Άβας» Ιωσήφ Σαμπάς και Δήμητρα Παρασκευοπούλου.

Τη δυνατότητα στον καταναλωτή να βρίσκει προϊόντα από κάθε περιοχή σε τιμές παραγωγού δίνει Η Φάρμα της Άβας, μία νέα πλατφόρμα που προέκυψε από την ανάγκη για ενδυνάμωση της ελληνικής αγροοικονομίας. Σκοπός του εγχειρήματος, όπως εξηγούν οι εμπνευστές της πλατφόρμας στην Popaganda, είναι η άμεση επικοινωνία μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή, αλλά και η διείσδυση των ιδιαίτερων και μερικές φορές δυσεύρετων προϊόντων στην αγορά. Στη Φάρμα της Άβας μπορεί να βρει κανείς προϊόντα από κάθε περιοχή της Ελλάδας, και να επιλέξει με βάση τις προτιμήσεις και τις διατροφικές του συνήθειες.

Τι ακριβώς είναι η Φάρμα της Άβας;

Δήμητρα Παρασκευοπούλου: Η Φάρμα της Άβας είναι ένα online marketplace, μία online λαϊκή αγορά κατά κάποιο τρόπο, στην οποία παραγωγοί ελληνικών τοπικών προϊόντων, τροφίμων κυρίως και καλλυντικών, ανοίγουν δωρεάν το δικό τους e-shop μέσα απο την πλατφόρμα και πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Δεν είμαστε e-shop, δεν πουλάμε εμείς κάποιο προϊόν, απλά δίνουμε την ευκαιρία σε παραγωγούς να εμπορεύονται μόνοι τους τα προϊόντα τους από όποιο σημείο της Ελλάδας και αν βρίσκονται. Παράλληλα, οι καταναλωτές μπορούν να βρούν σύγχρονα και παραδοσιακά τοπικά προϊόντα που δεν είναι ευρέως διαθέσιμα και να τα αγοράσουν απευθείας απο τους παραγωγούς.

Πως σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε την πλατφόρμα;

Δήμητρα Παρασκευοπούλου: Η ιδέα ήρθε από το κίνημα της πατάτας που είχε γίνει πριν κάποια χρόνια όταν πολλοί παραγωγοί είχαν βγει στις πλατείες για να πουλήσουν μόνοι τους την παραγωγή τους. Μία κίνηση που είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό. Επίσης, είναι κρίμα που τα τοπικά προϊόντα δεν είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό. Εγώ προσωπικά έχω αγοράσει πολλές φορές απο κάποιο χωριό προϊόντα τα οποία με ενθουσίασαν αλλά στην συνέχεια δεν υπήρχε τρόπος να τα αποκτήσω ξανά εύκολα και γρήγορα. ‘Ολα αυτά μας οδήγησαν στην ιδέα να δημιουργήσουμε την πλατφόρμα φέρνοντας κοντά τους παραγωγούς με τους αγοραστές και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.

Πόσο εύκολα πείθετε τους παραγωγούς να συνεργαστούν μαζί σας; Παρατηρείτε κάποια διαφορά μεταξύ των παραγωγών που έχουν ένα πιο υψηλό μορφωτικό επίπεδο σε σχέση με τους παλιούς πιο παραδοσιακούς παραγωγούς;

Ιωσήφ Σαμπάς: Η ανταπόκριση απο τους παραγωγούς σε γενικές γραμμές είναι πολύ θετική. Οι περισσότεροι από αυτούς ψάχνουν νέους τρόπους να πουλήσουν τα προϊόντα τους, να βρούν κανάλια διανομής και να δραστηριοποιηθούν online. Βέβαια, υπάρχουν και παραγωγοί που είναι δύσπιστοι, έχουν ακούσει κατά καιρούς διάφορα, οπότε είναι επιφυλακτικοί. Πολλοί επίσης, λόγω της φύσης της δουλειάς τους, δεν έχουν ιδιαίτερη ενασχόληση με το internet οπότε και εκεί υπάρχει μια επιφύλαξη. Καθώς όμως μπαίνουν στο fava.gr όλο και περισσότεροι παραγωγοί, αυτό επιδρά θετικά και στο ενδιαφέρον και στη συμμετοχή κι άλλων παραγωγών.

Είναι σημαντικό πάντως το πόσο εξοικειωμένος είναι κάποιος με την τεχνολογία.

Δήμητρα Παρασκευοπούλου: Μετράει. Κάποιος που δεν έχει εξοικείωση με την τεχνολογία, είναι πιο επιφυλακτικός να συμμετάσχει. Πάντως η διαδικασία είναι πολύ απλή και εμείς προσφέρουμε υποστήριξη σε κάθε βήμα ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες και του πιο low-tech παραγωγού. Έχουμε παρατηρήσει ότι παραγωγοί που δεν θα φανταζόμασταν ποτέ οτι θα είχαν e-shop, να ανοίγουν το e-shop τους και να ξεκινάνε να πουλάνε online τα προϊόντα τους. Αυτό που βλέπουμε να μετράει πιο πολύ είναι η διάθεση του παραγωγού να γίνει πιο εξωστρεφής και να θέλει να έχει επιπλέον τρόπους προβολής και διάθεσης των προϊόντων του.

unnamed-5
unnamed-4
unnamed-3

Ποια είναι η διαδικασία για τους παραγωγούς και πόσο κοστίζει;

Δήμητρα Παρασκευοπούλου: Καταρχήν η διαδικασία είναι εντελώς δωρεάν. Οι παραγωγοί κάνουν απλά μία αίτηση μέσω email κι εμείς επικοινωνούμε άμεσα μαζί τους. Στη συνέχεια συμπληρώνουν το όνομα και την ιστορία του μαγαζιού τους, ανεβάζουν τις φωτογραφίες των προϊόντων τους, και φυσικά θέτουν τις τιμές και τον τρόπο αποστολής των προϊόντων τους. Μόλις γίνει μια παραγγελία, ο παραγωγός λαμβάνει την πληρωμή και τα στοιχεία του αγοραστή μέσω email και αποστέλλει ο ίδιος την παραγγελία. Επίσης, δίνουμε τη δυνατότητα να στήσουμε εμείς το online μαγαζί τους και να φωτογραφίσουμε τα προϊόντα τους. Ο τρόπος που εμείς αποζημιωνόμαστε είναι με ένα ποσοστό του 17% απο τις πωλήσεις που γίνονται. Δηλαδή, μόνο και εφόσον πραγματοποιηθεί μια πώληση.

Ιωσήφ Σαμπάς: Αυτό που θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι το να ανοίξει κάποιος το μαγαζί του είναι εντελώς δωρεάν και δεν του κοστίζει τίποτα ούτε υπάρχουν κρυμμένα κόστη. Αντιθέτως, και προβάλλεται online και μπορεί να πραγματοποιεί επιπλέον πωλήσεις. Παράλληλα, εμείς προωθούμε εποικοινωνιακά και το fava.gr, αλλά και συγκεκριμένα προϊόντα που φιλοξενούνται.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας από εδώ και πέρα;

Δήμητρα Παρασκευοπούλου: Θέλουμε συνεχώς να έρχονται καινούργιοι παραγωγοί και να βλέπουμε ιδιαίτερα προϊόντα στην πλατφόρμα. Προωθούμε συστηματικά τα οφέλη της ελληνικής διατροφής μέσω του blog μας www.greek-nutrition.com και θέλουμε να βάλουμε στον χάρτη της υγιεινής διατροφής μοναδικά προϊόντα όπως τραχανάς, τσάι του βουνού και θαλασσινό αλάτι. Θέλουμε να δημιουργηθεί πολύ έντονα η αίσθηση της κοινότητας και της άμεσης επικοινωνίας ανάμεσα στους παραγωγούς και τους αγοραστές. Και, ασφαλώς, θέλουμε να προωθήσουμε το fava.gr στο εξωτερικό, προσφέροντας ένα μεγάλο άνοιγμα για τους παραγωγούς και τα προϊόντα τους, ξεκινώντας απο την Αγγλία, ώντας νούμερο ένα χώρα αγοράς τροφίμων online και ενδιαφέροντος για ελληνικά προϊόντα και συνεχίζοντας με τις Σκανδιναβικές χώρες.

Info: Η Φάρμα της Άβας

Δείτε επίσης: μοναδικά ελληνικά e-shops στο POP-E-SHOP της POPAGANDA

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΓΕΥΣΗ
NEWS
Save