Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
04.03.2018

Oscars 2018: Οι Προβλέψεις και οι Επιθυμίες Μας

H Μάρα Θεοδωροπούλου προσπαθεί να ταιριάξει προγνωστικά και προτιμήσεις με όλες τις πληροφορίες κι εκτιμήσεις που χρειάζεστε για να είστε πανέτοιμοι για την 90η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ τα ξημερώματα της 5ης Μαρτίου.

Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

Και φέτος τα Όσκαρ θα μας κάνουν κυριολεκτικά να χάσουμε τον ύπνο μας, αφού τα ξημερώματα της Δευτέρας 5 Μαρτίου θα στηθούμε μπροστά στην τηλεόραση για να μοιραστούμε την αγωνία ανθρώπων πολύ πιο όμορφων, πλούσιων και πετυχημένων από εμάς, τρώγοντας κρύα πίτσα και ζεστά ποπ κορν και ελπίζοντας κάποτε εκείνοι να μας βλέπουν από το σπίτι τους να περπατάμε στο κόκκινο χαλί λίγο πριν μας χαρίσουν χρυσό επειδή κάναμε τη δουλειά μας. Ως τότε, ας αρκεστούμε στις προβλέψεις για τους νικητές της 90ής απονομής, που θα παρουσιάσει ο Τζίμι Κίμελ.



Καλύτερη Ταινία

Ακόμα και μετά από 1000 λέξεις ανάλυσης, δεν μπορούμε με σιγουριά να προβλέψουμε το νικητή σε μια τόσο ανοιχτή κούρσα, ειδικά μετά την προσχώρηση χιλιάδων νέων μελών που σε συνδυασμό με το ισχύον σύστημα ψηφοφορίας αυξάνουν κατά πολύ τα πιθανά σενάρια. Η μία λογική λέει Η Μορφή του Νερού, που έχει 13 υποψηφιότητες (μια ανάσα από το ρεκόρ όλων των εποχών), σχεδόν σίγουρη νίκη στη σκηνοθεσία και είναι αρκετά παραμυθένια και νοσταλγική για να σταθεί επάξια στο πλευρό παρόμοιων προηγούμενων νικητών. Έχει, όμως, και σεξ με ένα αμφίβιο, οπότε δεν ξέρουμε πόσο kink αντέχει το γκρουπ που κάποτε προτίμησε το Λόγο του Βασιλιά. Η άλλη λογική λέει Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι (που όμως πλήττεται από την απουσία του στη σκηνοθεσία), λόγω πρότερου πολυβραβευμένου βίου (Χρυσές Σφαίρες, BAFTA, Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών) και θέματος που καίει αλλά δεν τσουρουφλίζει αμερικάνικες συνειδήσεις, σε αντίθεση με τον τρίτο πιθανό νικητή, το Τρέξε! που αποτελεί την προοδευτική, επίκαιρη επιλογή. Προτιμήθηκε από τις ενώσεις κριτικών και από το Σωματείο Σεναριογράφων, αλλά παρά το καταγγελτικό του μήνυμα παραμένει ένα θρίλερ - είδος που ακόμα θεωρείται “κατώτερο” για μια τέτοια τιμή. Spoilers μπορούν να αποτελέσουν, όμως, και ταινίες όπως το Lady Bird, η Δουνκέρκη, ακόμα και το The Post, στην πιο απρόβλεπτη μάχη των τελευταίων ετών.

Θα κερδίσει: Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι
Θέλουμε να κερδίσει: Αόρατη Κλωστή




Καλύτερος Σκηνοθέτης

Για πολύ καιρό, φαινόταν ο Κρίστοφερ Νόλαν είχε το Όσκαρ στο τσεπάκι του για το τελευταίο του εντυπωσιακό επίτευγμα, την Δουνκέρκη, και έτσι ένας από τους ελάχιστους σκηνοθέτες των οποίων το όνομα είναι αρκετό για να πουλήσει μια ταινία θα “επικυρωνόταν” και ως καλλιτέχνης. Όμως ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο μοιάζει να τύφλωσε τους συναδέλφους του με τα πράσινα πλάνα του και τον περιρρέοντα συναισθηματισμό του στη Μορφή του Νερού και, μετά τη σημαντική νίκη του στα βραβεία του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών (του οποίου η συντριπτική πλειοψηφία ψηφίζει και στα Όσκαρ), οδεύει με τα σπαστά αγγλικά του για μια αξιολάτρευτη αν και όχι ακριβώς άξια νίκη. Οι υποψηφιότητες του Τζόρνταν Πιλ (Τρέξε!) και της Γκρέτα Γκέργουιγκ (Lady Bird) έχουν κυρίως ιστορική βαρύτητα, ενώ η ευχάριστη έκπληξη του Πολ Τόμας Άντερσον (Αόρατη Κλωστή) αποτελεί επιβεβαίωση του status του ως επόμενου Σκορσέζε με ό,τι αυτό συνεπάγεται οσκαρικά (= θα του βγει η πίστη μέχρι να κερδίσει.)

Θα κερδίσει: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, Η Μορφή του Νερού
Θέλουμε να κερδίσει: Κρίστοφερ Νόλαν, Δουνκέρκη



Α’ Ανδρικός Ρόλος

Φέτος οι 4 ερμηνευτικές κατηγορίες συνοδεύονται από λιγότερο σασπένς κι από φινάλε ρομαντικής κομεντί, αφού η ίδια σύνθεση ηθοποιών έχει κερδίσει για πρώτη φορά εδώ και καιρό (βαριόμαστε να γκουγκλάρουμε πόσο καιρό #δημοσιογραφία) όλα τα βραβεία-προαγγέλους σε α’ και β’ ρόλους, χωρίς καμία παρέκκλιση. Από αυτούς, και ξεγράφοντας από την αρχή τον Ντένζελ Ουάσινγκτον του Roman J. Israel, Esq., ο Γκάρι Όλντμαν συμπλήρωσε από πολύ νωρίς όλα τα συνήθη κουτάκια μιας σίγουρης νίκης, λόγω της ενσάρκωσης ιστορικής προσωπικότητας, της εμφανισιακής μεταμόρφωσης, της θέσης του ως βετεράνου και απλώς του ότι είναι Βρετανός. Η ερμηνεία του ως Γουίνστον Τσώρτσιλ στην Πιο Σκοτεινή Ώρα έχει αποδειχθεί τόσο ορμητική που ούτε ο αποχαιρετισμός του κατόχου 3 Όσκαρ Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στην Αόρατη Κλωστή δεν θα ανακόψει. Θύματα θα είναι και οι νεαροί Τιμοτέ Σαλαμέ (Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Όνομά Σου) και Ντάνιελ Καλούγια (Τρέξε!), τα δύο breakthroughs της χρονιάς, που σε μια λιγότερο προδιαγεγραμμένη χρονιά θα είχαν σοβαρότερες πιθανότητες νίκης.

Θα κερδίσει: Γκάρι Όλντμαν, Η Πιο Σκοτεινή Ώρα
Θέλουμε να κερδίσει: Τιμοτέ Σαλαμέ, Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Όνομά Σου



Α’ Γυναικείος Ρόλος

Όπως και ο Όλντμαν, έτσι και η Φράνσες Μακ Ντόρμαντ έχει κυριαρχήσει στα φετινά βραβεία, ως ένα από τα ατού της γενικότερης προτίμησης στο Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι. Καθώς ετοιμάζεται για το δεύτερό της Όσκαρ 22 χρόνια μετά το Fargo, αντιμετωπίζει την 23χρονη Σίρσα Ρόναν, την καρδιά του Lady Bird, που λόγω ηλικίας, τρίτης υποψηφιότητας και παρουσίας σε μια από τις ταινίες που έχουν εξυμνηθεί περισσότερο φέτος θα μπορούσε να κάνει την ανατροπή, αλλά και την Σάλι Χόκινς της επίσημης belle of the ball της Ακαδημίας Η Μορφή του Νερού. Καμιά τους, όμως, δεν έχει καταφέρει να κερδίσει την Μακ Ντόρμαντ στις προηγούμενες ευκαιρίες που δόθηκαν. Η κατηγορία είναι φέτος πολύ δυνατή, αλλά η “άσχημη” (ΛΟΛ) Μάργκο Ρόμπι του Εγώ, η Τόνια και η Μέριλ Στριπ του The Post (που ωστόσο δίνει την καλύτερη ερμηνεία της εδώ και χρόνια) δεν έχουν καμία ελπίδα.

Θα κερδίσει: Φράνσες Μακ Ντόρμαντ, Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι
Θέλουμε να κερδίσει: Σίρσα Ρόναν, Lady Bird


Β’ Ανδρικός Ρόλος

Και πάλι προβάδισμα για ηθοποιό των Τριών Πινακίδων, αυτή τη φορά του Σαμ Ρόκγουελ που μετά από μια υποτιμημένη καριέρα, επιτέλους λαμβάνει την αναγνώριση που του αξίζει. Συνυποψήφιός του είναι και ο Γούντι Χάρελσον από την ίδια ταινία, και υπό άλλες συνθήκες θα μοιράζονταν τις ψήφους και θα αλληλοακυρώνονταν, αλλά ο Ρόκγουελ έχει κρατήσει το προβάδισμα τους τελευταίους μήνες. Αν υπάρχει πιθανότητα ανατροπής, αυτή θα έρθει από τον Γουίλεμ Νταφόε του άτυχου The Florida Project, που αποτελούσε φαβορί στην αρχή της σεζόν.  Τιμητική η υποψηφιότητα-amentioto του Κρίστοφερ Πλάμερ για το Όλα τα Λεφτά του Κόσμου, ανέκδοτο εκείνη του κατά τα άλλα θαυμάσιου Ρίτσαρντ Τζένκινς για την Μορφή του Νερού.

Θα κερδίσει: Σαμ Ρόκγουελ, Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι
Θέλουμε να κερδίσει: Σαμ Ρόκγουελ, Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι



Β΄ Γυναικείος Ρόλος

Όλη τη χρονιά, κριτικοί και σινεφίλ διαλέγουν στρατόπεδο στη μάχη των σκληρών κινηματογραφικών μαμάδων: Άλισον Τζάνεϊ εναντίον Λόρι Μέτκαλφ για το Εγώ, η Τόνια και το Lady Bird, αντίστοιχα. Δύο εξαιρετικές καρατερίστες με φανατικούς θαυμαστές των ερμηνειών τους, από τις οποίες η Τζάνεϊ έχει σαρώσει όλα μα όλα τα προηγούμενα βραβεία, με άψογες εμφανίσεις, μάλιστα, που τονίζουν τη διαφορά της από τον τερατώδη (από όλες τις απόψεις) χαρακτήρα της. Η Οκτάβια Σπένσερ της Μορφής του Νερού παίζει ουσιαστικά τον ίδιο ρόλο παντού, η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ έκανε πετυχημένη μετάβαση από το τραγούδι στο σινεμά με το Mudbound και η Λέσλι Μάνβιλ της Αόρατης Κλωστής είναι η προτίμηση των λίγων αλλά παθιασμένων Threadheads (όπως αυτοαποκαλούνται οι φαν της ταινίας.)

Θα κερδίσει: Άλισον Τζάνεϊ, Εγώ, η Τόνια
Θέλουμε να κερδίσει: Λέσλι Μάνβιλ, Αόρατη Κλωστή


Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία της βραδιάς, που καθρεφτίζει και τη μάχη για την Καλύτερη Ταινία. Το Τρέξε! κέρδισε το σημαντικότερο βραβείο-προάγγελο, εκείνο του Σωματείου Αμερικανών Σεναριογράφων, αλλά χωρίς να αντιμετωπίζει τον πιο άμεσο αντίπαλό του, τις Τρεις Πινακίδες που για συντεχνιακούς λόγους δεν επιτρεπόταν να διαγωνιστούν. Η ταινία του Μάρτιν Μακ Ντόνα είναι πρωτίστως ταινία σεναρίου, και υπάρχει η εκδοχή που θέλει την ταινία του Τζόρνταν Πιλ να φεύγει με αυτό το βραβείο παρηγοριάς εν όψει ήττας από τις Τρεις Πινακίδες. Υπάρχει και η εκδοχή στην οποία το Τρέξε! μένει με άδεια χέρια στις 4 Μαρτίου, αλλά μην την πείτε στους (λευκούς) φιλελεύθερους φίλους σας. Σίγουρα, δυστυχώς, με άδεια χέρια θα φύγει και το Lady Bird, που θα ήταν ένας ιδανικός νικητής εδώ, αλλά αφού απέτυχε στο Σωματείο εξανεμίστηκαν οι ελπίδες του. Για το The Big Sick (αρνούμαστε την παραπλανητική, κάκιστη ελληνική μετάφραση Έρωτας Μετ’ Εμποδίων) η υποψηφιότητα είναι μια βράβευση από μόνη της, για την Μορφή του Νερού σηκώνουμε τα λέπια ψηλά.

Θα κερδίσει: Μάρτιν Μακ Ντόνα, Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι
Σίγουρα; Όχι, γιατί υπάρχει και το Τρέξε!
Θέλουμε να κερδίσει: Γκρέτα Γκέργουιγκ, Lady Bird



Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο

Κανένα σασπένς εδώ, με τον Τζέιμς Άιβορι στο λυκόφως της καριέρας του να ετοιμάζεται για προσωπικό θρίαμβο, χάρη στη γεμάτη ζωή και συναίσθημα μεταφορά του Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Όνομά Σου. Πολύ πίσω βρίσκονται οι υπόλοιποι υποψήφιοι Mudbound, Molly’s Game, The Disaster Artist και Λόγκαν.

Θα κερδίσει: Τζέιμς Άιβορι, Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Όνομά Σου
Θέλουμε να κερδίσει: The Disaster Artist ή Λόγκαν, γιατί όχι

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΙΝΕΜΑ
NEWS
Save